Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Italijanska rariteta

Lancia ypsilon 1,3 multijet 16V momo design

Avtor prispevka: Miha Dovč
Ob teh dveh besedah v naslovu najprej pomislimo na prestižne avtomobilske znamke naših zahodnih sosedov kot so Ferrari, Lamborghini ali Maserati, vendar ni govora o teh avtomobilih. Lancia ypsilon je redek pojav na naših cestah, navkljub temu, da ga v tej obliki srečujemo (največkrat na morju, kamor se pripeljejo gospe na dopust) že več let.
Italijanska rariteta
Foto: Matej Mihinjač
15. 9. 2008 ob 12:12
Komentarjev: 0

Ker je verjetnost srečanja tega avtomobila enaka verjetnosti srečanja F430, bodo pogledi švigali za vami, kot za 'vzpenjajočim konjičem'. Tudi zato se ga vedno bolj zahtevna avtomobilska populacija še zdaleč ni naveličala in marsikdo meni, da gre za povsem svež izdelek italijanske avto industrije. Rumeno-črna barvna kombinacija še bolj lepi poglede nase, dvobarvna platišča iz lahke litine velikosti šestnajstih palcev pa dajejo občutek, da ne gre za povsem osnovni model. Občutek ne vara. Paket opreme 'Momo design' je največ, kar si lahko omislite pri temu modelu s konca abecede.

In če je zunanjost avtomobila atraktivna kot Monica Bellucci, tega na žalost ne moremo trditi za notranjost. Ker so merilniki pomaknjeni na sredino armaturne plošče, je pred voznikom praznina. Vendar k sreči ne cenena plastika marveč mehka tkanina. Prijetno presenečenje. Volan, sedeži in prestavna ročica so izdelani v istem duhu. Športno agresivnost je zamenjala prefinjena eleganca. Prednja sedeža sta čvrsta, vendar skoraj brez vsakršne ledvene in ramenske opore, volan z belimi šivi pa ni namenjen hitremu preprijemanju in tudi ne nosi emblema 'Momo', čeprav bi marsikdo ob videnju napisa 'Momo design' na B-stebričku pomislil na to. Verjetno je opazka o nešportnosti povsem neupravičena, saj gre še vedno za majhen, eleganten avtomobil, vendar nas je atraktivna zunanjost napeljala k temu, da smemo pričakovati kaj več. Vozilo je namenjeno štirim, najverjetneje potnicam. Kolenskega prostora je dovolj tudi za prednjima sedežema zaradi vzdolžno pomične zadnje klopi, ki poveča prtljažni prostor za 75 litrov a hkrati odščipne nekaj kolenskih centimetrov.

Motor je znani hišni izdelek prostornine enega litra in treh decilitrov, ki kuri plinsko olje. V pandi in grande puntu je ponujal vsega 51 in 66 kilovatov, 'ypsilonki' pa so jih namenili kar 77 ozirom stoinpet zelo iskrih italijanskih 'žrebcev'. Sprva pokaže vse 'kvalitete' majhnih dizelskih agregatov s puhalnikom, saj se igla merilnika zelo neodločno vzpenja po skali motornih vrtljajev, ko le doseže dvatisočaka pa vsa konjenica odločno zagalopira v kas, tako da merilnik zlahka spleza tudi preko 'štiritisoč' vrtljajev, ki jih tovrstni agregati ne marajo preveč. Vleka je zagotovljena v vsaki izmed samo (!) petih prestav. To je zamera, ki je nikakor ne moremo oprostiti tej prikupni lepotički, saj je bil koncern Fiat eden izmed prvih avtomobilskih proizvajalcev, ki je začel vgrajevati šesto prestavo. Zakaj je ta lancia torej nima? Hrup v kabini bi bil pri naši avtocestni omejitvi manjši, saj se motorna gred takrat vrti s 3000 vrtljaji. Merilniku hitrosti ne verjemite preveč, saj ni ravno vzor točnosti. Poraba se je gibala med 5 in 6 litri, odvisno od tipa cest. Izlet štirih potnic do nakupovanja v Trstu bo dvignil porabo proti šestici. Poleg že omenjenega hrupa v kabini bo potnice zmotilo tudi živčno poskakovanje zadka avtomobila čez ne najbolj kvalitetno zgrajena slovenska avtocestna cestišča. Nizkopresečne gume, znižano podvozje in kratka medosna razdalja tu pač terjajo svoj davek. Se pa mala lancia zato dobro znajde med ovinki, čeprav nagibanje karoserije ne vliva ravno najboljšega občutka.

Edinega pravega tekmeca tako po elegantnosti kot po ceni najdemo pri 'bratrancu' - fiatu 500. Medtem ko je lancia ypsilon v jeseni svojega življenja, je 500 sicer v pomladi a kljub temu prva še vedno dobro skriva svoja leta. Da jih ni veliko na cesti, je kriva tudi cena, saj z nakupom nekaj dodatne opreme za vožnjo v domačo garažo zahteva skoraj 20 tisočakov. Precej za vozilo tega velikostnega razreda a ekskluziva je vedno imela svojo ceno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki lancia ypsilon 1,3 multijet 16V
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 200 Nm pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na prednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3.810 x 1.704 x 1.530
medosna razdalja v mm 2.388
prtljažnik v litrih 215 - 290
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.120 (400)
največja hitrost v km/h 177
pospešek 0-100 km/h v s 10,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 16.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |