Tako nam da novi, sicer že tretji član družine i30, kar hitro vedeti, da ni od muh. N ne ponazarja le dirkaške šikane, pač pa predstavlja tudi prvi črki v imenu slovitega nemškega dirkališča Nürburgring in korejskega Namyanga, dveh krajev, ki sta bila ob razvoju modela še kako pomembna. Prvi pravi korejski hot-hatch, če lahko ob tem za trenutek odmislimo prejšnji, bolj mlačni i30 turbo in bratski cee'd GT, obenem predstavlja tudi prvi hišni model, ki navdih črpa iz korenin nastopov v reli-prvenstvu WRC. Ne bo zadnji, baje lahko že v kratkem pričakujemo še kak podoben model s to oznako, na misel pa nam trenutno padeta le i20 in prihajajoči veloster.
Sami pravijo, da bodo vozniki užitek v vožnji merili v številu utripov srca in ne vrtljajev na minuto, pa čeprav model največ moči razvije pri šestih tisočakih. Upamo da res, ker so takšni avtomobili še prepogosto le izjemno hitri, ne pa nujno zelo zabavni. Kar se oblike tiče, podobno kot konkurenti, tudi i30 N stavi predvsem na razširjena koloteka, velika 18- ali pa celo 19-palčna platišča in velike zavorne kolute, nenazadnje še strešni spojler in zadnji difuzor, med katerim se lesketata še dva kromirana zaključka izpušne cevi. Ne manjkajo niti številne oznake N, marsikdo pa bo nabriti i30 prepoznal že kar po takšni značilni modri barvi performance, pa čeprav lahko v ponudbi najdemo še pet drugih.
Ker i30 N predstavlja vrh ponudbe, je razumljivo tudi to, da je že v osnovi bogato opremljen, in tako ponuja še vse najnaprednejše varnostne in asistenčne sisteme bolj običajnih bratov. Bistveno bolj pomembno kot to pa je, da boste tu našli še črno stropno oblogo, športne sedeže, odete ali v blago ali kombinacijo usnja in velurja, športen je tudi volanski obroč. Ta ob oznaki N na sebi nosi še dva prav posebna gumba, namenjena upravljanju s petimi voznimi načini. To so načini eco, normal, sport, N mode in N custom, pri čemer lahko pri zadnjem parametre nastavite tudi po lastnih željah.
Vem, da vas vse še najbolj zanima, kakšen je rezultat in kako se avtomobil pelje, a smo si ga imeli tokrat možnost le na daleč ogledati. In to je po svoje škoda, še posebej, ker je i30 N plod izkušenih inženirjev pod vodstvom Alberta Biermanna, gospoda, ki je pred tremi leti k Hyundaiju presedlal iz BMW-jeve divizije M. Obenem pa tudi zato, ker ima novinec napram običajni različici modela še povsem novo sprednjo premo, močno izboljšan krmilni mehanizem, blaženje je elektronsko nadzorovano, opcijsko pa lahko posežete tudi po elektronski zapori diferenciala e-LSD.
Že zdaj pa vemo, da novi i30 N pod pokrovom skriva 2,0-litrski štirivaljni motor T-GDI, ki ob pomoči turbopolnilnika razvije 184 kilovatov moči (250 KM), ob funkciji overboost pa tudi 378 Nm navora. Vseeno je na voljo še močnejša različica N performance, ki sicer res razvije prav toliko navora, vendar moč motorja v tem primeru znaša kar 202 kilovata (275 KM). Oba sta serijsko spojena izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom s funkcijo rev-match in ob pomoči sistema launch control do stotice pospešita v vsega 6,4 oziroma 6,1 sekunde. To pomeni, da je nabriti i30 res hiter, pa tudi končna hitrost v nobenem primeru ni od muh, saj lahko oba dosežeta 250 kilometrov na uro.
Novi i30 N je na voljo s petimi vrati in v dveh paketih opreme. Prvi se preprosto imenuje N, drugi pa sliši na ime N performance. Čeprav že osnovni za 27.990 evrov (i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč.) ponuja veliko, boste še bistveno več dobrot deležni z nakupom bogatejšega paketa. Ta za dodatnih 5.000 evrov, torej 32.990 evrov (i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč.), ponuja še močnejši motor, delno zaporo diferenciala, spremenljivo geometrijo izpuha, pod 19-palčnimi litimi platišči se skrivajo še večji zavorni koluti tako spredaj kot zadaj, ne manjka niti ojačitveni drog za zadnjimi sedeži, integriran navigacijski sistem TomTom live v kombinaciji z 8-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik, tu je tudi kamera za vzvratno vožnjo, pametni ključ in nekaj naprednih varnostnih in asistenčnih sistemov.
Če so vam pomembni le podatki, povezani z motorjem, podvozjem in zavorami, potem pa je za vas kar paket performance, ki osnovni N za dodatnih 2.300 evrov nadgradi z nekaterimi prvimi prej naštetimi komponentami. Da bo večina vseeno izbrala kar bogato opremljeno in zmogljivejšo različico i30 N performance, potrjujejo tudi pri zastopniku znamke, ki ob tej priliki dodajajo še, da je bilo do danes po novincu že kar nekaj povpraševanja in so zato prva vozila že na zalogi. Pri napovedi prodaje so bolj previdni, pa čeprav želijo letno prodati približno 50 vozil z novo oznako. Je pa res, da prodaja niti ni primarna naloga takšnih nišnih modelov. Tu gre predvsem za graditev na renomeju znamke in i30 N bo, vsaj po prvem občutku, kar primeren kandidat, da to nalogo opravi z odliko.
Cenik:
hyundai i30 N 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (184 kW) – 27.990 EUR
hyundai i30 N performance 2.0 T-GDI, 6-st. roč. (202 kW) – 32.990 EUR