Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai i30 N

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Hyundaiju so nam še ravno pravi čas predstavili nekaj, česar bi se nas večina kar močno razveselila pod božičnim drevesom. Korejski hot-hatch sliši na ime i30 N, črka N v imenu pa simbolizira dirkaško šikano.
Hyundai i30 N
Foto: Gašper Miš
23. 12. 2017 ob 13:30
Komentarjev: 0

Tako nam da novi, sicer že tretji član družine i30, kar hitro vedeti, da ni od muh. N ne ponazarja le dirkaške šikane, pač pa predstavlja tudi prvi črki v imenu slovitega nemškega dirkališča Nürburgring in korejskega Namyanga, dveh krajev, ki sta bila ob razvoju modela še kako pomembna. Prvi pravi korejski hot-hatch, če lahko ob tem za trenutek odmislimo prejšnji, bolj mlačni i30 turbo in bratski cee'd GT, obenem predstavlja tudi prvi hišni model, ki navdih črpa iz korenin nastopov v reli-prvenstvu WRC. Ne bo zadnji, baje lahko že v kratkem pričakujemo še kak podoben model s to oznako, na misel pa nam trenutno padeta le i20 in prihajajoči veloster.

Sami pravijo, da bodo vozniki užitek v vožnji merili v številu utripov srca in ne vrtljajev na minuto, pa čeprav model največ moči razvije pri šestih tisočakih. Upamo da res, ker so takšni avtomobili še prepogosto le izjemno hitri, ne pa nujno zelo zabavni. Kar se oblike tiče, podobno kot konkurenti, tudi i30 N stavi predvsem na razširjena koloteka, velika 18- ali pa celo 19-palčna platišča in velike zavorne kolute, nenazadnje še strešni spojler in zadnji difuzor, med katerim se lesketata še dva kromirana zaključka izpušne cevi. Ne manjkajo niti številne oznake N, marsikdo pa bo nabriti i30 prepoznal že kar po takšni značilni modri barvi performance, pa čeprav lahko v ponudbi najdemo še pet drugih.


Ker i30 N predstavlja vrh ponudbe, je razumljivo tudi to, da je že v osnovi bogato opremljen, in tako ponuja še vse najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme bolj običajnih bratov. Bistveno bolj pomembno kot to pa je, da boste tu našli še črno stropno oblogo, športne sedeže, odete ali v blago ali kombinacijo usnja in velurja, športen je tudi volanski obroč. Ta ob oznaki N na sebi nosi še dva prav posebna gumba, namenjena upravljanju s petimi voznimi načini. To so načini eco, normal, sport, N mode in N custom, pri čemer lahko pri zadnjem parametre nastavite tudi po lastnih željah.

Vem, da vas vse še najbolj zanima, kakšen je rezultat in kako se avtomobil pelje, a smo si ga imeli tokrat možnost le na daleč ogledati. In to je po svoje škoda, še posebej, ker je i30 N plod izkušenih inženirjev pod vodstvom Alberta Biermanna, gospoda, ki je pred tremi leti k Hyundaiju presedlal iz BMW-jeve divizije M. Obenem pa tudi zato, ker ima novinec napram običajni različici modela še povsem novo sprednjo premo, močno izboljšan krmilni mehanizem, blaženje je elektronsko nadzorovano, opcijsko pa lahko posežete tudi po elektronski zapori diferenciala e-LSD.

Že zdaj pa vemo, da novi i30 N pod pokrovom skriva 2,0-litrski štirivaljni motor T-GDI, ki ob pomoči turbopolnilnika razvije 184 kilovatov moči (250 KM), ob funkciji overboost pa tudi 378 Nm navora. Vseeno je na voljo še močnejša različica N performance, ki sicer res razvije prav toliko navora, vendar moč motorja v tem primeru znaša kar 202 kilovata (275 KM). Oba sta serijsko spojena izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom s funkcijo rev-match in ob pomoči sistema launch control do stotice pospešita v vsega 6,4 oziroma 6,1 sekunde. To pomeni, da je nabriti i30 res hiter, pa tudi končna hitrost v nobenem primeru ni od muh, saj lahko oba dosežeta 250 kilometrov na uro.

Novi i30 N je na voljo s petimi vrati in v dveh paketih opreme. Prvi se preprosto imenuje N, drugi pa sliši na ime N performance. Čeprav že osnovni za 27.990 evrov (i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) ponuja veliko, boste še bistveno več dobrot deležni z nakupom bogatejšega paketa. Ta za dodatnih 5.000 evrov, torej 32.990 evrov (i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč.), ponuja še močnejši motor, delno zaporo diferenciala, spremenljivo geometrijo izpuha, pod 19-palčnimi litimi platišči se skrivajo še večji zavorni koluti tako spredaj kot zadaj, ne manjka niti ojačitveni drog za zadnjimi sedeži, integriran navigacijski sistem TomTom live v kombinaciji z 8-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik, tu je tudi kamera za vzvratno vožnjo, pametni ključ in nekaj naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov.

Če so vam pomembni le podatki, povezani z motorjem, podvozjem in zavorami, potem pa je za vas kar paket performance, ki osnovni N za dodatnih 2.300 evrov nadgradi z nekaterimi prvimi prej naštetimi komponentami. Da bo večina vseeno izbrala kar bogato opremljeno in zmogljivejšo različico i30 N performance, potrjujejo tudi pri zastopniku znamke, ki ob tej priliki dodajajo še, da je bilo do danes po novincu že kar nekaj povpraševanja in so zato prva vozila že na zalogi. Pri napovedi prodaje so bolj previdni, pa čeprav želijo letno prodati približno 50 vozil z novo oznako. Je pa res, da prodaja niti ni primarna naloga takšnih nišnih modelov. Tu gre predvsem za graditev na renomeju znamke in i30 N bo, vsaj po prvem občutku, kar primeren kandidat, da to nalogo opravi z odliko.

Cenik:

hyundai i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (184 kW) – 27.990 EUR
hyundai i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (202 kW) – 32.990 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |