V zadnjih dvajsetih letih se je zavest voznikov občutno spremenila in varnostne pasove uporabljamo praktično vsi.
V zadnjih dvajsetih letih se je zavest voznikov občutno spremenila in varnostne pasove uporabljamo praktično vsi. Nekateri redki predstavniki enostavno zato, ker ne želijo policistom odpirati svoje denarnice ali poslušati nadležnega opozorilnika, ki vas s piskanjem opominja na to, da se pripnite, večina pa seveda zaradi same varnosti. A tudi varnosti pas si lahko zapnete površno in slabo, v takšnem primeru pa vas seveda ne bo popolnoma zaščitil, zato nekaj napotkov, kako morate biti v vozilu pripeti.
Varnostni pas si zapnite in najprej preverite, če vam njegova višina ustreza. Potekati mora lepo preko vaše leve rame oziroma desne, če ste sovoznik. Ne prenizko preko roke ali previsoko po vratu, v obeh primerih vas bo namreč ob trku poškodoval, porezal ali pa celo zlomil kakšno kost. Praktično vsa novejša vozila imajo možnost nastavljanja pasu po višini, to itak naredite le enkrat, če je avtomobil vaš, pa je pas nastavljen za vedno.
Enako ali celo bolj pomembno je, da pas ob svoje telo tudi dodobra zategnete. Priporočam, da niste oblečeni v debela oblačila; bunda ali volnen pulover, ki ga je spletla vaša babica, naj gresta dol takoj, ko je to mogoče. Če ste vseeno toplo oblečeni, je še bolj pomembno, da spodnji del varnostnega pasu namestite na svoj pas, debela oblačila pa potegnete preko njega. Potem ga zategnite še na zgornjem delu in potegnite proti vrhu. V tem primeru se pri trku vaše telo skorajda ne bo premaknilo, sicer pa lahko poletite celo do volanskega obroča. Telefone, ključe in denarnice pred vožnjo vzemite iz žepov, da vam jih ne potisne kam v trebuh, če se zgodi kakšna neumnost.
Varnostni pas vas bo varoval tudi pred zračno blazino, ki se izjemno hitro napihne ob trku.
Mimogrede, varnostni pas vas bo varoval tudi pred zračno blazino, ki se izjemno hitro napihne ob trku. Pri nekaterih avtih se ta niti ne sproži, če niste pripeti. Mogoče vas bo pa prepričal ta podatek, ki sem ga našel: samo v Ameriki je varnostni pas v slabih 40 letih rešil več kot 250 tisoč življenj!
Še drža ter vrtenje volana med vožnjo: volanski obroč vedno držite z obema rokama, '15 do 3h' je položaj. Večino časa preprijemanje niti ne bo potrebno in boste zavoje premagovali zgolj z vrtenjem obroča levo in desno. Je zanimivo, da ima na treningu varne vožnje večina udeležencev s tem težave že pri enostavnem slalomu. Preden izvedo, kako je treba pravilno držati in vrteti volan, motovilijo in krilijo z rokami, ko je treba le nežno spreminjati smer. In imajo že s tem ogromno dela. Ko jih popravimo, gre povsem enostavno, z manj dela in boljšim občutkom, kar je hitro vidno, saj se njihova hitrost vijuganja nezavedno poveča.
Ko boste na parkirišču ali na kakšni serpentini, no, takrat gre zgodba drugače in preprijemati bo potrebno. Takrat naredimo pol zavrtljaja, potem eno roko preprimemo in nadaljujemo z vrtenjem. In nazaj isto. Zavrtimo, preprimemo in naprej. Vse skupaj pri počasnem prikazovanju morda izgleda robotsko, sicer pa je zelo hitro in enostavno, povsem tekoča mora biti ta poteza … Le na ta način boste imeli res pravi občutek, kaj se dogaja pod kolesi, pa tudi le tako boste ves čas vedeli, kam sta obrnjeni. Pomivanje krožnikov z eno roko odpade, se ga kar takoj odvadite.
Vem, da se je 20-letnega napačnega vrtenja volana težko odvaditi, a trenirajte le en teden, pa bo prišlo v kri. Mladi vozniki pa, saj veste, kako so vas učili v avtošoli ... 15 do treh, ne pa polnoč, desna roka na kolenu sovoznice, glava pa nekje pod sredinskim vzvratnim ogledalom. Tudi tako 'frajersko' ni več vse našteto, če vam je tako povedal lokalni dirkač.