Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Do konca sveta in nazaj

Toyota land cruiser 2.8 D-4D AT 4x4 premium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Kaj je danes terenski avtomobil? Večina pravi že kar vsakemu novodobnemu križancu, kot je renault captur, džip. Ker je visok in ker ima zaščitno plastiko. Kaj pa je potem Toyotin land cruiser?
Do konca sveta in nazaj
Foto: Gašper Miš
4. 4. 2019 ob 19:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

en in edini
na terenu mu skoraj ni para, tudi če odmislite vsa elektronska pomagala
za manj vešče voznike bosta funkciji MTS in crawl z neba poslani
kabina je zelo prostorna za vse potnike
sedi se pokončno in visoko, zato je preglednost ven zelo dobra
na makadamskih cestah se počuti kot riba v vodi
veliki gumbi na armaturni plošči so enostavni za upravljanje
kvaliteta izdelave je dobra
baje ga znajo popraviti povsod po svetu
materiali so ponekod ceneni in preveč svetleči
avtomobil na praktično vseh področjih deluje zastarelo
vožnja po običajnih cestah ni tako udobna, kot je pri sodobnih SUVjih
občasno si zaželite močnejši motor
poraba goriva je precej velika
cena za najbolje opremljen testni avto je znašala kar 88 tisočakov
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (18 glasov)

Malo je avtomobilov, ki imajo tako kulten status, kot ga ima danes land cruiser in ki bi se tako dobro znašel povsod po svetu. Ne govorim o najboljšem avtomobilu na svetu, vsi vemo, da je to porsche 911, ampak o najboljšem avtomobilu za PO svetu! Kjer se večina novodobnih ’džipov’ ustavi, se pot za ta pravi terenski avtomobil pravzaprav šele začne. Land cruiser je pojem avtomobila, ki pride praktično povsod, ampak povsod mislim tudi na ves svet, ker se ta avto prodaja v kar 195 državah sveta! Skratka povsod in velika verjetnost je, da bo čez 20 let tudi prvi na Marsu.

65 let tradicije in več kot 3 milijoni prodanih vozil po vsem svetu se pač morajo nekje poznati.

Moram pa vseeno pohvaliti, kako dobro se v tem trenutku znajde na Zemlji. 65 let tradicije in več kot 3 milijoni prodanih vozil po vsem svetu se pač morajo nekje poznati. Prav nič ga ne ustavi, dokler je teren približno prevozen. V Namibiji smo ga preizkusili na vseh možnih podlagah, samo na snegu ne, in verjetno ne rabim razlagati, kako dobro se je obnesel. Kaj pa doma?

Pri nas so že nekatere ceste tako slabe, da včasih rabite skoraj terensko vozilo. Luknja pri luknji, vsako pomlad je še slabše ... če vas to skrbi, z land cruiserjem ne boste ustrelili v temo. Tudi na cesti imate občutek, da vozite velik in neuničljiv stroj in če v tem uživate, vas bo navdušilo, da se sedi visoko, da je spredaj ogromen pokrov motorja in da je preglednost zaradi velikih stekel dobra.

Je pa ravno cesta tista, kjer se ta avto počuti najmanj doma. Volanski obroč je velik in precej posreden, brez pravega občutka med vožnjo, podvozje ni preveč udobno, ker je tole verjetno edini terenec na trgu z ločeno šasijo, kar pomeni več pretresanja, vse deluje okorno in daje občutek ’OK, no, če že moram, pa gremo po cesti do naslednjega brezpotja’. Torej, če prisegate na moderne SUVje, ki blestijo tudi na cesti, tole nikakor ni avto za vas.

Če mislite, da se ti vaši priljubljeni SUVji dobro peljejo tudi na makadamu, pa verjetno še niste sedeli v land cruiserju. Imel sem občutek, kot da je naenkrat zaživel, kot da bi se v avtu, ki je prej spal, nekaj prebudilo. Tako dobro in udobno se po neasfaltirani cesti ne pelje skoraj noben avto na trgu. Šasija se ukvarja s pobiranjem lukenj, vi skrbite za pravo smer vožnje. Ampak tudi to je šele tretjina tistega, za kar je narejen.

Ko se urejene poti končajo, je samo nekaj avtomobilov na svetu, ki vas bodo lahko peljali naprej. Brez skrbi, tudi če vi niste najbolj vešči, vam bo tale avto še kako pomagal. Z gumbom MTS, to je Multi Terrain Select, izberete, po kakšni podlagi se vozite, da prilagodi elektroniko, potem pa izberete še hitrost, s katero se želite peljati. Kot nekakšen tempomat, ampak za teren. In spet samo vrtite volan. Zadeva deluje tudi pri spustu in seveda odlično, da vas bo skrbelo samo, koliko laka na pločevini boste opraskali.

V takšnem udobju po tako težkem terenu gre res težko. Med vožnjo, ko gledate samo, da ne boste povozili kakšne skale, vas bo tudi brigalo, kako zastarelo deluje notranjost. Res vse izgleda, kot da bi prišlo iz nekega davnega časa z velikimi gumbi s cenenim izgledom, plastično plastiko in svetlečimi okraski, ampak dvomim, da se vozniki v puščavi kaj dosti ukvarjajo s tem. Glavno, da ne škripa in da se da dokaj enostavno očistiti. Sam bolj pogrešam kakšen večji odprt prostor ob volanu, da lahko odložim walkie-talkie in daljnogled, ko grem na safari.

Med pogonsko mehaniko še najmanj prepriča edini motor, ki je pri nas v ponudbi, ’le’ štirivaljni turbodizel D-4D z 2,8 litra delovne prostornine. Pišem le, ker v praksi ni prešibek, celo v mehkem puščavskem pesku v Namibiji ni imel nobenih težav, kot jih je imel na primer naš službeni amarok z le dvolitrskim štirivaljnikom, vseeno pa si občasno zaželite še nekaj več potiska, sploh, ker poraba še zdaleč ni majhna, na testu se je na koncu ustavila pri 11,8 litra dizla na 100 kilometrov. 130 kilovatov (177 KM) je v več kot 2,4 tone težkem praznem vozilu slišati malo, ampak kdor razume osnove terenske vožnje in kako znajo različna prestavna razmerja dobro izkoristiti vseh 450 Nm navora, bo zadovoljen.

Če se občasno odpeljete do Namibije, je pa to za vas ena in edina izbira.

Je pa vožnja po terenu zelo draga. Prvič že zato, ker morate najti primeren prostor za to in se nekam odpeljati, drugič pa, ker takšen land cruiser stane kar 88 jurjev! Seveda je ta najbolje opremljen, ki ga lahko kupite pri nas, osnovni je 50, ampak tudi zato veste, da to ni avto za vsakogar. Če ga rabite samo za kazanje, si kupite raje kaj od tistega, čemur večina pravi džip in ima pogon na sprednji kolesi. Če se občasno odpeljete do Namibije, je pa to za vas ena in edina izbira. Ker je edini, ki vas bo udobno in verjetno v enem kosu pripeljal tja IN nazaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota land cruiser 2.8 D-4D AT 4x4 premium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2755
moč v kW (KM) pri vrt./min 130 (177) pri 3.400
največji navor v Nm pri vrt./min 450 od 1.600 do 2.400
menjalnik samodejni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4840 x 1885 x 1835
medosna razdalja v mm 2790
prtljažnik v litrih 120
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2430 (560)
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 9,2/6,3/7,2
poraba na testu v l/100 km 11,8
cena osnovnega vozila v EUR 49.900
cena testnega vozila v EUR 87.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 87.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Landkruzaaaaaaaaaaaa
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |