Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ekstravaganca in ekskluzivnost

Citroën C4 VTi 120 exclusive

Avtor prispevka: Anže Jereb
Francozi so vedno bili nekaj posebnega. Jedo polže, poljubljajo se z jeziki, njihovi avtomobili pa izstopajo bolj kot jabolka med hruškami. In, kot je že v navadi iz modnih pist, so francoski avtomobili tudi precej ekstravagantni, zato jih vozi posebna skupina ljudi. Ekstravaganca in ekskluzivnost torej v modelu C4, ki se poslavlja.
Ekstravaganca in ekskluzivnost
Foto: Matej Mihinjač
12. 1. 2011 ob 20:23
Komentarjev: 0
video test citroën C4 VTi 120 exclusive
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Da prihaja iz modne meke, je jasno že na prvi pogled. Francoske modne kreacije kot že rečeno slovijo po svoji ekstravaganci, obenem pa nimajo prave uporabnosti. V primeru C4 ni tako, saj je baročno okrogla zunanjost še kako uporabna. Količnik zračnega upora namreč znaša vsega 0,29, kar omogoča manjšo porabo goriva in posredno manj škodljivih izpušnih plinov. Omenjeni količnik je pri kupejevskem C4 še nekoliko manjši, sicer pa sta si obe različici na zunaj bistveno različni. Kako ne, če pa sta bili izrisani z rokami dveh različnih oblikovalcev. Verjetno tudi nikoli ne bi opazili, da je C4 bližnji bratranec Peugeotovega modela 307, saj je 60 odstotkov njunih 'notranjih organov' namreč istih. Še največ podobnosti med kupejem in limuzino je spredaj, obe različici imata na primer privzdignjene luči, ki 'mežikajo' dekletom, zadaj pa se pri strehi zaključijo vse podobnosti. Obe sta med sebi enakimi posebni in po našem mnenju na svoj način lepi.

Zunanja podoba opazovalca sicer pripravi na precej nevsakdanjo notranjost, še zdaleč pa nihče ne more biti pripravljen na to, kar nazadnje dobi. Najprej pri volanu, ki je še najbolj podoben ladijskemu krmilu. Sredinski del je namreč fiksen, vrti se le 'obok' volanskega mehanizma. Gledano iz varnostnega stališča kar posrečena rešitev, zračne blazine se na ta način vedno perfektno napihnejo, pri vožnji pa je to moteče, saj so fiksni tudi vsi gumbi na volanu in jih je tako precej težko uporabljati. Ekskluzivnost se poleg volanskega mehanizma, ki je v svetu avtomobilizma trenutno edinstven v pravem pomenu besede, kaže tudi v osrednjem zaslonu na sredini armaturne plošče. Ta prikazuje vse pomembnejše informacije, vključno z vsemi merilniki. Poleg tega, da lahko vozila s podobno postavitvijo preštejemo na prste ene roke, ekskluzivnost še dodatno poveča prozoren zaslon za boljšo vidljivost ob močnem soncu. Če koga skrbi, naj povemo, da nasproti vozeča vozila ne morejo prebrati podatkov, izpisanih na zaslonu. Sicer pa preostala notranjost ni nič kaj ekskluzivna, materiali na pogled in otip niso napačni, Francozom bolj šepa pri njihovi obdelavi. Armaturi ne manjka 'čričkov', uporabniški vmesnik je zastarel in zahteva precej dobre živce, zadaj pa udobno sedijo le povprečno ali nekaj nižje rasle osebe.

Kot najbrž vsi vemo, je francoski proizvajalec z modelom C4 sodeloval v svetovnem reli-prvenstvu. Pričakovali bi, da so do določene mere v športnem duhu narejene tudi civilne različice. Žal ni tako. 1,6-litrski bencinski motor sicer ponuja 88 kW (120 KM) moči in 160 Nm navora in z dobro odzivnostjo hitro reagira na vaše ukaze, za poskočnejšo vožnjo pa mu zmanjka moči. Zelo rad se vrti, je pa pri tem tudi glasen, pri čemer gre krivdo pripisati (pre)kratkemu menjalniku, saj ga v zadnji peti prestavi z lahkoto 'zvrtite do konca'. Pa še precej nenatančen je. Ker so Francozi znani pa tem, da življenje zajemajo s polno žlico, vam bo C4 namesto s športnostjo voljo do uživanja vlil s svojim podvozjem in krmiljenjem. Luknje v cestišču velikokrat le vidite, ker jih tako lepo blaži, volan pa je odziven in natančen, da C4 brez ugovarjanja sledi ukazom.

Pri tem avtomobilu gre, tako kot pri večini francoskih izdelkov, za ekstravaganco v pravem pomenu besede. Težko najdemo stilsko bolj dovršeno vozilo, nikakor pa se ne moremo strinjati z nazivom exclusive, saj ni na vozilu nič takšnega – ekskluzivnega. Če bi primerjali cene med ožjimi konkurenti, bi ugotovili, da si Francozi pustijo plačati predvsem ekstravaganco. Kljub temu, da cena ni tako ugodna, za vse individualiste med vami najbrž še vedno ni previsoka. Sicer pa je pred vrati že novi model, ki pričakovanja prestavlja še malo višje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki citroën C4 VTi 120 exclusive
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 88 kW (120 KM) pri 6000
največji navor v Nm pri vrt./min 160 Nm pri 4250
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4275 x 1775 x 1460
medosna razdalja v mm 2610
prtljažnik v litrih 350-1085
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1220 (510)
največja hitrost v km/h 195
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,8/5,3/6,9
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR 16.310
cena testnega vozila v EUR 21.460
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 21.460

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |