Iskrene čestitke
Mazda6 sport CD140 TE
Ja, človek ostane brez besed, ko se zagleda vanjo. V katerikoli različici. Limuzinski štirivratni, kombijevski, ali testni, kombilimuzinski, s petimi vrati, ki nosi hišno oznako sport. Obliko, ki temelji že skoraj na popolnost, zaključujejo bohotne, erotične linije pa naj si bo spredaj, zadaj, s strani ali z vrha. Vse je usklajeno. Moderne poteze, kot detajli. Kljub njeni velikosti in presneto nizkemu koeficientu upora zraka (0,27). In pri barvah, če svetlejši, bolj živi odtenki s poudarjenimi, ostro začrtanimi robovi luči, maske in ostalih odprtin delujejo na tej mazdi bolj športno agresivno, potem delujejo umirjeni, temnejši odtenki, kot je bil globoko temno vijola biserni lak testnega avtomobila, v kombinaciji s kromom, s katerim je šestica okrašena, luksuzno. Če pa je še obuta v velika osemnajstpalčna kolesa petih trikrakih naper, je dovršenost zgledna.
Ta športna limuzina je prav zaradi svoje zunanjosti v notranjosti za marsikoga presenečenje. Marsikdo bi pričakoval v avtomobilu aristokratsko udobje in razvajanje, a je razočaran, ker so pri Mazdi notranjost šestice zastavili na povsem športnem predznaku. Vse je namreč zastavljeno v črni barvi, ki jo dopolnjuje aluminij. Da je prostornost pri tej mazdi na prvem mestu, se da kaj hitro videti, saj je prostor za vse potnike vsled dolge medosne razdalje že na oko bogato odmerjen. Zato za pohvalno udobno sedenje ni nikjer nikakršnega problema. Morda bi pričakovali le bolj školjkaste sedeže, z malce več bočnega oprijema, glede na nizko sedenje in športno noto avtomobila. Lična in kakovostno izdelana položna armaturna plošča s poudarkom izbočene sredinske konzole je vredna vse pohvale, saj je pregledna in praktična za uporabo. Le nepreglednost sredinskega zaslona prevečkrat vzame pogled s cestišča. Na suhoparnost merilnikov se je potrebno navaditi, prav tako na pravcati 'light show' pod gumbi avdiosistema. In na ceneni izgled tapiserije na vratih.
Prednost prostornosti te mazde je s 492 litri prostornine gotovo prtljažnik ter zaradi petih vrat lahek dostop vanj, ki je za povrh opremljen z gumijastim dnom, katero je snemljivo in ga je moč oprati. Pohvaliti pa velja tudi odlično zvočno izolacijo kabine, ki učinkovito duši šume pri velikih hitrostih ter zvok precej robatega motorja. In končno se tudi pri mazdi zapirajo vrata po 'nemško'. Opremsko je šestica z oznako TE precej dobro založena, saj nudi skoraj vse, kar človek pričakuje od takšne limuzine, ko gre za varnost ali udobje. Poleg štirih zračnih blazin, dveh zračnih zaves, sistemov DSC in TCS, ABS in EBD pri varnosti ter dvokalnalne klimatske naprave, zmogljivega avdiosistema s podporo MP3 in potovalnega računalnika je v paket vključen tudi sistem CF–net, ki združuje enostavno upravljanje slednjih sistemov preko gumbov na volanskem obroču. Praktično, a šele, ko pride v podzavest.
Vožnja s šestico je užitek zaradi prej naštetih stvari, najbolj pa zaradi temeljitega izvrstnega podvozja, s katerim je avtomobil korak naprej glede na svoje tekmece v razredu. Dovršenost in odličnost se kljub precej veliki masi avtomobila kaže na vsakem prevoženem metru. Odlična smerna stabilnost, vedno predvidljiva vodljivost, nežno in tiho blaženje ter korektna togost so odraz profesionalnega dela pri optimizaciji kinematike podvozja in dinamike nevzmetenih mas.
Še najšibkejši člen pa čeprav še vedno odličen je pogonski agregat. CD140 je oznaka za že znani turbodizelski motor kubature dveh litrov in s filtrom prašnih delcev na izpuhu. Suvereno delovanje, 103 kilovati moči (140 KM) ter 330 Nm navora pri 2000 vrt./min v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je dovolj za spodobno in tudi hitro vožnjo, za živahnost pa je le malce premalo in to zna voznik pogrešati. Se pa zato odkupi s precej ugodno porabo, ki se vrti v območju slabih sedmih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Z veseljem gre Mazdi privoščiti ponovni uspeh, ker znajo ljudem privoščiti takšne odlične avtomobile. Youichi in banda, bravo!
tehnični podatki | mazda6 sport CD140 TE |
vrsta motorja | turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1998 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 103 (140) pri 3500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 330 pri 2000 |
menjalnik | šeststopenjski, ročni |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4735 x 1795 x 1440 |
medosna razdalja v mm | 2725 |
prtljažnik v litrih | 492 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1530 (545) |
največja hitrost v km/h | 201 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,7 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 6,7/5,0/5,6 |
poraba na testu v l/100 km | 7,9 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | 23.490 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | / |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!