Gotovo vam je poznana zgodba o tem, kako se dve osebi spoznata, si sprva nista všeč, z vsakim nadaljnjim preživetim skupnim trenutkom pa si postajata vedno bolj naklonjena, ne moreta en brez drugega in na koncu skupaj dočakata visoko starost.
Precej klišejska zgodba (skoraj) vsake hollywoodske romantične filmske stvaritve. Če si to lahko predstavljate, boste lažje razumeli občutke do povsem novega BMWja 5 gran turismo. Dejansko se čustva niso tako zelo spremenila, a če bi trdil, da je bila to ljubezen na prvi pogled, bi lagal. Novodobni produkti tovarne iz nemškega Münchna se le redkim takoj prikupijo. Moderne linije, ki so v večini navzkriž s klasičnim oblikovalskim prepričanjem, vam hitro dajo mešane občutke in temo za dolge debate s prijatelji ob vrčku hladnega. Ali pa vam bo takoj všeč. Ker se avtomobile kupuje za dalj časa, ne obupajte prehitro. GT, ki je križanec med klasično limuzino, gran tourerjem in X6, bo zahteval čas, da se boste nanj privadili. Na kratko bi ga lahko opisali kot kombilimuzinsko petico.
Največ duhov bo buril prisekan zadek z ogromnimi svetili v led tehniki. Zaradi izredno majhnega zadnjega stekla in položnih vrat bo preglednost nazaj zelo slaba, v pomoč nista niti stranski ogledali, ki bi bili posledično lahko razkošnejših dimenzij, je pa tu kamera za vzvratno vožnjo. Večja enotnost o lepoti je bila pri nosu vozila. Le-ta s sedanjo petico nima veliko skupnega, precej več pa z novim modelom, ki je že pripeljal. Zaradi izdatnih mer vozila (v dolžino meri pet metrov, medkolesna razdalja pa je izmerjena na dobre tri metre), se 19-palčna obutev sploh ne zdi bahaško velika.
Zaradi svoje velikosti pa spustijo veliko več cestnih anomalij do kabine. Tej zakonitosti fizike ne more kljubovati niti nastavljivo podvozje, ki pomaga spreminjati karakter vozila. Zaradi dvotonske mase GT ne more biti športnik, a ker je BMW že tradicionalno namenjen bolj dinamičnim vožnjam, mu ta nastavitev omogoča manjše nagibanje karoserije. Hkrati s podvozjem lahko tudi volanskemu mehanizmu, odzivnosti stopalke in hitrosti menjanja prestav spremenimo režim delovanja. Vse je odvisno od tega, kako se voznik in tudi potniki počutijo. Čeprav je GT namenjen petim osebam, se bodo najbolje počutili štirje v postavitvi 2 + 2. Zaradi že omenjene medosne razdalje dolžine mestnega avtomobila bo prostora za vse štiri sedeče več kot dovolj. Za noge ga je kot v admiralski sedmici, za glavo pa kot v X5. Ker je vsak sedež individualno nastavljiv tako po dolžini prostora za noge kot tudi po naklonu, lahko pozicijo sedežev prilagajamo glede na potrebe potnikov in potrebe po prtljažnem prostoru. V vsakem primeru bo prtljažnih litrov vsaj 440, s pomikanjem zadnjih sedežev in podiranjem naslonjal pa se ta vrednost poveča na 1700 litrov.
Če je limuzinska zasnova praviloma omejevala uporabnost prtljažnega prostora z velikostjo odprtine, so pri tej petici to rešili s podobnim sistemom kot ga ima škoda superb. Glede na prostornost garaže in potrebe po petih vratih se GT lahko prelevi v štirivratno klasično limuzino oziroma v petvratno kombilimuzino. Še večjega udobja bosta deležna spredaj sedeča. Največ zaslug za to imata sicer draga doplačljiva sprednja sedeža, vendar sta vredna vsakega, ne zapravljenega, temveč investiranega centa. Voznik se bo izvrstno počutil in zaradi minimalistične zasnove kabine hitro navadil upravljati z vozilom. Čeprav je iDrive v najnovejši izvedbi pridobil na številu gumbov za upravljanje, je skrenil s prvotno začrtane ideje BMWja, hkrati pa postal lažje razumljiv in lahkotnejši za upravljanje.
Ker je filozofija te tovarne stremenje k čim manjši porabi energije, ki jo vozilo potrebuje za svoje delovanje, je prenova doletela tudi volanski mehanizem. Nov električni servoojačevalnik je verjetno resda manj potraten kot klasična hidravlična črpalka, vendar je hkrati izgubil tudi tisti pristen občutek, ki ga je voznik imel na volanskem obroču. Ta umeten občutek se odraža še v tem, da se volan ne vrača v osnovno pozicijo, ko ga spustimo iz rok, temveč ostaja kar usmerjen v zavoj, tako da razni 'drifterji' lahko kar takoj pozabijo na veselje, ki pa ga takšna petica že z obliko ne nakazuje.
Če ima voznik bolj kisel nasmešek zaradi 'sukanja' volana, ne bo razočaran nad pogonskim sklopom. Že osnovni agregat s 180 kilovati ima zadostno zalogo moči, predvsem pa navora za premikanje dveh ton. Hkrati z več kot zadovoljivimi zmogljivostmi navduši tudi z varčnostjo, saj je porabo devetih litrov moč doseči brez odrekanja moči, ki je vselej na voljo. Še več pohvale pa si zasluži povsem nov osemstopenjski avtomatik, ki je bil do sedaj na voljo le za vrh ponudbe serije sedem. Menjalnik se hitro odziva na ukaze stopalke za plin ali ročice menjalnika pri izbiri ročnega izbiranja prestav. Prestavlja brezčutno, le merilnik vrtljajev izda, kdaj se je njegova 'pamet' odločila izbrati naslednjo prestavo.
Hitro vnetljiv ogenj se tudi hitro pogasi, zato ljubezen na prvi pogled težko obstane. Takšna ljubezenska drama, ki tokrat prihaja iz bavarske prestolnice, pa lahko traja, le v razmerje se morate spustiti.
1 / 9
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW 530d GT
vrsta motorja
turbodizelski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj