Prav nikogar ni presenetila premierna predstavitev modela ID.5 lansko jesen. Volkswagen ima vso tehnologijo na razpolago, križanci so in, takšni z nizko streho sploh, v bistvu je bilo takrat še največje presenečenje ime. Vse ostalo, kot smo ugotovili na prvi vožnji, pa seveda ne.
Nova nemška platforma za električna vozila MEB zdaj v resnici ni več tako nova, saj je celo v hiši ID.5 že tretji model na njej. Tehnično je skoraj enak kot ID.4, samo streha se zadaj malo bolj kupejevsko spusti proti zadku, da je bolj atraktiven za pogledati. Zato bi lahko mirno nosil tudi drugačno ime, na primer ID.4 sport ali kaj podobnega, da ne pišem kupe, ker me pri teh oblikah in spominu na klasične legendarne kupeje to vedno zmrazi, petico pa bi prihranili za kakšen zares nov model.
Kaj je enako? Enaka sta platforma in zraven motor oziroma motorja, če boste izbrali močnejši GTX z dvema motorjema, in enaka je velikost baterije. Ja, samo ena je tukaj sicer na voljo, največja pri ID.4, tista s 77 kWh neto. Poleg tega, da je zadek čisto drugačne oblike in boste ID.5 od ID.4 po njem najhitreje ločili, v oči pade predvsem zadnji spojler in pri GTX so serijske matrične led luči. Sprednji odbijač je lahko drugače zašiljen, odvisno od opreme, ampak največja razlika je v hitreje spuščajočem zadku, zaradi katerega avtomobil potem vsaj na videz deluje bolj športno.
Notranjost je skoraj enaka, so pa vseeno malenkosti, ki ju ločijo, na primer nove barvne kombinacije, nekatere tudi precej bizarne: črna notranjost z rjavimi IN belimi vložki, kar drzno za pogledati. Osrednji zaslon ima serijsko vedno 12 palcev in so meniji na pogled enaki kot v ID.4, so pa izboljšali software, zdaj je verzija 3.0 in je bolj uporaben pa lepše teče vse skupaj. Volkswagen se tudi hvali, da bodo v prihodnje vsi ti avtomobili brez živalskih materialov, torej bo tudi usnje zamenjal drug prijeten material. Sej to je super, da se proizvajalci tako trudijo iskati alternative, ampak kaj bo pa potem s pravim usnjem, ki je stranski produkt prehrambene industrije, ker bo verjetno ostajalo, če ga noben ne bo smel uporabljati?
Strop je zadaj samo centimeter nižji od tistega v ID.4, zato o kakšni prostorski okrnjenosti ne morem govoriti, prostora je pač dovolj. In za kolena tudi, tale platforma MEB omogoča res prostorne avtomobile. Prtljažnik je pa celo večji, ker je del med dnom in polico malo višji. Spodaj pod polico je še dodaten prostor in pod njim še eno odlagališče za polnilne kable, prostora je skratka precej. Ga je pa logično manj, če daste stran zadnjo polico, da bi vozili kaj velikega.
Po prvih kilometrih vožnje nisem čutil razlike v primerjavi z našo službeno mulo (ID.4). Tudi pri ID.5 se čuti, da gre za precej velik avtomobil, tale meri v dolžino samo milimeter manj kot 4,6 metra, ampak zato ni težaški in neroden. Na odprtih cestah in avtocestah je zelo prijeten, pravi potovalnik. Več razlike pričakujte med navadnim in različico GTX, za katero pravijo, da je športna. Sicer me bodo težko prepričali, da je 2.242 kilogramov težek avto športen, je pa hiter, to pa ja.
Če imata ’navadni’ verziji z zadnjim pogonom 128 ali 150 kilovatov, kar je 170 ali 204 ’konje’, ima GTX spredaj še en motor in zato skupaj 220 kilovatov, kar je 299 ’konjev’. Zato potegne občutno bolje, v bistvu sam pospešek ni tako poseben kot to, kako suvereno speljuje na vsaki podlagi. Pri tovrstnem štirikolesnem pogonu ni mehanske povezave med osema, zato je prilagajanje ekstremno hitro in vleče, kot da mu je res vseeno, kaj je spodaj. Saj, pospešek 6,3 sekunde z mesta do 100 km/h seveda sploh ni slab, to je v rangu golfa GTI. In če je pomembno, ta gre največ 180 km/h, IDja.5 z zadnjim pogonom pa 160 na uro. Serijsko ima tudi trše podvozje in to je tisto, kar naredi razliko. Pa tudi to, da ima GTX za palec večja, torej 20-palčna osnovna platišča, tudi to potem malo otrdi vse skupaj, čeprav je še vedno precej udobno.
Z nadgradnjo, ki jo baje enkrat v prihodnosti dobi tudi ID.4, se lahko ID.5 polni na enosmernem toku s 135 kW. To v teoriji pomeni, da bo baterija do 80 odstotkov polna v pol ure in boste spet imeli kakšnih 300 kilometrov mir. Sicer tovarna obljublja doseg od 473 za GTX do 512 kilometrov za običajni ID.5, ampak saj vemo, kako je v realnosti. Škoda, da se na izmeničnem toku lahko polni s samo 11 kilovati, počasi mora postati standard 22, ker je pri nekaterih konkurentih že. Ima pa možnost oddajanja energije, tako da lahko z njim polnite drug električni avto, ali pa celo napajate hišo, če vam kdaj zmanjka elektrike doma.
Majhnih razlik je kar nekaj, čeprav boste vsi videli predvsem bolj dinamičen in zašiljen zadek, zaradi katerega boste potem rekli ’Uaaau, tega hočem’. Nič zato, saj ostaja praktičen. Cena bo za osnovni model pod 50 jurjev, GTX pa malo pod 60. Brez subvencije, jasno, prvi pa bodo pri nas zdaj, zdaj.