Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Francoski šarm

Citroën DS 3 sport chic THP150

Avtor prispevka: Miha Dovč
Začel je Volkswagen s 'hroščem', sledila pa sta mu še Mini in Fiat s 'petstotico'. Lahko jim rečemo moderni nasledniki 'plehnatih' legend, ki so se zapisala v srca avtomobilskih romantikov. Potem pa se na kraj zločina vrne še francoski Citroën.
Francoski šarm
Foto: Anže Jereb
6. 10. 2010 ob 20:07
Komentarjev: 0
video test citroën DS3 sport chic THP150
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Manufaktura s celo vrsto izdelkov, ki so bili pionirji na veliko področjih. Le kdo se ne spomni 'žabe' ali 'spačka'. No, taista tovarna je obudila ime DS. In ta oznaka ni samo ime modela, temveč celotne družine, ki se začenja z vozilom na osnovi C3 – DS3. Obenem se ne opira na avtomobilsko zgodovino, temveč jo prehiteva.

DS 3 ima zelo malo skupnega z modelom DS, ki je slovel po inovativnih žarometih in se s tekočih trakov vozil med leti 1955 in 1975. Sami novinca označujejo s terminom 'anti retro', kar pomeni, da se ne želi opirati na pretekle modele, temveč je zazrt v prihodnost. Je namreč zelo drugačen od tega, kar vozi po cestah in sloni na modelu C3, vendar ga boste od njega zlahka ločili. Za DS 3 je na voljo več barv in individualnega kombiniranja ter izbiranja barve strehe, karoserije, ogledal, več grafik platišč in dodatkov kroma. Na sprednjem delu ga boste prepoznali po led dnevnih lučeh in povsem novem emblemu DS. Če je bil DS znan po svojih inovativnih žarometih, je DS 3 po tem, da ima edini v tem razredu 'ledice'. Bok vozila odlikuje edinstven B-stebriček. Ker je DS 3 poseben avtomobil, mu pristaja tudi nevsakdanja barva. V živorumeni boste deležni precej pozornosti.

Tudi v notranjosti so se oblikovalci zelo potrudili. Plastiko armaturne plošče so odeli v barvo karoserije, več je črne, svetleče plastike, kroma, aluminija in usnja. Tudi strop je odet v črno, kar sicer daje športno utesnjen občutek, v vročih dneh pa višjo temperaturo v kokpitu. Usnje na odličnih sedežih je bolj izjema kot pravilo v tem razredu. Avdiosistem in klimatska naprava sta že znana iz ostalih avtomobilov te družine in pravzaprav je to edina manjša zamera, ki si jo DS 3 zasluži na tem področju. Ne da bi bili instrumenti slabi, vendar smo pričakovali (mogoče tudi neupravičeno) več individualnosti, sploh glede na to, koliko so se snovalci potrudili na drugih področjih (emblem, materiali, barve, detajli...). A v splošnem vas ne bo razočaral.

Še najmanj pa njegov motor. V splošnem je isti, kot žene cooperja S, njegovega največjega konkurenta, vendar tu z nekaj manj moči. 1,6-litrski bencinski štirivaljnik, ki mu do več sape pomaga turbinski polnilnik, je že večkrat pohvaljen agregat, tudi s priznanjem za motor leta. Odziven, s širokim območjem ugodnega navora in tudi s prijetnim tonom za ušesa. Od 115 kilovatov ne gre pričakovati čudežev, kar se tiče zmogljivosti, kar se tiče porabe, pa vsekakor. Žeja ni njegova vrlina, saj bo z malo odrekanja poraba padla pod sedem litrov, težko pa bo nad devetimi. Nekaj zaslug si deli tudi 'varčno nastavljeni' menjalnik, z dolgimi prestavnimi razmerji, saj že s prvimi tremi prestavami krepko presežete avtocestno omejitev, nato pa so na voljo še tri prestave.

Prav nič francosko nista niti podvozje in vzmetenje. DS 3 je nastavljen na trdo, kar vas bo na slabših cestah pripeljalo do kritiziranja cestnega ceha, je pa volan izredno natančen, zato je mala raketa izredno lepo in po potrebi tudi hitro vodljiva. Za vse to boste pričakovali visoko ceno in zopet vas moram razočarati. Ker je omenjeni motor na voljo le z bogatejšim izmed obeh paketov oprem, vas bo v osnovi stal dobrih 18 tisočakov, takšen pa manj kot 20. Modni nakit ni nujno drag pa se vseeno lahko sveti kot tisti iz najdražjih francoskih draguljarn.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Citroën DS 3 sport chic THP150
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 115 (156) pri 5800
največji navor v Nm pri vrt./min 240 pri 4000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3948 x 1715 x 1458
medosna razdalja v mm 2460
prtljažnik v litrih 280
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1165 (332)
največja hitrost v km/h 214
pospešek 0-100 km/h v s 7,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,4/5,1/6,7
poraba na testu v l/100 km 8,2
cena osnovnega vozila v EUR 15.900
cena testnega vozila v EUR 18.300
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 19.510

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |