Veliko takšnih sistemov je danes že serijskih, saj se zadnja leta ogromno razvija na temo varnosti. Nekateri so kajpak še vedno na seznamu doplačilne opreme, a so tudi pri večini takšnih cene že tako lepo padle, da za nekaj sto evrov denimo lahko dobite kar skupek določenih sistemov, ne le enega. Grozd, bi se reklo, in marsikdaj znajo tako dobro pomagati, da se boste izognili kakšni neprijetnosti. Čeprav naj bo jasno, so le v pomoč, glavni za volanom ste še vedno vi.
Nissan v nekaterih svojih modelih ponuja že sistem ProPILOT, ki smo ga preizkusili v modelu X-trail. Pravzaprav v dveh modelih X-trail, eden je bil oborožen s to noviteto, drugi pa ne. In smo ju primerjali, kaj pa!
Pri Nissanu že nekaj časa uporabljajo naziv Safety shield, ki opozarja na vozila v mrtvem kotu, prepoznava znake in sam zavira, če se pred vami pojavi ovira v obliki pešca ali česa podobnega. Nadgradnja tega pa je omenjeni ProPILOT, ki sam vzdržuje še hitrost in razdaljo do avta spredaj ter vozi znotraj črt po voznem pasu, da ste vi čimbolj varni.
Aktivni tempomat? Ja, ampak z možnostjo nadgradnje v prihodnosti, da bo skrbel za skorajda avtonomno vožnjo. Zmogljiv aktivni tempomat zna med vožnjo sam vzdrževati varnostno razdaljo, kolikšna bo ta, pa nastavite z gumbom na volanskem obroču. Izbirate med tremi stopnjami, v vsakem primeru bo varnostna razdalja dovolj velika, da se bo uspel avto sam ustaviti, če bo treba. Na avtocesti je super, ker sam zavira in pospešuje, kar pomeni, da vas nič ne bi smelo presenetiti.
ProPILOT sam skrbi še, da avtomobil ostaja znotraj voznega pasu in lahko popravlja smer. Seveda takoj zazna, če roke niso na volanu, in začne kmalu 'težiti', da prevzemite vlogo voznika. Če ne boste, vas bo najprej opozarjal z nadležnimi piski, potem s kratkimi zaviranji, nazadnje bo sam začel ustavljati vozilo. Nadgradnja tega bo ProPILOT 2.0, kjer bo avto sam zmogel vijugati med več pasovi in seveda tudi tam skrbeti za varnostno razdaljo pred in celo za avtom. Takrat bo, denimo na avtocesti, že skoraj na pol avtonomno vozilo.
Sistem je zelo priročen tudi v mestih in zastojih, še posebej, če boste avtomobil izbrali s samodejnim menjalnikom. Ker je v mestu pospeševanj in zaviranj ter seveda ustavljanj še veliko več, vam bo polsamodejna vožnja še bolj všeč. Ko se promet ustavi ob rdeči luči, se v takšnem primeru ustavi tudi vaš avtomobil. In ko promet steče oziroma hočete speljati, to naredi avtomobil sam. Če boste stali več kot tri sekunde, pritisnete gumb na volanu ali samo tapnete pedal za plin in bo avto sam speljal. Pri krajših postankih niti to ni potrebno.
Nissan za sistem ProPILOT v X-trailu zahteva okoli 600 EUR oziroma samo 400, če bo avtomobil povezan z ročnim menjalnikom. V tem primeru se seveda ne bo samodejno povsem ustavil in ponovno speljal, ker boste sami morali posredovati s pritiskanjem na sklopko, pri samodejnem menjalniku pa, zato je tam malce dražji. Vseeno je njegova cena zelo sprejemljiva in če ste veliko na cesti, boste hitro začeli ceniti njegove sposobnosti in vrline. Avto pa boste seveda še vedno vozili vi.