Gre za karavano vozil, ki bo letos obiskala 9 držav in 14 mest, k nam pa bo s pomočjo zastopnika pripeljala več kot 100 vozil. Med njimi tudi nekaj novosti, kot je novi CLA v karavanski različici shooting brake. Da bi se lahko udeleženci tudi tokrat prepričali, kje so meje teh vozil, so poleg preizkusa na cesti organizatorji pripravili še tri različne naloge. Prva je vključevala preizkus številnih varnostnih in asistenčnih sistemov, ki služijo v pomoč vozniku, druga nas je zapeljala z brutalnimi modeli AMG, v tretji pa smo preizkusili, kako dobro se njihovi SUVji obnesejo tam, kjer se asfalt konča.
Ker smo novinarji, kar se tiče asistenčnih sistemov, precej na tekočem, so prvo vajo tokrat namenili potencialnim kupcem ter obstoječim strankam, ki se z njimi še ne poznajo, sami pa smo dan začeli s preizkusom na cesti. Petkovo dopoldne sem tako začel za volanom modelov E kupe in CLS, nato pa na poligonu presedlal v zvezde dogodka z oznako AMG. Nekaj hitrih krogov smo odpeljali s kar dvema različicama A 35 AMG (druga je bila opremljena še z aerodinamičnim paketom AMG), manjkala nista niti malce bolj elegantna in zato nič manj zmogljiva predstavnika E 53 AMG ter CLS 53 AMG. Vseeno si upam trditi, da bo večini v spominu najbolj ostala kar nova petvratna limuzina AMG GT 63. Ne običajna, tisto smo imeli možnost preizkusiti tudi na cesti, ampak tista z oznako S. Ta ima pod pokrovom nameščen 4,0-litrski turbobencinski motor V8, ki razvije kar 470 kilovatov moči. Da ne boste preveč računali, to je skoraj 640 'konjičkov', navor pa znaša brutalnih 900 Nm. Pospešek od nič do tega, da bo potnikom v avtu slabo, znaša le 3,2 sekunde, končna hitrost pa krepko čez 300 kilometrov na uro. Za prvi podatek lahko povem, da po občutku kar drži, za drugega pa ne, ker je poligon vseeno premajhen za zganjanje takšnih norčij. Pa cena? 244.762 evrov in 30 centov, brez opreme, jasno.
Da se da uživati tudi pri hitrostih, ki so desetkrat manjše, kot jih zmorejo nabriti AMGji, pa so nam ponovno dokazali od tal najbolj odmaknjeni modeli. Ne mislim unimogov, pač pa terenska predstavnika GLC in GLE, pick-up X z zmogljivim motorjem V6 ter legendarni mercedes-benz G. Bom pošten, lahko bi preizkusil vse, pa sem samo enega. Najbrž ni potrebno razlagati, katerega, ker odgovor poznate. Bencinsko gnani G500 v nosu skriva osemvaljni motor s prostornino štirih litrov, moči je pa za 310 kilovatov oziroma 422 'konjičkov', kar je za teren seveda več kot dovolj, zato je bilo bolj zanimivo videti, kaj v praksi pomeni, ko imaš na voljo reduktor ter tri zapore diferenciala in ko lahko avtomobil brede tudi po 70 centimetrov globoki vodi. Ob 24-centimetrski oddaljenosti od tal se lahko vzpenja še po 100-odstotnem klancu, torej pod kotom 45°, obenem pa omogoča še 35° poševni naklon. Ja, prav fina izkušnja, zato Mercedes-Benz, prosim, ne pošiljajte več vabila na uredništvo, ampak direktno na moj e-mail.