Predvsem ne zato, ker je osnovna oblika in večina notranjosti enaka, spremenjeni žarometi in oba odbijača pa bolj pomenijo prenovo kot pa novo generacijo. A vendar so se prenove lotili korenito, pri čemer so se najbolj posvetili tehniki. Z novimi ostrejšimi linijami passat deluje bolj zrelo in odraslo, predvsem pa sveže. Sprednji del so si sposodili pri večjem phaetonu, zato že na daleč sedaj sporoča, da mu diši spogledovanje s premium segmentom. V Barceloni smo zapeljali limuzino in karavana in bili najbolj navdušeni ravno nad številnimi inovativnimi tehničnimi izboljšavami. A najprej počutje.
Passat ima sedaj povsem nove in še bolj udobne sedeže, na njih pa so tudi drugačne tkanine. Tudi nekaj ostalih materialov v notranjosti je boljših, dodali so mu gumb za zagon motorja in namenili več zvočne izolacije. Posledično je zato počutje boljše oziroma predvsem tišje. Tisti, ki ste pri predhodniku že tako dobro lego želeli izboljšati, ste se morali odločiti za športno podvozje. A je bil v tem primeru posledično nivo udobja manjši. Sedaj ni več potrebno sklepati kompromisov, saj si lahko omislite nastavljivo podvozje DCC, pri katerem lahko izbirate med različnimi nastavitvami. In razlika med načinoma comfort ter sport je zelo očitna.
Torej tehnika. Aktivni tempomat poznamo že od prej, vendar je bil tudi ta deležen nekaterih sprememb. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom DSG zna odslej avtomobil povsem ustaviti in zatem tudi ponovno speljati, pri približevanju vozilu pred nami pa v primeru vklopa smernika, ko voznik pred seboj zazna oviro in želi zamenjati vozni pas, avtomobil prepozna manever in ne zavira. Tudi lane assist, ki sam popravi volanski obroč (v primeru, da zapeljemo na črto), preizkušeno deluje dobro.
Recimo, da ste utrujeni in posledično nezbrani. Vaše počutje bo sistem v passatu znal razbrati in vam z izrisom kavne skodelice namignil, da bi bilo priporočljivo privoščiti si krajši počitek. Pri nezbranosti pomagata še dva sistema. Prvi nas varuje pri hitrostih do 30 kilometrov na uro in po potrebi zavre avtomobil, ga popolnoma ustavi ter prepreči trk. Drugi deluje pri večjih hitrostih (vse do 200 km/h) in zvočno ter grafično na nevarnost opozori voznika, po potrebi pa tudi ta zavira.
Tisti, ki ste malce bolj štoraste sorte, si sedaj lahko omislite sistem park assist, ki avtomobil samodejno parkira, bočno ali vzvratno, za delovanje pa sedaj potrebuje manj prostora. Zanimiv pripomoček je še sistem light assist, kjer se snop dolgih luči samodejno zasenči, ko nam nasproti pride vozilo.
Med najbolj inovativnimi pa se zdi samodejno odpiranje prtljažnih vrat. V primeru, da se s polnimi rokami približamo zadku, je dovolj le nežna brca proti senzorju na dnu zadka in prtljažnik se samodejno odpre. Pogoj za to je le, da se odločite za odklepanje s pametnim ključem.
Sprememb so bili deležni tudi motorji. Vsi ustrezajo normativom Euro 5 in pri vseh, z izjemo 1,6-litrskega motorja TDI, si lahko omislite samodejni menjalnik DSG. Vsi motorji so tudi čistejši in porabijo manj goriva, nekaterim so porabo uspeli zmanjšati celo za osemnajst odstotkov.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!