Ssangyong pri nas ni znamka, po kateri bi kupci ravno hlastali, da bi bile potem na cestah kolone njihovih vozil. Ampak sedaj je v mesto zapeljal nov igralec in ime mu je korando. Bo lahko premamil več kupcev?
Meni se ob omembi znamke Ssangyong še vedno v misli prikradejo tisti stari modeli, ki so bili oblikovno bolj podobni nosorogu kot avtu. Se jih spomnite, z nenavadno masko spredaj in dokaj hecnim izbuljenim zadkom, ki je kraljeval kar vsem modelom? No, ta zgodba je že zdavnaj zaključena, sedaj so njihovi avti simpatični! Pa še vedno tudi malce nenavadno zašiljeni …
Na fotografijah je novi korando in vem, kaj si mislite. Kakšen je bil pa sploh prejšnji? Takšen, če vas že zanima, desno od njega pa sta še druga in prva generacija, ni pa nič narobe, če se prejšnjega niti ne spominjate, ker se pri nas že dolgo ni prodajal. Kot vidite, je imela tretja generacija luči navzgor in je delovala malce bolj štorasto, tokratni jih ima položno in je prav lepo zašiljen. Pravzaprav zarezan, ker so linije povsod precej ostro odsekane. Dnevne luči so LED, smerniki tudi, pri najboljšem paketu opreme v tej tehniki svetijo tudi glavne luči.
Da se boste lažje orientirali in ga postavili ob bok s tekmeci, korando je dolg 4,45 metra, kar pomeni, da prostora ni malo. Zadaj ga je za povprečno visoke več kot dovolj za glavo in kolena, pri Ssangyongu celo pravijo, da ga je v tem segmentu tukaj celo največ, prtljažnik pa ima 551 litrov, kar tudi ni malo. V bistvu se mi zdi, da so sedeže namenoma porinili karseda nazaj in je posledično prtljažnik malenkost manjši, kot bi bil lahko sicer, ker se jim je zdelo udobje za potnike pomembnejše od tistega za prtljago. In se kar strinjam.
Spredaj se mi zdi korando še dosti bolj zanimiv. Sicer je kakšen kos plastike še vedno trd, ampak večinoma so materiali precej dobri, predvsem pa vse skupaj deluje zelo moderno. Merilniki so digitalni in merijo več kot deset palcev, njihova ločljivost in zmožnost spreminjanja vsebine pa je zelo dobra. Tudi osrednji zaslon je velik, devet palcev ima, seveda je občutljiv na dotik in preko njega lahko upravljate s številnimi funkcijami, predvsem pa je tam prikazana slika vzvratne kamere tudi pohvalno dobra. In med vožnjo nič ne škripa ali poka, če vas to skrbi.
Pet zvezdic na EuroNCAP, pravijo, zato so mu namenili kopico varnostnih sistemov. Od radarskega tempomata, sistema za spuščanje po klancu navzdol tudi pri dvokolesno gnanih različicah, do sistema AEBS, ki sam zavira v sili, lane assista, ki skrbi, da vozite med črtami svojega pasu, avto zaznava vozila v mrtvem kotu in promet zadaj, ko boste peljali vzvratno ali zgolj menjali pas. Vsega je presenetljivo veliko, sem bil kar malce presenečen.
Pri motorjih sta trenutno na voljo 1,6-litrski dizel s 100 kilovati moči in 1,5-litrski turbobencinar s 120 kilovati, torej 163 ’konjički’. Vozil sem slednjega, po katerem bo pri nas veliko več povpraševanja, in po prvi vožnji lahko potrdim, da je precej umirjen in uglajen ter tih, torej za vsakodnevno vožnjo zelo fajn. Če boste želeli, tudi živahen, pospešuje precej suvereno, sem pričakoval, da bo bolj 'zaspan', pa je več kot dovolj zmogljiv. Tudi vozniške programe si lahko spreminjate, v načinu sport je motor malce bolj napadalno usmerjen in z njim korando dovolj hiter. Oba motorja sta na voljo s sprednjim ali štirikolesnim pogonom ter z ročnim ali samodejnim menjalnikom. Dizel je od tal centimeter manj oddaljen od bencinske različice, dno te je 183 milimetrov od podlage. Čez dobro leto, torej v začetku 2021, pride na ceste še popolnoma električni korando, ta bo imel 190 ’konjičkov’, baterija pa nekaj več kot 60 kilovatnih ur zaloge energije, kar naj bi zadoščalo za dobrih 400 prevoženih kilometrov.
Tudi vozniško me je korando malce presenetil in se izkazal za lepo vodljivega, predvsem pa udobnega. S slabo podlago se precej lepo spopada in v zavojih se ne nagiba preveč, je pa vseeno jasno, da mu bolj ustreza umirjena vožnja. Volanski obroč se mi zdi celo za odtenek prevelik, občutek na njem je sicer spodobno dober, a tudi ročni menjalnik jasno pokaže, da mu hitrejše in bolj agresivne menjave ne pašejo najbolj. Pri nas bo naprodaj že prav kmalu, za solidno opremljenega pa boste odšteli manj kot 20 tisočakov, pravijo.
Mimogrede: kmalu k nam pripelje še prenovljeni tivoli, ja, tisti, ki ima ime kot ljubljanski park. Osemdeset odstotkov delov je novih, čeprav gre le za prenovo, motorja bosta enaka tema dvema v korandu in tudi tivoli bo dobil digitalne merilnike.