Če imate na strehi hiše sončne panele, v dnevni sobi najnovejšo igralno konzolo, v rokah najzmogljivejši mobilni telefon in se nasploh navdušujete nad sodobno tehniko, vam bo Hondin CR-V hybrid zelo všeč.
V bistvu bo všeč tudi skoraj vsem ostalim. Skoraj, ker je oblika nenavadna, in to smo povedali že v testu te bencinske različice. Zadek je tisti, ki polarizira, in opažam, da pri vsem skupaj precej pomaga oziroma pokvari izbrana barva. V takšni črnini mi avto na pogled ni posebej simpatičen, mi je bil pa v srebrno-modrikasti bistveno bolj. Kakorkoli, uporabnost je tista, ki vas bo navdušila, najbrž pa tudi pogonski sklop.
Za začetek je prtljažnik zelo prostoren in s kvadratno obliko tudi uporaben. Ko smo za potrebe snemanja našega Jureta 'pospravili' vanj, je rekel, da tako razkošno še ni sedel nikoli in nikjer, seveda v 'prtljažnem' merilu. Tudi sicer hvalim uporabnost, bočna vrata se odpirajo skoraj pravokotno, na sprednjih in zadnjih sedežih je prostora več kot dovolj, CR-V je na voljo tudi s sedmimi sedeži, ampak sem zaradi velikosti avta skoraj prepričan, da v tistem primeru zadnja dva ne ponudita dovolj prostora in bi še vedno raje priporočil takšno izvedenko. Sploh sprednja sedeža sta res udobna.
Ne morem mimo vzporednice s toyoto RAV4, ki je edini skoraj identičen tekmec takšni hondi, še posebej, če upoštevam pogonski sklop. Sicer ima segment jasno precej predstavnikov in je konkurenca večja, a noben ni hibrid, če vas to pač mika. Tudi RAV4 hitro navduši in če sta oba predstavnika res dobro izdelana, prostorna in pogonsko zanimiva, CR-V prednost pokaže v malce bolj mondeni notranjosti. Sedeži so še bolj udobni, armaturna plošča je bolj razgibana in uporabna, pa čeprav le za malenkost. Je pa klasična menjalna ročica v toyoti bistveno bolj intuitivna od stikal v tem avtomobilu, ki mi niso posebej všeč.
Torej, pogon. Čeprav sta z RAV4 oba hibrida, je tehnika povsem drugačna in CR-V ima celo 2 elektromotorja, ne glede na pogon. Torej ne glede na to, ali je avtomobil gnan le na sprednji ali pa na vsa štiri kolesa kot tokratni. Lahko se peljete le na elektriko, a ne daleč, ker je baterija majhna. Lahko vas poganjata le elektromotorja oziroma eden od njiju, v tem primeru pa bencinski motor služi le kot generator. Takrat boste bencinski motor slišali, pa čeprav povsem nežno, dejansko pa ne bo poganjal koles. Lahko pa vas poganja bencinski motor! Vem, vse skupaj je malo zapleteno in ta avto tudi nima menjalnika, le povezavo do vseh pogonskih elementov. Toyota RAV4 ima na primer menjalnik e-CVT.
Skupna sistemska moč je 182 ’konjičkov’, poraba pa zlahka le okoli 6 litrov ali pa kakšen deci več pri takšnem štirikolesno gnanem CR-V. Si predstavljam, da je tisti z le sprednjim pogonom še malenkost bolj varčen, v vsakem primeru pa se mi za gmoto in moč tudi takšna poraba zdi naravnost fantastična in takšna hibridna kombinacija je zlahka odlična alternativa dizelskemu pogonu. Ta itak ni več v ponudbi … In do 60 odstotkov moči gre lahko na zadnji kolesni par, zato se takšen CR-V ne bo hitro ustrašil vsakega terena, tudi 20-centimetrska oddaljenost je zelo OK. Ne gre za pravega klenega terenca, bo pa vseeno zlahka premagal kakšen grd klanec.
Večino časa je precej udoben in vedno z zanesljivim občutkom na volanu; vozniško je zelo dober.
Sicer pa je na asfaltu zelo prijeten, mogoče malenkost bolj okoren od toyote, ampak res le malenkost. Večino časa pa je precej udoben in vedno z zanesljivim občutkom na volanu, skratka, vozniško je zelo dober. In po slovensko vas zna opozarjati, če se ne boste pripeli z varnostnim pasom, če bodo vrata ostala priprta in podobno. Je prav prijetno slišati.
Primerjava z RAV4 je tokrat skratka povsem na mestu, oba sta namreč hibrida in povsem enako dolga, celo oddaljenost od tal je različna le za centimeter. Toyotin pogonski sklop je močnejši in avto zato malenkost hitrejši, sicer pa sta občasno oba zelo podobno glasna in porabita enako, čeprav sta tehnološko precej drugačna. Precej podobno se tudi peljeta, CR-V se mi zdi znotraj malce bolj premijski in nasploh še malce bolj prostoren oziroma uporaben. Tudi cene so zelo podobne; kar vidite, je 43 'jurjev', je pa to tudi najdražja različica sploh.
1 / 20
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
honda CR-V 2.0 i-MMD hybrid AWD e-CVT executive
vrsta motorja
bencinski in električni, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj