Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Ahilova peta pri električnih avtomobilih

AXA

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Strokovnjaki finančne skupine AXA Group so se v teh dneh ukvarjali z razbijanjem testnih električnih avtomobilov in ob tem odkrili njihovo Ahilovo peto, zato od konzorcija Euro NCAP zahtevajo izvedbe novih, prilagojenih poskusnih trčenj z električnimi avtomobili.
Ahilova peta pri električnih avtomobilih
Foto: AXA
25. 8. 2022 ob 6:00
Komentarjev: 0

Nemci so se najprej posvetili problemu nenadnega in odločnega pospeševanja striktno električno gnanih avtomobilov, ker lahko ta medijsko izredno čislana lastnost preseneti marsikaterega voznika s premalo izkušnjami za volanom električnega avtomobila, sploh pa morebitne začetnike. To velja predvsem za električno gnane avtomobile z že absurdno odmerjenimi zalogami pogonske moči in motornega navora, to ugotovitev pa podpira tudi interna statistika skupine AXA, ker so Nemci ugotovili, da so zelo zmogljivi električni avtomobili veliko bolj dovzetni (+ 50 %) za 'razgrajanje' v prometu, ki se po navadi zaključi s prometno nesrečo, ker njihovi vozniki enostavno niso več sposobni varno kontrolirati zelo močnih (v pogledu razpoložljive zaloge pogonske moči) električnih avtomobilov.

Ob podpori takšnega razmišljanja je izveden tudi prvi preizkusni test skupine AXA, kjer so posnemali zelo presenečenega voznika medijsko opevanega izdelka znamke Tesla ob nenadnem in odločnem pospeševanju, ki se je na testnem krožišču sprevrglo v 'stampedo', ker voznik po nepremišljenem igranju s stopalko za plin ni mogel več ukrotiti podivjane tesle. Ob tem je tesla zadela 'oko' krožišča, ki je po navadi nekoliko višje in po možnosti tudi okrašeno s kakšnimi predmeti, ter poletela na drugo stran krožišča v obrnjenem stanju, kjer je na koncu pristala na strehi in se nato kmalu spremenila v improviziran 'roštilj' … 'Piknik znamke Tesla' so nato prekinili šele gasilci, ki so približno 2,5 tonskega 'nasedlega kita' uspešno pogasili. Ob tem se je izkazalo, da je za nastanek požara kriv predvsem 'mehki trebušček' modela znamke Tesla, ker je avtomobil pred poletom zadel teren in še nekaj stvari, ki so razprle karoserijsko dno in ob tem poškodovale vgrajene akumulatorje.

Zato Nemci sedaj od proizvajalcev električnih vozil pričakujejo vgradnjo dodatne zaščite karoserijskega dna (ob tem celo omenjajo vgradnjo titanovih plošč med akumulatorji in pločevino), istočasno pa od organizacije Euro NCAP zahtevajo tudi uvedbo električnim avtomobilom prilagojenih poskusnih trčenj, kjer bi testirali predvsem vzdržljivost karoserijskega dna. Med težavami električnih avtomobilov, ki jih je še 'neprodana' stroka že zdavnaj prepoznala, pa omenjajo preveliko maso današnjih električnih in ostalih avtomobilov. Leta 2000 je imelo povprečno težko vozilo na nemških cestah približno 1340 kilogramsko maso, sedaj so avtomobili v povprečju že četrtino težji (+ 25 %), temu noremu trendu pa žal ni videti konca. Kot prikaz, kako pogubna (slaba partnerska zaščita ob trku z lažjimi vozili …) za ostale udeležence v prometu je lahko prevelika masa električnega in tudi kakšnega konvencionalno gnanega vozila, so Nemci tokrat v testnem čelnem trčenju pri 50 km/h soočili dva konstrukcijsko sorodna Volkswagnova golfa (klasično gnan golf VII in njegova elektro različica).

Približno 1250 kilogramov težak običajni golf VII je ob srečanju s približno 400 kilogramov težjo električno verzijo golfa VII dobil občutno večje poškodbe karoserije kot dobro rejeni električni golf, ker je fizika v tem pogledu neizprosna. Zato pa narašča tudi število SUV vozil, ker so nekateri izmed nas zelo zaskrbljeni nad lastno varnostjo, seveda nam je ob tem popolnoma vseeno za druge udeležence v prometu. Takšno 'človekoljubno skrb' bi morale zavarovalnice seveda obvezno nagraditi z občutno višjimi zavarovalnimi premijami za družbeno neodgovorne lastnike SUV in podobnih vozil, ker je tudi kolateralna škoda, ki jo 'zavaljena SUV krava' lahko povzroči ob nesreči lahko precej višja kot pa v primeru nesreče z normalnimi avtomobili. Pa še naziv dejansko družbeno odgovorna zavarovalnica lahko pridobijo ob pomoči ponujenega razmišljanja.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |