Pri Mitsubishiju se je zgodba z delovnimi stroji začela leta 1946, ko se predstavili model mizushima. Nosilnost je imel celih 400 kilogramov! Že leta ’78 je potem prišel poltovornjak z nosilnostjo eno tono in v dobrih 40 letih se je zdaj zvrstilo že 5 generacij. Skupaj so prodali 4,7 milijona vozil, kar pomeni, da je L200 še kako pomemben model za Mitsubishi.
Izdelujejo ga na Tajskem, prodaja pa se v kar 150 državah, s čimer je drugi najbolje prodajan model za znamko. Kaj pa Slovenija? L200 je na drugem mestu po prodaji med pickupi, lani 228 vozil, kar je lepa popotnica za naprej, pri novem pa se zdi, da so imeli prvo besedo ravno oblikovalci.
Pravijo, da je oblikovan, da da občutek trdnosti. Vstopni in izstopni kot sta ostala enaka, ampak ima za manj poškodb bolj robustna odbijača, pokrov motorja pa je za 4 centimetre postavljen višje, da ima voznik boljši občutek, kje se konča. Z gumbom na volanu si lahko vklopi še kamero, da bolje vidi naprej, kadar je na vrhu klanca in vidi samo nebo. Nove so LED-luči spredaj in zadaj ter postavljene višje, da se težje poškodujejo, sploh, če se greste radi krokodila s svojim vozilom.
Čeprav smo že pri starem modelu rekli, da motor in samo 5-stopenjski samodejni menjalnik sploh nista slaba, sta zdaj oba nova. Prvi ima po novem celo manjšo prostornino 2,3 litra, s čimer je lažji in bolj učinkovit pri porabi goriva ter predvsem razvit za nove emisijske standarde. Se mi velikokrat zdi, da bodo regulative počasi ubile avte, ker imajo vse manjše motorje, zato bo potrebno moč iskati drugje. Morda v dodatnih elektromotorjih. Pri turbodizlu v L200 je moč po novem malo manjša, zdaj ima okroglih 150 ’konjev’ (prej 178), to je 110 kilovatov, navor pa 400 Nm, prej 430. Je pa po zaslugi novega samodejnega menjalnika s 6 stopnjami ta zdaj bolje izkoriščen in se vam ne bo zdel prešibek.
Sploh prazen se seveda odločno premika, bolj me zanima, kako gre, ko je naložen ali pa v kakšnem pesku, kjer mora biti veliko navora pri spodnjih vrtljajih. Bomo videli na testu in preizkusili nosilnost, ki znaša 1.080 kilogramov. L200 je sicer mehansko precej klasičen pick-up. Še vedno z listnatimi vzmetmi zadaj, ampak je imel prej 5, zdaj pa 6 listov! Še vedno je tu hidravlični servoojačevalnik in še vedno ima šasijo, od tal pa je oddaljen 205 milimetrov.
Pogon je ostal enak kot prej in še vedno lahko izberete prenos na zadnji kolesi, na vsa štiri, potem pa še reduktor in zaporo sredinskega diferenciala. In, če doplačate, še zaporo zadnjega, ki ga vklopite z gumbom pred ročico menjalnika. Novost so programi za vožnjo po terenu, ampak mojstri to itak obvladate sami. Je pa zelo praktičen nadzor spusta po klancu, če je podlaga zelo spolzka. Sem že večkrat videl, da je takšen sistem precej bolj učinkovit od mene na kakšnem ledenem klancu, pa če še tako nežno zaviram.
Na krasnih makadamskih cestah na jugu Španije v bližini Malage se je lepo videlo, da je L200 še vedno robusten stroj; bolj kot nekateri sodobni konkurenti, ki želijo pickupe približati bolj razvajenim okusom. Ta pa se zdi ustvarjen za trdo delo, tudi znotraj so večinoma trdi materiali, ki bi morali takšni ostati dolgo časa, ampak to ne pomeni, da ni dovolj udobno. Sedeži so novi in imajo precej bolj mehko oblazinjenje, več prostora je za drobnarije, merilniki so bolj pregledni in spredaj ter zadaj sta po dva USBja, da telefoni ne bodo lačni.
Na navadni cesti, kjer so takšna vozila najmanj doma, se je čutilo, da se zaradi sprememb na podvozju pelje lepše, ni veliko neudobnega pretresanja, predvsem pa je dovolj učinkovito zadušen piš vetra. Se da peljati tudi na kakšno daljšo pot. Z novim motorjem, ki mora ustrezati novim standardom, je prišel tudi AdBlue, ampak so pri Mitsubishiju uporabili kar 21-litrski tank, da ga bo treba napolniti samo vsakih 20 tisoč kilometrov. L200 ima še številne dodatke za varnejšo vožnjo, recimo samodejno zaviranje, pomoč pri ohranjanju voznega pasu pa stabilizacijo prikolice … ja, mogoče je pomemben še podatek, da zdaj lahko vleče 3,1 tone težko prikolico, če ima dve osi, s tremi pa lahko tehta 3 tone in pol.
Pri nas so od leta 2003 do danes prodali 1.443 L200, kar ni malo. In novi se začne prodajati vsak čas, če bi radi vozili moderno zašiljen in predvsem zanesljiv delovni stroj.