Prav ste prebrali, blackstorm! Črna nevihta v prevodu. Sliši se kot uvod v kakšen death metal komad, pa je le oznaka tega dusterja. Gre za omejeno serijo, ki temelji na podlagi bogato opremljene izvedenke laureate in navdih črpa iz sveta letalstva. Novosti? Rumeni pokrovi zunanjih vzvratnih ogledal, nekaj nalepk z vzorcem višinomera in posebno oblazinjenje v notranjosti. Z okrasnimi šivi v rumeni barvi, se razume. To so malenkosti, a verjetno ravno dovolj, da bo med kupci zavladalo dodatno zanimanje.
1,5-litrski turbodizelski motor dCi, kakršen je brnel pod motornim pokrovom testnega, smo v kombinaciji s štirikolesnim pogonom že preizkusili. Blackstorm je sicer na voljo z večino motorne ponudbe, a bo takšen kot testni pri nas najverjetneje prva a vseeno zelo redka izbira. Štirivaljnik je z 80 kilovati oziroma 109 'konji' za velikost avtomobila prepričljiv in poskočen, le 5,2-litrsko kombinirano porabo, kot jo predvideva tovarna, odmislite. Številki prišteje liter, še bolje dva, in s tem bo le povprečno varčen.
Čeprav duster ni čistokrvni terenec, kamor ga zaradi robustnega videza večina uvršča in to pravi celo tovarna sama, je na terenu zelo prepričljiv. Po potrebi samodejno priklopljiv štirikolesni pogon so si izposodili pri Nissanu, zelo kratka prestavna razmerja šeststopenjskega menjalnika, s katerimi nadomešča reduktor, pa se na terenu izkažejo kot odlična rešitev. Manj v mestnih središčih, kjer je neprestano rokovanje s prestavno ročico neizbežno. Na terenu je zelo pomembno še to, kako prepričljive vstopne in izstopne kote ima. No, očitno dobre, ker boste ob pomoči 21-centimetrske oddaljenosti od tal prišli dlje, kot bi mislili, in dlje, kot večina na izgled bistveno bolj terenskih vozil. Seveda čudežev, še posebej s celoletnimi pnevmatikami, ni pričakovati, vendar je prednost dusterja tudi majhnost in s tem okretnost na bolj gosto poraščenih terenih.
Trda plastika v notranjosti je prisotna povsod, kamor sežejo pogled in roke, vendar smo bili presenečeni, ker tudi na slabših podlagah ne oddaja neprijetnih zvokov. Je robustna in odporna na kakšen udarec. Največji zameri gre tudi po prenovi pripisati nekomunikativnemu volanskemu mehanizmu in slabi zvočni izolaciji, vendar smo to zaradi nižje osnovne cene tudi pričakovali.
Ampak pri testnem dusterju ta še zdaleč ni nizka. Razlog je med drugimi tudi v vsej dodatni opremi, testni bi namreč z ogrevanimi sedeži in usnjenim oblazinjenjem razpolagal s kompletno. Tempomat in omejevalnik hitrosti staneta le 155 evrov, zato je doplačilo smiselno. Tudi multimedijski sistem 'media nav' s 7-palčnim zaslonom, občutljivim na dotik, s 410 evri ni drag, saj dobite pregleden in uporabniku prijeten sistem, ki v osnovni ceni že ponuja navigacijo s kartografijo Adriatic. Morda ne potrebujete zadnjih parkirnih senzorjev, ker preglednost pri dusterju ne povzroča težav, ampak vseeno s ceno tik pod devetnajstimi tisočaki, kolikor boste odšteli za takšnega, pravega štirikolesno gnanega konkurenta s toliko opreme ne boste lahko našli. Če vam vseeno uspe, verjemite, da ne bo imel rumenih pokrovov zunanjih vzvratnih ogledal in da nikjer ne bo pisalo blackstorm!