Če ste že dolgo navdušeni nad BMWjem X3 in nikoli niste našli dovolj nabrite različice za svoj okus, ste zdaj lahko pomirjeni. X3 ima po novem lahko tudi črko M, čeprav to še vedno ni čistokrvni X3 M.
BMW X3 M40i je nekje na pol poti do najbolj brutalne različice.
BMW X3 M40i je nekje na pol poti do najbolj brutalne različice, kar pa ne pomeni, da nima nekaterih dodatkov divizije M, zaradi katerih se bolje obnese med hitrim preganjanjem čez ovinke. Dejstvo je, da se zaradi zasnove in večje oddaljenosti od tal takšen avtomobil ne bo mogel približati najbolj nabritim, kot sta fantastična M2 in M4, lahko pa celo v takšni okorni obleki pričara nekaj dinamičnih užitkov. Ampak gremo po vrsti.
Oznaka M40i v prvi vrsti pove, da za pogon skrbi enak trilitrski vrstni šestvaljni turbobencinski motor kot pri M140i in M240i, le da v X3 proizvede 15 kilovatov več moči, skupno 265 kW, kar je zajetnih 360 'konjev', in 500 Nm navora v zelo širokem območju, med 1.520 in 4.800 vrtljaji. Vsa ta moč se preko osemstopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa kolesa, kar se pozna pri hitrem speljevanju. Ker je v imenu modela črka M, je na voljo še launch control, zaradi katerega se X3 M40i do stotice izstreli v samo 4,8 sekunde, kar je le malo počasneje od X5 M, ki ima kar 575 ’konjev’. Zaradi dobre zvočne zatesnitve je zvok motorja zunaj precej bolj izrazit kot znotraj, predvsem ob zagonu z rezkostjo vsaj malo spominja na tistega pri M3, vendar se (pre)hitro umiri in med hitro vožnjo ni več tiste drame, o kateri sanjate ob črki M.
Ker avtomobil tehta skoraj 1,9 tone, so morali inženirji uporabiti kar nekaj dražjih načinov za zagotavljanje vozne dinamike med ovinki. To pomeni, da so v drobovju športno podvozje in zmogljivejše zavore M z modrimi zavornimi čeljustmi, ter progresivni krmilni mehanizem, ki z dodajanjem plina in med hitrim vrtenjem postaja vse trši. Štirikolesni pogon pošilja navor na tisto premo, ki ga bolj potrebuje, čeprav ga v primerjavi z ostalimi modeli X3 še raje pošilja na zadnji kolesi. Zadaj je športni diferencial dynamic performance control, ki več navora na posamezno kolo pošilja preko dveh elektronsko nadzorovanih večploščnih sklopk, računalnik pa ves čas preverja hitrost vrtenja koles, krmilni kot in navor motorja, da lahko avtomobil zaradi povečanega oprijema v nekaj trenutkih stabilizira.
Kako se pelje? Pospešek je odličen, tako z mesta kot takrat, ko se že premika, dober oprijem in štirikolesni pogon pa sta kriva za zelo malo izgube hitrosti, saj se kolesi na zadnji premi ne vrtita v prazno. Dober občutek, da je avtomobil pod nadzorom, je prisoten celo med ovinki, kjer je malo nagibanja tudi pri večjih hitrostih in ves čas se zdi, kot da oprijema kar ne bo zmanjkalo. Kjer bo M3 še vedno grizel cesto, bo X3 sicer začel počasi siliti naravnost, ker je višji in težji, se pa vseeno lepo upira na zadnji kolesi in si pomaga s sprednjima, kolikor mu to dovoli fizika. Zanimivo, da ga tu še najbolj omejuje ’počasen’ samodejni menjalnik, ki to seveda še zdaleč ni, bi pa lahko po vzoru polnokrvnih bratov z značko M še hitreje prestavljal v nižje prestave, ker tako hitro že prestavlja v višje. Zanimivo, da so Bavarci prilagodljive blažilnike tudi pri takšni ’pol-pošasti’ dali na seznam dodatne opreme, vendar jih vsekakor priporočam. Zakaj? Da se boste lahko 20-palčnim platiščem navkljub v načinu comfort peljali skoraj udobno.
Zunanjost je vsekakor bolj napihnjena kot pri ostalih X3, saj imata odbijača športen pridih, stranska pragova sta bolj zajetna, bi pa ob tolikšni moči lahko še bolj izstopal. Predvsem barva ga ne naredi živahnega, zato bi se sam raje odločil za kovinsko modro. V kombinaciji z modrimi zavornimi čeljustmi in sivimi dodatki zunaj bi bil izgled skoraj popoln, kljub temu da nova generacija X3 ni nek oblikovalski presežek. Bolj kot s svojo zadržano obliko bo tako razburjal z napisi na pločevini.
Vse ostalo je enako kot pri klasičnem X3 - lepo izdelana in kakovostna notranjost do ušes potnikov ne pusti nobenega škripanja. Tudi zvočna zatesnjenost je vrhunska, zato se vetra sliši bore malo, še največ hrupa povzročajo velike pnevmatike, se pa v notranjosti preko zvočnikov toliko bolj sliši motor v načinih sport in sport pro. To možnost so nekaterim lastnikom na servisih onemogočili, ker niso hoteli poslušati umetnega zvoka motorja, ki pa ni toliko prisoten v načinih comfort in eco pro. Za slednjega grem stavit, da ga pri takšnem avtomobilu nadebudni vozniki pač ne bodo uporabljali, čeprav se da s porabo prilesti celo pod 10 litrov na 100 kilometrov.
Multimedijski sistem ima velik 10,25-palčni zaslon na dotik, sistem prepoznava tudi kretnje rok ali prsta, preko katerih je mogoče upravljati z različnimi telefonskimi funkcijami ter spreminjati glasnost. Potem so pred voznikom še digitalni merilniki na 12,3-palčnem zaslonu, ki se vizualno prilagodijo vsakemu voznemu programu, vsekakor pa je ena boljših stvari barvni projekcijski prikazovalnik, zaradi katerega voznik manjkrat (berite nikoli) odmakne pogled s ceste.
X3 M40i je zelo impresiven in pričakovano drag avto, saj vstopni stane 77 tisočakov, testni kar dobrih 93. Lahko bi bil še bolj zabaven, saj voznik v tem dobi predvsem občutek dinamične varnosti. Če hočete višje sedeti, potem OK, če hočete res športno vožnjo v uporabnem vozilu, pa za ta denar dobite tudi M3.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
BMW X3 M40i
vrsta motorja
turbobencinski, šestvaljni, vrstni, 4 ventili na valj