V zadnjih letih Mercedes-Benz uspešno spreminja oznake svojih modelov, da so postale bolj logične in se je po njih lažje orientirati. ML je zamenjal GLE, še zdaleč pa to ni edina novost, saj gre za popolnoma nov model.
Druščina križancev je pri Mercedes-Benzu precej velika in že po oznakah je jasno, kako velik je kakšen predstavnik. Najmanjšemu GLA se bo kmalu pridružil GLB, pred kratkim smo na testu imeli takšen GLC, še večja sta GLE in GLS. Saj veste, tudi limuzinski E je že precej velik in le S je še večji od njega. Torej je GLE s skoraj petimi metri dolžine že pravi velikan, tekmec audiju Q7 in BMWju X5.
Pred nekaj leti smo imeli na testu GLE kupe, nad katerim nismo bili navdušeni, ker je bil znotraj zastarel in totalno neudoben. Novi GLE je mnooogo boljši, že zunaj lahko vidite, da je povsem nov in moderen, prav čedno zašiljen je in dejansko z obliko dobro skriva svojo velikost. Dokler ne pridete blizu, potem je hitro jasno, da s skoraj petimi metri dolžine pač ni majhen. Ampak so linije dovolj simpatične, da izgleda skoraj enako kot manjši GLC, ko stojte bolj stran. In oblika GLC nam je všeč, da ne bo pomote.
Bogate zunanje mere se kot bogato odmerjen prostor pokažejo znotraj. Prtljažnik ima prostornih 630 litrov in še precejšnjo luknjo pod dnom, na zadnji klopi je prostora ogromno in tam se sedi tudi zelo udobno. Obenem je z velikimi stekli vse skupaj še zelo zračno, pomaga tudi belo usnjeno oblazinjenje, ki vse skupaj naredi še prijetno svetlo, ampak bo brez posebne nege v nekaj letih verjetno deležno številnih madežev.
Mesto, kjer boste še veliko bolj navdušeni, je spredaj. Dva zaslona, ki se skoraj neopazno združujeta v podobo enega, sta naravnost ogromna; če se pošalim, sta večja, kot so bili domači televizorji še dobrih deset let nazaj. In ločljivost imata nekajkrat boljšo. Digitalni merilniki imajo ogromno možnosti za spreminjanje oblike in barv, da je vse skupaj zelo privlačno, spreminjajo se kar teme, da z enim klikom konkretno spremenite celoten izgled zaslonov. In ambientalna barva oziroma barve poskrbijo, da je celoten občutek notri res nastopaški. Uaaau, je bil klasičen odziv čisto vsakega, ki se je usedel na sprednji sedež. Če sem pikolovski: mogoče me moti le preveliko število barv na zaslonu in prevelike ikone, saj bi lahko vse dali na en zaslon, pa bi bile še vedno velike in pregledne, dela z iskanjem prave med vožnjo pa manj.
Sicer pa je tudi osrednji del armaturne plošče zelo prijeten in uporaben. Ne le v smislu ogromnega odložišča, ki vase sprejme skoraj vse, ampak tudi dodatne podloge, na kateri počiva roka, ko prsti švigajo po upravljalni ploščici, in dveh držal, ki nista le lepi na pogled, ampak tudi priročni. Se vidi, da je velikost oziroma širina avtomobila tista, ki potem omogoči še takšne dodatne elemente, pri čemer je za oba potnika še vedno več kot dovolj prostora.
Vozniško je GLE mešana vreča in preden se jezno in kričeče poženete v zrak v pričakovanju kritike, logično je, da je mešana vreča, saj tehta skoraj 2,2 tone in je visok skoraj 1,8 metra. Da bo jasno, za svoje gabarite je izjemno udoben in lepo vodljiv. V mestu navduši z majhnim obračalnim krogom, na odprtem, še posebej na avtocesti, pa z elegantnim požiranjem neravnin, za kar je najbolj zaslužno prilagodljivo zračno vzmetenje. Nastavljanje višine pomeni, da se znajde tudi na terenu, kamor ga sicer ne boste peljali nikoli, in na avtocesti počepne malce nižje za boljši občutek. Udobje je v tem pogledu izjemno.
Ampak je izjemno le, dokler nanj gledam kot na ogromen kolos. Če bi vozniško udobje primerjal s klasičnim E ali pa že manjšim razredom C, v bistvu primerjave ni, kaj šele z večjim in ultra udobnim razredom S. Pri GLE je nepotrebnega zibanja mnogo več, avto sicer grdo ne pretresa, nepotrebno pa se ziba ves čas, ker se podvozje nadvse trudi umirjati maso nad seboj. In to je lahko za najbolj zahtevne voznike nadležno, tudi občutek na volanu je zgolj povprečen, čeprav za takšen razred visokih vozil vseeno dobro in lepo uravnotežen ter obtežen. GLE je bolj udoben kot BMW X5, ker vem, da vas to najbolj zanima.
Oznaka 300 d pove, da ima dvolitrski motor 180 kW moči, to je 245 ’konjičkov’, in 500 Nm navora. Bogate številke, ki pomenijo, da je GLE spodobno hiter, kaj dosti več pa ne. Sicer nikoli ne boste imeli občutka, da je podhranjen, ampak je vseeno enaka motorizacija v manjšem GLC pomenila občutno več dinamičnosti. Spet lahko pohvalim 9-stopenjski samodejni menjalnik, ki skrbi za brezčutno prestavljanje, rezultat premikanja takšne gore pa bo poraba dobrih devet litrov, še posebej če boste veliko na avtocesti, kjer se GLE počuti zelo domače.
90 tisočakov je cena testnega modela. Saj nismo več presenečeni, kajne, da se cene hitro zavihtijo proti stotici, še takšen V je imel nedolgo tega skoraj identično ceno. Kot komplet se mi zdi tokratni GLE odličen, več skoraj ne boste potrebovali, le dve stvari bi še dodal sam, ko bi dodajal kljukice pri dodatni opremi: boljše sedeže z masažo in več možnostmi nastavitve, predvsem sedalnega dela, in prostoročno odklepanje. Je kar hecno, da se približaš takšnemu mogočnemu avtu in moraš najprej iz žepa potegniti ključ, če želiš vanj vstopiti. Saj veste: v klubu ’Za velike fante’ je potrebno pustiti vtis na vseh področjih.
1 / 25
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
mercedes-benz GLE 300 d 4MATIC AMG line
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
Ne ne ne in ne... sem vozil GLC, povprečen voz stil vwTiguan... novi 300 De, 80k limuzina z glasnim dizlom, kot ga ima testirani GLC, jaz nikjer ne vidim razloga, ki bo upravičil takšne fiktivne cene cenenih Mercedesov s kup plastike v notranjosti. In cena 100.000 eur, pod havbo pa dvolitrski Diesel, ki je na voljo že v vstopni a klasi, samo mapa druga in turbina večja... temu se reče padec ekskluzivnosti in identitete, kakor tudi kvalitete. Oblika pa se je že izpela, ne vem izgledajo mi zastarele škatle... prav nič posebnega, samo zvezda na smrcku jih še dela pomembne... druge vrednote pravega Mercedesa so pa že zdavnaj izgubili.