Pri Renaultu pravijo, da gre v primeru novega clia za evolucijo zunanjosti, zato ostaja prepoznaven, je pa novinec v primerjavi s cliom četrte generacije krajši za 1,2 centimetra, nižji za 0,8, celo medosna razdalja je krajša za 0,6 cm. Da bo na cesti vseeno bolj vpadljiv, se je v širino poredil za kar 6,6 centimetra, prav vse različice pa se bohotijo še s polnimi LED-svetili, ki imajo spredaj svetlobni podpis v obliki črke C. Na boku najdemo še kromirane okrasne elemente, kljuke vrat, ki so ponovno skrite v C-stebriček, ter najmanj 15-palčne okrasne pokrove koles. Clio bo še bistveno bolj privlačen, če se boste odločili za lita platišča, ki merijo do 17 palcev.
Že po prvi vožnji lahko zapišemo, da je clio bolj kot zunaj velik korak naredil znotraj. Ne le, da je delovno okolje na pogled bistveno bolj moderno, tudi materiali so precej bolj kakovostni, več je mehke plastike, celo odlagalna mesta so na račun elektronske ročne zavore večja in bolj uporabna. V primeru, da denarnica omogoča, boste na sredini armaturne plošče, ki je rahlo pomaknjena proti vozniku, našli velik zaslon na dotik, ki je z 9,3 palca (oziroma 24 centimetrov) celo največji v razredu. Pri cliu s paketom initiale Paris, ki ga vidite na fotografijah in predstavlja vrh ponudbe, je na voljo serijsko, povezan je še z novim vmesnikom easy link, ki omogoča povezavi z Applom in Androidom. Malce manjši, a še vedno velik, je 7-palčni zaslon, ki bo vaš s paketom intens, medtem ko paket zen prinaša le klasičen radio R&GO, osnovni life pa radia in klimatske naprave sploh nima.
Če se vrnemo k bolje opremljenim različicam, pri novem cliu ne boste pogrešali niti 7- ali celo 10-palčnih digitalnih merilnikov (slednji bodo na voljo proti koncu leta), prostora za brezžično polnjenje mobilnih naprav, naprednega ozvočenja Bose s skupaj devetimi zvočniki ter številnih varnostnih in asistenčnih sistemov, združenih pod imenom easy drive. Med njimi najdemo napredni sistem zaviranja v sili, radarski tempomat, pri Renaultu prvič tudi kamero s 360-stopinjskim prikazom okolice. Novi clio ni le tehnološko napreden, pač pa tudi prostoren, če omenim samo prtljažni prostor; ta namesto prej okroglih 300 zdaj sprejme kar 391 litrov. To je za razred zavidljiv podatek, sploh ker jih nekateri tekmeci ponujajo več kot 100 manj. V primeru, da boste zadnjo klop zložili, bo prtljažnik pogoltnil celo 1.069 litrov.
Kupcem so na voljo trije motorji v skupaj petih konfiguracijah moči. Če začnemo pri bencinskih različicah, ki bodo bolj priljubljene, odskočno desko predstavlja litrski trivaljni motor SCe 75 s 56 kilovati (75 KM) ter 95 Nm navora. Podoben motor najdemo tudi v močnejši različici TCe 100, le da temu pri dihanju pomaga turbopolnilnik, zato razvije 74 kilovatov (100 KM) ter 160 Nm navora. Gre za nov motor, ki nadomešča stari 0,9-litrski in smo ga pred kratkim že preizkusili v novi micri. Za tiste najbolj zahtevne bo clio z 1,3-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom v obliki različice TCe 130. Kot pove že samo ime, ta razvije 96 kilovatov moči (130 KM) ter 240 Nm navora, je pa za razliko od omenjenih povezan izključno s sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom EDC. Pri njem boste kupci deležni tudi obvolanskih ročic, prva dva pa sta povezana izključno s petstopenjskim ročnim menjalnikom.
Vsi, ki želite ročni menjalnik in šest prestav, boste primorani izbrati dizelski motor. Med njimi najdemo dva 1,5-litrska motorja Blue dCi 85 ter Blue dCi 115. Prvi razvije 63 kilovatov moči (85 KM) ter 220 Nm navora, močnejši pa 85 (115 KM) ter 260 Nm. Odmično gred v obeh primerih poganja zobati jermen, medtem ko vse bencinske poganja veriga. Prihodnje leto lahko pričakujemo še prihod hibridne različice, ki bo clia samo s pomočjo elektrike gnala dobrih pet kilometrov. Kot je od novega avtomobila pričakovati, ima novinec po podatkih proizvajalca vse motorne različice čistejše in varčnejše, obenem pa te izpolnjujejo še normative Euro6d-TEMP. Ne glede na to, da je novi clio v primerjavi s prejšnjim malce manjši in ima motorni pokrov izdelan iz lahkega aluminija, je v peti generaciji vseeno pridobil dobrih 50 kilogramov, nekaj tudi na račun dodatne zvočne izolacije. To se v kabini še kako občuti, zato je vožnja z njim bistveno bolj prijetna, vse ostalo, kar se tiče pogona in podvozja, pa ostaja praktično nespremenjeno. Novost predstavlja le sistem multisense, s katerim lahko voznik izbira med nekaterimi vnaprej pripravljenimi voznimi načini.
Se pa s cliom pete generacije poslavlja kombijevska različica grandtour, zato je novinec na voljo le še kot klasična petvratna kombilimuzina. Pri tej lahko izbirate med štirimi paketi opreme, in sicer osnovnim life ter bolje opremljenimi zen, intens in initiale Paris. Ne manjka niti linija R.S. line, ki nadomešča staro GT-line in GT pred njo. Za popestritev skrbi še deset barv karoserije, od tega tri nove (oranžna Valencia, modra Celadon in rjava Vision), Renault pa pri cliu ponuja še možnost dodatne personalizacije tako z notranjimi kot zunanjimi barvnimi elementi. Na voljo so še številne kombinacije oblazinjenja in kup dodatne opreme. Če slednjo odmislim, vam lahko zaupam, da boste za najcenejši clio odšteli 10.990 (clio SCe 75 life, 5-st. roč.), za predvidoma najbolj priljubljen 14.590 (TCe 100 intens, 5-st. roč.), najdražji pa bo denarnico olajšal za 20.090 evrov (TCe 130 EDC initiale Paris, 7-st. rob.). Najbolj zavzeti kupci lahko na navedene cene pričakujete še tisoč evrov popusta.
Več o novem cliu lahko preberete še v domači predpremieri, o proizvodnji pod Gorjanci pa na tej povezavi.
Cene:
renault clio SCe 75 life, 5-st. roč. (56 kW) – 10.990 EUR
renault clio SCe 75 zen, 5-st. roč. (56 kW) – 11.990 EUR
renault clio SCe 75 intens, 5-st. roč. (56 kW) – 13.590 EUR
renault clio TCe 100 zen, 5-st. roč. (74 kW) – 12.990 EUR
renault clio TCe 100 intens, 5-st. roč. (74 kW) – 14.590 EUR
renault clio TCe 100 edition one, 5-st. roč. (74 kW) – 15.790 EUR
renault clio TCe 100 initiale Paris, 5-st. roč. (74 kW) – 17.390 EUR
renault clio TCe 130 EDC intens, 7-st. rob. (96 kW) – 17.290 EUR
renault clio TCe 130 EDC edition one, 7-st. rob. (96 kW) – 18.490 EUR
renault clio TCe 130 EDC initiale Paris, 7-st. rob. (96 kW) – 20.090 EUR
renault clio Blue dCi 85 zen, 6-st. roč. (63 kW) – 14.240 EUR
renault clio Blue dCi 85 intens, 6-st. roč. (63 kW) – 15.840 EUR
renault clio Blue dCi 115 intens, 6-st. roč. (85 kW) – 17.040 EUR
renault clio Blue dCi 115 edition one, 6-st. roč. (85 kW) – 18.290 EUR
renault clio Blue dCi 115 initiale Paris, 6-st. roč. (85 kW) – 19.890 EUR