Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mit postane resničnost

Škoda yeti 2.0 TDI 4x4 experience

Avtor prispevka: Anže Jereb
Morda poznate reklamo, v kateri pravijo, da se nekaterih stvari preprosto ne da kupiti. In če štiriperesno deteljico na sosedovem vrtu odkrije vsak sposoben kratkohlačnik, mitska bitja, kot je Jeti, že težje srečamo v vaškem gozdičku. Nekaterih stvari verjetno ne boste nikoli videli, zato pa lahko za čisto spodoben denar kupite yetija pri vsakem Škodinem prodajalcu.
Mit postane resničnost
Foto: Matej Mihinjač
3. 6. 2010 ob 12:00
Komentarjev: 0
video test škoda yeti 2,0 TDI 4x4 experience
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na prvi pogled je jasno, da yeti ni tudi Jeti. Že res, da sta tako izdelek češke Škode kot fantazijsko bitje (najverjetneje rojeno v pijanih glavah lokalnih lovcev s preveč bujno domišljijo) doma na brezpotjih. Ampak yeti, če ne drugega, nima dlake, kot njegov 'živi kolega', poleg tega ima pogon speljan na vse štiri 'tace', pri življenju pa ga ohranjajo fosilna goriva in ne izvirska voda. Češki yeti se ne bo potegoval za nobeno lepotno lento, to je jasno. Sicer ne gre za grd izdelek iz dežele, kjer poleg lepih deklet, hokeja in knedlíkyjev častijo predvsem pivo in klobase. Robovi se ostro zaključujejo, linije niso tako lepo tekoče kot pri večji sestri octaviji ali stricu superbu.

Nasprotno je notranjost yetija lepo urejena po zadnjih smernicah koncerna VW in predvsem delovno usmerjena.

Nasprotno je notranjost yetija lepo urejena po zadnjih smernicah koncerna VW in predvsem delovno usmerjena. Vse funkcije so na dosegu roke, z njimi se z lahkoto upravlja. Voznik pravzaprav težko najde kakšno hibo; volan in menjalnik odlično sedeta v roke, sedeži nudijo dovolj bočne opore in so lahko nastavljivi, pregled nad vozilom je, zahvaljujoč velikim steklenim površinam, odličen. Nekaj več kritik se sliši iz druge vrste, kjer se potniki, vsaj tisti starejši, pa tudi odraščujoča mladina, drenjajo. Manjka nekaj prostora za noge, tudi sedalna površina je nekam kratka. Podobno lahko rečem za prtljažnik, ki, tako kot zadnja klop, ni pretirano velik, je pa izjemno prilagodljiv in vsak sedež je možno posebej odstraniti iz druge vrste, kar pomeni uporabnost na ravni kombija.

Niso vsi yetiji gnani na vsa štiri kolesa. Testno vozilo, kot že zapisano, je bilo in moram reči, da ga je pravi užitek preganjati po blatnem poligonu. Škoda le, da je bil obut v sicer zmogljive pnevmatike, ki pa svoje delo opravljajo perfektno samo na utrjenih asfaltiranih površinah in ne tudi čez drn in strn. Kljub temu mi je uspelo dodobra preizkusiti vse njegove brezpotne ter druge sposobnosti in v vseh primerih so se slednje izkazale za zavidanja vredne. V nosu je pri testnem vozilu tiktakal novi dvolitrski dizelski agregat s skupnim vodom, ki razvije 103 kW moči. Ne gre za najmočnejšo izvedbo tega motorja, kljub vsemu pa povsem zadovolji voznika, lačnega adrenalina. Vleče lepo, zvezno, brez kakršnihkoli zamikov. Pod 1750 vrtljaji v minuti, kjer doseže največji navor 320 Nm, je dokaj neodziven, potem teh težav ne kaže več. Porabe 6,1 litra nafte po stotih kilometrih najverjetneje nihče med nami ne bo dosegal, kakšen liter večja pa je z lahkoto dosegljiva.

Sicer je njegovo pravo mesto bolj na makadamskih kolovozih in gozdnih potkah, kljub pogonu na vsa štiri kolesa in terenskemu odmiku od tal pa je z lahkoto vodljiv tudi po mestu. Krmiljenje je lepo neposredno in daje veliko povratnih informacij, podvozje prenese še tako hudo zlorabljanje, na cesti ali izven nje. Pograjam lahko edino zavore, ki so na trenutke bile (pre)šibke, po drugi strani pa je menjavanje prestav bilo gladko kot dojenčkova koža, čeprav bi bila lahko sama ročica bolj čvrsto pritrjena za boljši občutek.

Škodin yeti ni pravi jeti. Če bi bil, potem ga ne bi srečevali v mestu, ampak dobro skritega nekje globoko v gozdu. Ne gre mu oporekati njegovih zavidanja vrednih brezpotnih sposobnosti. Tudi asfaltirana cesta mu ne pride do živega; zahvaljujoč dobri obutvi in štirikolesnemu pogonu se tudi tam znajde odlično. Kaj mu gre pravzaprav sploh lahko zamerim? Poleg morda slabe ponudbe prostora na zadnji klopi, mu tudi cene, ki je za testno vozilo znašala mastnih 27 tisočakov in nekaj drobiža, ne morem šteti v prid, čeprav dobite zelo veliko. Verjetno bo ravno zato za tradicionalne Škodine kupce yeti še nekaj časa ostal mit, ne pa prodajni hit.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda yeti 2,0 TDI 4x4 experience
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 4200
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 1750 do 2500
menjalnik 6-stopenjski, ročni
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4223 x 1793 x 1691
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 405
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1545 (545)
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,2/6,1
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 16.990
cena testnega vozila v EUR 26.423
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.712

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |