Ko so pri Volkswagnu tiguan premierno predstavili leta 2007, so lahko samo sanjali o prodajnih številkah, kakršne je kasneje pisal v prvi reinkarnaciji. Kar 2,8 milijona izvodov so prodali širom sveta, model pa je ob golfu, passatu in polu postal eden najpomembnejših v repertoarju. Prodajne številke so seveda ključnega pomena in ker so te pri tiguanu ves čas visoke, smo lahko prihod novega pričakovali. Tudi to, da so se snovanja ponovno lotili po preverjenem receptu, ki tako tiguanu kot ostalim hišnim modelom prinaša kar malo sterilen izgled, nas ni presenetilo. Novinca so oblikovali po vzoru novejših hišnih predstavnikov, predvsem zahvaljujoč markantni maski, ki se z izrazitimi horizontalnimi linijami steka v opcijska LED-žarometa, pa najbolj povzema passatove poteze. Ob ostrih linijah so nemški snovalci modelu namenili še merski prirastek v skoraj vse smeri. Novi je napram prejšnjemu pridobil kar 77 milimetrov med osema, 60 nasploh, za piko na i pa je še 30 milimetrov širši in približno toliko nižji.
Notranjost je s tem postala prostornejša, tak pa tudi prtljažni prostor, ki po novem meri 615 litrov. Razlog za pridobljenih 145 litrov tiči v za 80 milimetrov pomični sedežni klopi, s podiranjem te, pa se lahko prostor poveča na kar 1.655 litrov. Notranjost ni le prostorna, na novo je oblikovana in tudi tu ostrih linij ne manjka. Na nekoliko privzdignjeni armaturni plošči, nagnjeni v smer voznika, so prostor namenili največ 8-palčnemu, na dotik občutljivemu zaslonu. Model prvič razpolaga s storitvami 'car net' z aplikacijama 'guide&inform', ki nadgrajuje navigacijske rešitve, in 'security&service' s sistemom klica v sili 'e-call'. Premierno predstavljajo še opcijske 12-palčne merilnike, projekcijski prikaz, možnost spletne povezave in ergonomska sedeža 'ergoacitve', namenjena vozniku in sovozniku. Ker pri Volkswagnu pravijo, da varnost pišejo z veliko začetnico, ima v drugi generaciji serijsko nameščen sistem nadzora prometa, ohranjanja smeri in zaviranja v sili, s pomočjo opcijskega radarskega tempomata pa lahko ob robotiziranem menjalniku sam sledi počasni koloni.
Prvi SUV, postavljen na prečno modularno platformo MQB, kupcem na izbirajo ponuja kar sedem prisilno polnjenih štirivaljnih motornih različic. Bencinske so tri, in sicer 1,4-litrska TSI z 92 (125 KM), ter 2,0-litrski s 132 (180 KM) oziroma 162 kilovati moči (220 KM). Največ povpraševanja je sicer pričakovati na strani štirih turbodizelskih TDI. Te s prostornino 2,0 litra razvijejo od 85 (115 KM) preko 110 (150 KM) in 140 (190 KM) do 176 kilovatov moči (240 KM). Tako ene, kot druge so lahko povezane s šeststopenjskim ročnim oziroma omenjenim sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DSG. Poleg motornih različic in menjalnikov lahko kupci izbirajo še pri pogonu. Sprednji in štirikolesni 4MOTION active control z elektro-lamelno sklopko pete generacije sta na izbiro, poleg pogona pa še progresivno krmiljenje in prilagodljivo podvozje DCC.
S prihodom so poenotili imena paketov opreme. Po novem so na voljo štirje, in sicer osnovni trendline, comfortline in highline, tem pa se pridružuje še športni paket R-line. Pričakovano so poskočile tudi cene, kar pomeni, da tiguan v primeru turbobencinske različice stane od 23.982 (1.4 TSI BMT trendline), oziroma od 25.121 evrov v primeru turbodizelske (2.0 TDI BMT trendline). Največ povpraševanja pričakujejo po paketu comfortline in 2.0-litrskih turbodizelskih motornih različicah s 85 (115 KM) in 110 kilovati moči (150 KM), pri prvem v kombinaciji s sprednjim, pri močnejšem pa s štirikolesnim pogonom. Povprečen slovenski tiguan bo tako kupca stal približno 30 evrskih tisočakov. Pri Volkswagnu, kjer so letos samo v prvih mesecih sklenili za kar 23 odstotkov več pogodb kot v istem obdobju lani, si po nedavni aferi tudi s tiguanom želijo povrniti zaupanje kupcev, prodajo pa povečati na več kot 15 odstotkov razreda, ki letno premore približno 6.000 vozil. Letos to pomeni prodajo približno 1.000 vozil, kar v primerjavi s prodajo lani, ko so prodali 458 tiguanov, predstavlja lep napredek.
Informacije o tiguanu lahko pridobite še v mednarodni premieri.
Cene predvidoma najbolj priljubljenih različic:
volkswagen tiguan 1.4 TSI BMT trendline, 6-st. roč. (92 kW) – 23.982 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI BMT trendline, 6-st. roč. (85 kW) – 25.121 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI BMT comfortline, 6-st. roč. (85 kW) – 27.771 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT trendline, 6-st. roč. (110 kW) – 27.439 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT comfortline, 6-st. roč. (110 kW) – 30.087 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT highline, 6-st. roč. (110 kW) – 31.755 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION trendline, 6-st. roč. (110 kW) – 30.092 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION comfortline, 6-st. roč. (110 kW) – 32.749 EUR
volkswagen tiguan 2.0 TDI SCR BMT 4MOTION highline, 6-st. roč. (110 kW) – 34.340 EUR