Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Poliranje preteklosti

Chevrolet aveo 5v 1,4 LT

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Nekoč kalos, danes aveo. Pri Chevroletu sedaj celotno družino v nižjem razredu označuje eno ime - aveo - tako da med kupci ne bo zmede, kam avtomobil spada. Kljub drugemu imenu pa ne gre za tako veliko spremembo, temveč bolj za prenovo, da bo avtomobil bolj privlačen. Če ima pet vrat, je tudi bolj praktičen pri vsakodnevnih opravkih in še vedno je, kot pričakujemo od Korejcev, v primerjavi s konkurenco ugoden.
Poliranje preteklosti
Foto: Matej Mihinjač
5. 1. 2009 ob 19:08
Komentarjev: 0

Za že znano obliko s popolnoma spremenjeno masko bo sprva marsikdo mislil, da so jo dodatno 'nafrizirali' v kakšni delavnici za predelave. Sam avtomobil je precej visok a ob poudarjenih blatnikih in visokih bokih ne izgleda nerodno. Malce bolj športno podobo ustvarjajo serijska 15-palčna lita platišča in nekateri dodatki na karoseriji, serijsko opremo pa dopolnjujejo še meglenki, usnjen volan in prestavna ročica, radio s šestimi zvočniki ter samodejna klimatska naprava. Prostora je v kabini glede na razred avtomobila dovolj, prav tako udobja, le na dolgih poteh boste pogrešali sedeže z več opore za hrbtenico. Voznikovo okolje je z novo generacijo bistveno lepše in tudi na oko bolj kvalitetno sestavljeno. Plastika je seveda še vedno cenena a vse se potem pozna tudi na končni ceni. Bolj pomembna je dobra ergonomija, ker so gumbi in ostale komande logično razporejeni, po drugi strani pa je volanski obroč prevelik in sedi se visoko, kar ne bo ustrezalo vsem okusom a je zato pregled iz avtomobila boljši in vrtenje volana lažje. Bolj zahtevni vozniki bodo po drugi strani nezadovoljni z občutkom na volanu, ker servo pri manjših hitrostih premalo pomaga, pri večjih pa preveč. Poleg tega se tudi karoserija precej nagiba med ovinki, kjer je precej očitno še siljenje nosu v ravni smeri. Aveo pač ne zna biti športen avtomobil, kar utegne nekatere mlade voznike odvrniti.

Primerjava z najnovejšimi dosežki na področju tehnike v avtomobilizmu bi avea postavila na dno lestvice. Realno gledano mu ne manjka nič, le konkurenca danes ponuja že toliko več. Če se zdi, da je okroglih 100 'konjev' za majhen avto veliko, se potem na cesti zdi, kot da jih ni. Vsekakor pa je potrebno motor precej priganjati, da kaj da od sebe in takrat začne postajati še moteče glasen. Verjetno bi prestava več v menjalniku s petimi stopnjami delno rešila to težavo in obenem zmanjšala porabo, ki je bila na testu daleč od tovarniško obljubljenih številk. Čeprav pri Chevroletu pravijo, da so z dodelavami na motorju dosegli za okoli 10 odstotkov manjšo porabo kot pri predhodniku, se je 45-litrski tank za gorivo v povprečju spraznil že po dobrih 500-tih kilometrih. Nezahtevnemu vozniku se po drugi strani ne bo zdelo, da pogonskemu sklopu kaj manjka, ker avto načeloma zadovolji potrebe dnevnih voženj in hkrati prepriča z nezahtevnim upravljanjem ter mehkim podvozjem. Ne smete pozabiti, da je še vedno največja prednost avea (in chevroletov nasploh) cena, ki upraviči zaostanek v nekaterih kategorijah. Pogled v cenik namreč pokaže, da nobeden od konkurentov ne zmore ponuditi tako opremljenega avtomobila s stotimi 'konji' za 11.725 evrov. Lahko pa bolj varnega. Vsaj po testih kalosa sodeč, ki je pred dvema letoma dosegel le tri zvezdice, čeprav verjamem, da so tudi na tem področju s prenovo dosegli kaj več.

Po novem avea izdelujejo na Poljskem, da bi se bolje prodajal v Evropi, kjer je že predhodnik dosegel kar lepo številko - 440 tisoč. Obenem je novi aveo prvi moderni chevrolet, ki ga izdelujejo na stari celini, vendar mu še vedno manjka več tehnološke naprednosti, da se bo bolj priljubil kupcem tukaj. Seveda s tem zraste tudi cena, ki je sploh v tem razredu zelo pomemben dejavnik in morda celo najboljša popotnica za čas, ki prihaja.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki chevrolet aveo 1,4 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1399
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (101) pri 6400
največji navor v Nm pri vrt./min 131 pri 4200
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3920 x 1680 x 1505
medosna razdalja v mm 2480
prtljažnik v litrih 220/980
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1133 (410)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 11,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,7/5,9
poraba na testu v l/100 km 8,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 11.725

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |