Ko sem se zjutraj ob polnilnici usedel v električno kono, je merilnik kazal doseg 364 kilometrov, ker upošteva način vožnje pred tem in sam sem se nazadnje vozil po avtocesti. Zunaj je bilo 10 stopinj, ko bo topleje, bo ta cifra tudi višja. In seveda nižja, ko bo bolj mrzlo. Kdor prvič sedi v koni electric oziroma v električnem avtu sploh, bo vedno presenečen tudi nad kakšnimi zanimivimi rešitvami, v tem primeru na primer, da ni prestavne ročice ampak samo gumbi D za naprej, R za nazaj in P, ko parkirate.
Sicer pa največji problem električnih avtov danes ni premajhen doseg, ampak brezobzirni vozniki, ki puščajo svoje avte na mestih, ki so rezervirana za polnjenje. Ja, redno se mi dogaja, da ga enostavno ne morem priklopiti na javno polnilnico, ker tam stoji nek avto, ker je samo nekdo ’nekam skočil’. Me zanima, kako bo, ko bodo ti vozniki morali nekoč sami polniti svoje avte in jim bo nekdo drug zasedel mesto, ampak to je verjetno že višek vozniške kulture.
Če imate javno polnilnico blizu doma in če je prosta, je vsaj v tem trenutku ena skrb manj. Prednost imajo seveda tisti s svojimi hišami in privatnimi parkirišči, sploh, če si omislijo domačo polnilnico, ker na dolgi rok polnjenje samo preko klasične vtičnice šuko ni smiselno (prepočasno) in tudi ne dovolj varno. Udobje električnih avtomobilov je poleg tihe vožnje brez emisij tudi v tem, da se takoj ogrejejo. In sam motor prav tako ne rabi posebnega ogrevanja, lahko takoj vleče na polno. Ogrevanje si lahko nastavite tudi na čas, da vas avto počaka topel, enako poleti hlajenje.
Vozniki se pogosto sprašujejo, kako bodo svoj avto polnili doma. Nihče ne razmišlja praktično, torej da povprečno prevozi na dan okoli 40 kilometrov in da bo moral svoj električni avto v tem primeru polniti enkrat na teden. In če boste enkrat na leto šli 500 kilometrov daleč, kar v resnici tudi zelo redki prevozijo, se boste na poti ustavili na superhitri polnilnici na bencinskem servisu. Baterijo se hitro polni med nekje 30 do 80 odstotkov. Nikoli se ne čaka do 100, ker prvič ni dobro za baterijo, da se polni s tolikšno močjo, drugič pa itak elektronika sama zmanjša moč in potem traja vse skupaj precej dlje. Če želite, da baterija dolgo živi, jo do konca napolnite počasi doma.
Kaj početi vmes? Ko boste šli na daljšo pot, sem prepričan, da se boste vsaj enkrat ustavili in kaj na hitro pojedli, šli na WC, se pretegnili … ste kdaj izračunali, koliko vam vzame en takšen postanek? Z otroki vsaj 20 minut, če je treba previti še kakšno plenico. Med mojim postankom se je kona v pol ure napolnila s 46 na 80 odstotkov, torej je bil doseg spet 277 kilometrov.
Z navidezno družino sem si izbral cilj pri najvišjem razglednem stolpu v Sloveniji, Vinarium se imenuje in se vzpenja nad Lendavo. Do tja sem prevozil točno 200 km, povprečno porabil 22,5 kWh na 100 kilometrov in če bi se takoj obrnil, bi brez težav pripeljal nazaj domov brez dodatnih postankov. Seveda uporaba električnega avta ni vedno tako enostavna, je pa lahko, če dobro planirate pot in če vse polnilnice na vaši poti delujejo brezhibno.