Manjši C3 aircross je na vrsti prvi. Gre za bratski model peugeota 2008 in opla crossland X, ki k nam prihaja s proizvodnih trakov španske tovarne skupine PSA. Obenem je tudi eden prvih modelov znamke, ki na kupce preži z novim sloganom »inspired by you«, ki je pred kratkim nadomestili dobro znani »creative tehnology«. Najbrž ne brez razloga, ker nam že sam pove, da Citroën navdih po novem črpa iz ljudi in njihovih navad. Torej, če je trg nor na križance, trgu ponudiš novi križanec. Ali pa dva v tem primeru. Pustimo C5 aircross za kdaj drugič in za novi C3 aircross raje povejmo, da želijo z njim v ta konkurenčni razred križancev vpeljati kanček svežine. Na prvi pogled bi lahko rekli, da precej uspešno, ker novinec več kot očitno spominja na drzni C3, čeprav na vratih nima zaščit 'air bump' in v teoriji nadomešča le precej umirjeni C3 picasso. Ta je v osmih letih po svetu prepričal dobrega pol milijona kupcev. Če ga res želite, najbolje, da pohitite, kakšen se bo še našel na zalogi, večina pa bo tako ali tako izbrala novega, ker so križanci in, klasični MPVji pa stvar preteklosti.
Da največji poudarek tudi tokrat namenjajo personalizaciji, najbrž ni težko opaziti. Na voljo je kar 8 barv karoserije, 3 barve strehe in 4 barvni paketi, vse skupaj pa pravijo, da nanese na kar 85 kombinacij. Sicer ne vemo, kako so iz zmnožka teh številk dobili rezultat 85, ampak je bila najbrž kakšna kombinacija prehuda, in je zato v ponudbo niso vključili. Celo med različnimi oblazinjenji lahko izbirate, notranjost pa ob izbiri svetle kombinacije za še bolj prostoren občutek prvič opremite tudi z veliko stekleno panoramsko streho z možnostjo odpiranja. Medosna razdalja novega citroëna C3 aircross meri 2,60 metra, kar pomeni, da je prostora ne glede na velikost presenetljivo veliko, novinec pa v razredu predstavlja celo enega bolj prostorsko radodarnih v predelu kolen potnikov druge vrste. Pomaga, da je zadnja klop pomična za kar 15 centimetrov, za piko na i pa lahko nastavljate tudi njen naklon. To obenem pomeni, da je prtljažni prostor iz osnovnih 410 litrov moč povečati na kar 520, opcijsko pa lahko posežete še po zložljivem sovoznikovem sedežu, kar omogoča prevoz daljših predmetov do skupne dolžine 2,40 metra. Aircross ni le prostoren, je tudi varen, saj skupaj ponuja kar 12 naprednih sistemov za pomoč pri vožnji. Nekateri so na voljo serijsko, drugi opcijsko.
Novi član družine C3, ki v dolžino meri 4 metre in 15 centimetrov, temelji na koncernski platformi PSA PF-1. Deli si jo z modeloma peugeot 2008 in opel crossland X, kar mu obenem prinaša tudi že znan pogonski sklop. Skupaj ga sestavlja pet motornih različic, od tega tri bencinske in dve dizelski. Ker kupci razreda v kar 80 odstotkih posegate po bencinsko gnanih, ima Citroën v ponudbi pripravljene tri različice priljubljenega 1,2-litrskega trivaljnega motorja. PureTech se imenuje in lahko razvije 60 (82 KM), 81 (110 KM) in 96 kilovatov moči (131 KM). Tu sta še dve dizelski različici BlueHDi, ki ob prostornini 1,6 litra razvijeta 73 (99 KM) ali 88 kilovatov moči (120 KM). Vse omenjene motorne različice so serijsko spojene s petstopenjskim ali šeststopenjskim ročnim menjalnikom BVM, medtem ko lahko šeststopenjski samodejni EAT izberete le pri različici PureTech 110, ki bo mimogrede tudi najbolj priljubljena. Nekateri kupci boste novi C3 aircross pred klasičnim modelom C3 izbrali tudi zaradi oddaljenosti od tal, ki meri 175 milimetrov. Nič terenskega torej, le malce privzdignjen položaj za volanom, kar dokazuje dejstvo, da je novinec samo še eden mnogih, ki pogon prenaša le na sprednji kolesi. Pomanjkanje štirikolesnega pa želijo vsaj na papirju nadomestiti s sistemom Grip Control, ki s seboj prinaša še sistem nadzorovanega spusta po klancu (Hill Assist Descent).
Prodaja novega citroëna aircross steče z začetkom novembra, bodo pa model, predvsem zaradi lažjega pregleda nad odzivom, medijsko lansirali šele s prihodom novega leta. Kupcem bo na voljo v treh nivojih opremljenosti (live, feel in shine) in cenami od najmanj 14.090 (C3 aircross PureTech 82 BVM5 live, 5-st. roč.) do največ 20.170 evrov (C3 aircross BlueHDi 120 S&S BVM6 shine, 6-st. roč.). Ti bodo predvidoma najprej posegali pretežno po paketu shine, kasneje pa malo manj opremljenem feel, predvsem v kombinaciji turbobencinskega motorja PureTech 110 in petstopenjskega ročnega menjalnika. Približno 350 takšnih kupcev želijo najti na letni ravni, ob tem pa stavijo na dve skupini: prvo, ki bo cenila njegovo praktičnost ter udobnost, in drugo, ki si želi drznega dizajna in mladostne oblike. In prav ta bo tista, ki bo dolgoročno skrbela, da znamka pomladi povprečno starost kupcev.
Cene:
citroën C3 aircross PureTech 82 BVM5 live, 5-st. roč. (60 kW) – 14.090 EUR
citroën C3 aircross PureTech 82 BVM5 feel, 5-st. roč. (60 kW) – 15.350 EUR
citroën C3 aircross PureTech 110 S&S BVM5 feel, 5-st. roč. (81 kW) – 16.650 EUR
citroën C3 aircross PureTech 110 S&S BVM5 shine, 5-st. roč. (81 kW) – 18.450 EUR
citroën C3 aircross PureTech 110 S&S EAT6 shine, 6-st. sam. (81 kW) – 20.080 EUR
citroën C3 aircross PureTech 130 S&S BVM6 shine, 6-st. roč. (96 kW) – 19.370 EUR
citroën C3 aircross BlueHDi 100 BVM5 feel, 5-st. roč. (73 kW) – 17.570 EUR
citroën C3 aircross BlueHDi 100 BVM5 shine, 5-st. roč. (73 kW) – 19.370 EUR
citroën C3 aircross BlueHDi 120 S&S BVM6 shine, 6-st. roč. (88 kW) – 20.170 EUR