Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Britvica

Ford fiesta ST 1.5 ecoboost 147 kW performance

Avtor prispevka: Anže Jereb
Z vsako novo generacijo fieste ST Ford pokaže, kako se streže stvarem, in naredi avtomobil, ki je lahko v poduk ostalim tekmecem. Z novo ni nič drugače, spet je kraljica razreda! Ali kralj, če mu rečete ford.
Britvica
Foto: Anže Jereb
14. 11. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

fiesta in oznaka ST, že samo to si zasluži en velik plus
siva barva ji lepo pristoji, spojlerji in dodatki tudi
znotraj vas bosta navdušila sprednja sedeža Recaro …
… zelo udobna sta in lepo objameta hrbet
trivaljni motor je živahen in zelo zmogljiv
zvok motorja takoj zasvoji, pokanje izpuha tudi
podvozje ni pretrdo, vseeno pa ponuja neverjetno lego
paket performance in zapora diferenciala, razlaga ni potrebna
notranjost je naredila ogromen preskok glede na prejšnjo
krmilni sistem je zelo direkten in komunikativen
vračanje volana v prvotno lego je preveč očitno
cena fieste ST bo marsikomu edini razlog za premislek
4,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.1 (17 glasov)

Biti razvojnik za novo ni bilo lahko, pa jim je vseeno uspelo vse dvigniti še na višji nivo.

Kot Fordov inženir bi bil zelo nervozen, priznam, ko bi bilo treba pokazati novo fiesto ST in povedati, v čem je boljša od prejšnje. Ker prejšnja je bila fantastična, test si preberite tukaj, in ena pred njo tudi. Zato biti razvojnik za novo ni bilo lahko, pa jim je vseeno uspelo vse skupaj dvigniti še na višji nivo in narediti avtomobil, s katerim si kot eno že po prvem kilometru vožnje.

Izgled in oblika sta itak stvar osebne presoje. Meni je ST ravno prav načičkan z dodatki, da je opazen in privlačen. Športnost je lepo vidna s spojlerjem in bolj agresivnima odbijačema in tudi takšna barva se mi dopade. Lepo paše skupaj s sivo-belimi platišči. Znotraj je zgodba podobna, odlična sedeža Recaro skrbita, da se bo vaš hrbet z njima lepo objel, hkrati pa nista preveč agresivna in naporna na daljših vožnjah. Tudi volan je bolj debel in lepo sede v roke, celoten položaj pa je odličen. Hja, če ga primerjam s položajem v dve generaciji starejši fiesti ST, je absolutno napredoval.

Bistvo tega avtomobila je bila seveda od nekdaj vozniška superiornost.

Bistvo tega avtomobila je bila seveda od nekdaj vozniška superiornost in to sta brez posebnega napora dokazovali že dve prejšnji generaciji. So pa pri prejšnji generaciji fieste zelo dolgo zavlačevali s prihodom različice ST, za kar so najbrž imeli dokaj dober razlog ali pa ne, zato so tokratno na ceste postavili že dobro leto po prihodu civilnih različic.

Če boste zgolj ošvrknili tehnične podatke, vas ne bo takoj premamila. Motor ima enako zalogo moči kot v prejšnji generaciji, ko je Ford pokazal malce zmogljivejšo fiesto ST200. Je pa prostorninsko manjši in še en valj so mu odvzeli, sedaj ima le tri. In to se seveda ne bere posebej vzpodbudno, me je kar malo zaskrbelo, ko sem prvič slišal vse to. In kakšna so dejstva? Moči je dovolj, da fiesta pospešuje precej suvereno, vsekakor se nikoli ne zdi podhranjena ali anemična. Ob precej majhnih gabaritih je prav lepo živahna in poskočna.

In če pri tekmecih največkrat pogrešam bolj atraktivno zvočno spremljavo, sem tukaj dobil točno to. Majhen trivaljnik ponuja presenetljivo zanimiv rezek zvok, predvsem pa fiesta ST iz izpuha tako prijetno poka, da sem se ujel, da ves čas pospešujem in popuščam plin ter čakam, kdaj bo naredilo 'pok, pok, pok'. Žena me je vprašala, od kdaj imam rad nenehno cukanje, pa sem ji hitro razložil, da to počnem zaradi pokanja. V programih sport oziroma race track je pokanje hudo izrazito. Bravo, trivaljnik!

Po moči fiesto ST nekateri prekašajo, a to je manj pomembno kot ena sama bilka plevela na urejenem nogometnem igrišču. Z 200 ’konjički’ je več kot dovolj hitra, že naravnost lepo pospešuje, itak pa se je največji užitek s takšnimi majhnimi bombicami zapoditi v ovinke. In fiesta ST je tukaj najboljša. Lega je vrhunska in ravno pri njej je STjka v primerjavi s prejšnjo generacijo naredila še korak naprej. Če boste doplačali za paket Performance, boste dobili še sprednjo zaporo diferenciala, ki bo v zavojih skrbela za močan ugriz v ovinek, fiesta pa bo sledila vašim volanskim ukazom kot lepo udomačen kužek. Zato je menda jasno, da brez tega paketa ne razmišljajte o nakupu.

Če sem res pikolovski, potem najdem le eno stvar, ki me moti. Krmilni sistem je odličen v veliko pogledih, ponuja veliko povratnih informacij, je lepo obtežen, še bolj direkten kot prej, vse lepo in prav … Vendar pa ga po zaključku zavoja premočno in preveč 'umetno' samodejno zavrti proti sredinski legi. Ne zganjam drame, vseeno pa ne deluje najbolj naravno.

Potem pa še cena … Fiesta ST je dražja od praktično vseh njenih tekmecev, clia RS, 208 GTi, corse OPC, pola GTI in ostalih. In to ni dobro. Ampak na ceno glejte drugače. Ko greste v trgovino po sladoled, lahko izberete cenejši, ki je sicer okusen, ali pa malo dražji, ki je boljši od ostalih in vaš najljubši. Tudi fiesta je boljša od ostalih in vredna kakšen tisočak višje cene.

Pa še pet vrat ima, kar je tudi dokaj redko v segmentu, zato dodajam, da je lahko super družinsko vozilo, ko otroci ne potrebujejo več vozičkov. Razen če ste eden tistih, ki razmišlja o kombiju že ob pričakovanju drugega otroka. Potem za vas fiesta ST že od daleč ni. Sicer pa nimam posebnih zadržkov, dvakrat letno pa bo na dopustu tudi s strešnim kovčkom prav dobro izgledala. 30 'jurjev' pride takšna s paketom Performance, hudo barvo, LED-lučmi in s kopico ostalih dodatkov. Ni malo, ampak … spomnite se sladoleda.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta ST 1.5 ecoboost 147 kW performance
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 290 od 1.600 do 4.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4068 x 1735 x 1469
medosna razdalja v mm 2493
prtljažnik v litrih 311
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1283 (372)
največja hitrost v km/h 232
pospešek 0-100 km/h v s 6,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6 /5,1/6,0
poraba na testu v l/100 km 8,7
cena osnovnega vozila v EUR 12.720 (*1.800 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 26.720 (*1.800 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 31.600 (*1.800 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |