Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Iskrene čestitke

Mazda6 sport CD140 TE

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Za Youichi Sata ni bil ravno mačji kašelj, ko je na svoja pleča dobil oblikovanje druge generacije mazde6. Ampak, stvar je v roke vzel zelo resno in skupaj z ostalimi oblikovalci ter inženirji sestavil skupaj najboljšo in tudi (sicer ne za vse) najlepšo mazdo doslej. Iskrene čestitke!
Iskrene čestitke
Foto: Pavel Furlan
6. 6. 2008 ob 12:19
Komentarjev: 0

Ja, človek ostane brez besed, ko se zagleda vanjo. V katerikoli različici. Limuzinski štirivratni, kombijevski, ali testni, kombilimuzinski, s petimi vrati, ki nosi hišno oznako sport. Obliko, ki temelji že skoraj na popolnost, zaključujejo bohotne, erotične linije pa naj si bo spredaj, zadaj, s strani ali z vrha. Vse je usklajeno. Moderne poteze, kot detajli. Kljub njeni velikosti in presneto nizkemu koeficientu upora zraka (0,27). In pri barvah, če svetlejši, bolj živi odtenki s poudarjenimi, ostro začrtanimi robovi luči, maske in ostalih odprtin delujejo na tej mazdi bolj športno agresivno, potem delujejo umirjeni, temnejši odtenki, kot je bil globoko temno vijola biserni lak testnega avtomobila, v kombinaciji s kromom, s katerim je šestica okrašena, luksuzno. Če pa je še obuta v velika osemnajstpalčna kolesa petih trikrakih naper, je dovršenost zgledna.

Ta športna limuzina je prav zaradi svoje zunanjosti v notranjosti za marsikoga presenečenje. Marsikdo bi pričakoval v avtomobilu aristokratsko udobje in razvajanje, a je razočaran, ker so pri Mazdi notranjost šestice zastavili na povsem športnem predznaku. Vse je namreč zastavljeno v črni barvi, ki jo dopolnjuje aluminij. Da je prostornost pri tej mazdi na prvem mestu, se da kaj hitro videti, saj je prostor za vse potnike vsled dolge medosne razdalje že na oko bogato odmerjen. Zato za  pohvalno udobno sedenje ni nikjer nikakršnega problema. Morda bi pričakovali le bolj školjkaste sedeže, z malce več bočnega oprijema, glede na nizko sedenje in športno noto avtomobila. Lična in kakovostno izdelana položna armaturna plošča s poudarkom izbočene sredinske konzole je vredna vse pohvale, saj je pregledna in praktična za uporabo. Le nepreglednost sredinskega zaslona prevečkrat vzame pogled s cestišča. Na suhoparnost merilnikov se je potrebno navaditi, prav tako na pravcati 'light show' pod gumbi avdiosistema. In na ceneni izgled tapiserije na vratih.

Prednost prostornosti te mazde je s 492 litri prostornine gotovo prtljažnik ter zaradi petih vrat lahek dostop vanj, ki je za povrh opremljen z gumijastim dnom, katero je snemljivo in ga je moč oprati. Pohvaliti pa velja tudi odlično zvočno izolacijo kabine, ki učinkovito duši šume pri velikih hitrostih ter zvok precej robatega motorja. In končno se tudi pri mazdi zapirajo vrata po 'nemško'. Opremsko je šestica z oznako TE precej dobro založena, saj nudi skoraj vse, kar človek pričakuje od takšne limuzine, ko gre za varnost ali udobje. Poleg štirih zračnih blazin, dveh zračnih zaves, sistemov DSC in TCS, ABS in EBD pri varnosti ter dvokalnalne klimatske naprave, zmogljivega avdiosistema s podporo MP3 in potovalnega računalnika je v paket vključen tudi sistem CF–net, ki združuje enostavno upravljanje slednjih sistemov preko gumbov na volanskem obroču. Praktično, a šele, ko pride v podzavest.

Vožnja s šestico je užitek zaradi prej naštetih stvari, najbolj pa zaradi temeljitega izvrstnega podvozja, s katerim je avtomobil korak naprej glede na svoje tekmece v razredu. Dovršenost in odličnost se kljub precej veliki masi avtomobila kaže na vsakem prevoženem metru. Odlična smerna stabilnost, vedno predvidljiva vodljivost, nežno in tiho blaženje ter korektna togost so odraz  profesionalnega dela pri optimizaciji kinematike podvozja in dinamike nevzmetenih mas.

Še najšibkejši člen pa čeprav še vedno odličen je pogonski agregat. CD140 je oznaka za že znani turbodizelski motor kubature dveh litrov in s filtrom prašnih delcev na izpuhu. Suvereno delovanje, 103 kilovati moči (140 KM) ter 330 Nm navora pri 2000 vrt./min v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom je dovolj za spodobno in tudi hitro vožnjo, za živahnost pa je le malce premalo in to zna voznik pogrešati. Se pa zato odkupi s precej ugodno porabo, ki se vrti v območju slabih sedmih litrov na 100 prevoženih kilometrov. Z veseljem gre Mazdi privoščiti ponovni uspeh, ker znajo ljudem privoščiti takšne odlične avtomobile. Youichi in banda, bravo!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki mazda6 sport CD140 TE
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 103 (140) pri 3500
največji navor v Nm pri vrt./min 330 pri 2000
menjalnik šeststopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4735 x 1795 x 1440
medosna razdalja v mm 2725
prtljažnik v litrih 492
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1530 (545)
največja hitrost v km/h 201
pospešek 0-100 km/h v s 10,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,7/5,0/5,6
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 23.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |