Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Električni ioniq 1.1

Hyundai ioniq electric premium

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Težko je biti najbolj pameten človek na svetu in napovedati, kaj se bo dogajalo z avtomobili v prihodnosti. Hyundai se ne pusti zmesti in pridno prenavlja svoje modele takoj, ko je mogoče, zato je celo električni ioniq že po dveh letih osvežen.
Električni ioniq 1.1
Foto: Gašper Miš, Jure Cehner
12. 6. 2020 ob 6:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z večjo baterijo je tudi doseg večji
uporaba ioniqa je izredno enostavna tudi za nove voznike
vožnja je predvsem sproščena in udobna
nizko težišče vseeno poskrbi za dobro lego v ovinku
pospeševanje je pri vseh hitrostih odločno in lepo občutno
nov osrednji zaslon je odličen; pregleden, odziven in informativen
poraba energije je ena najboljših med električnimi avti
na zaslonu med merilniki se prikazuje moč polnjenja
polnjenje je le enofazno in z največ 7,2 kW na izmeničnem toku
kljub močnejšemu motorju so zmogljivosti ostale enake
večja masa se pozna med vožnjo
ni več nekaterih fizičnih gumbov, kar je slabša rešitev
vidljivost nazaj je slaba zaradi deljene šipe
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.8 (6 glasov)

Sem ga poimenoval ioniq 1.1, ker so spremembe majhne, vseeno pa dovolj velike, da si zasluži nov test. Zdaj vsi vozniki sprašujejo, če bodo električni avtomobili prevladali in ja, lahko, da bodo, lahko, da bo bolj zanimiv vodik kot pogonsko gorivo, marsikaj se še lahko zgodi, če bo kakšna tehnologija hitro napredovala in bo uporabnikom bolj všeč kot trenutno še vedno počasno polnjenje baterije. Ampak je dejstvo, da tudi električni avti hitro napredujejo in ioniq je dokaz, da proizvajalci takoj, ko lahko vgradijo večjo baterijo in boljši motor, priložnost izkoristijo, da smo vsi bolj zadovoljni. Razen tisti, ki so kupili starega, ne.

Novi ioniq ni bistveno drugačen. Še vedno ima značilno ’kapljičasto’ aerodinamično obliko, ki ni ravno najlepša stvar na svetu, ampak to je pač stvar okusa. Sprednja maska mi je tudi manj všeč kot prej, precej ceneno izgleda s svetlečo plastiko, ima pa zdaj na njej aktivna pokrovčka, ki se med vožnjo odpirata, da se bolje hladi elektronika pred voznikom, ali pa zapirata, da je ioniq bolj aerodinamičen.

Nemalo sprememb je tudi znotraj, saj je zgornji osrednji del armaturke čisto nov. Tam zdaj kraljuje zelo dober, širok in velik 10,25-palčni zaslon, ki je hiter in odziven, prikazuje veliko informacij, res je dober. Lepo se povezuje preko Android Auta, škoda le, da se na širokem zaslonu ne prikazuje celotna slika, ampak samo na levih dveh tretjinah, na desni je pa potem ves čas prikazan le logotip. So mi pa precej manj všeč ’gumbi’ pod zaslonom in še nižje za prezračevanje, ki se jih po novem le dotikate, ne morete jih več pritiskati, kar pomeni, da je potrebno vedno dobro pogledati, če ste se ga res dotaknili, in prav vsak dotik pusti grdo sled prsta, saj je plastika svetleča črna.

Na lanskem PRIMA-testu smo ugotovili, da je ioniq najbolj varčen med električnimi avti. Kljub razmeroma majhni bateriji z 28 kWh je prevozil nekje 200 umirjenih kilometrov, novi pa z 38 kWh energije prevozi 200 kilometrov tudi po avtocesti. Od starega nekje 40 do 50 kilometrov več naredi tudi v mestu, torej napredek je kar očiten, se pa prav nič ne pozna, da je motor močnejši. Ni napaka, res ima 12 kilovatov več, to je 16 ’konjev’, ampak je pospešek do 100 km/h ostal enak pri 9,9 sekunde, tudi končna hitrost je še vedno omejena na 165 kilometrov na uro, kar tudi ni tako malo za električni avto. Razlog je v tem, da je z novo baterijo ioniq za kar 150 kilogramov težji kot prej in tako so ostale zmogljivosti enake. Edino malenkost hitreje se polni, na izmeničnem toku zdaj z največ 7,2 kilovata, na naših ’tahitrih’ na avtocestnem križu pa ni šlo z več kot 41 kW, kar je omejitev polnilnic. Ioniq naj bi sicer omogočal polnjenje s 50 kW, seveda le v idealnem območju, ko je baterija prazna nekje med 10 do 70 odstotkov. Ko preseže 70 odstotkov, je moč polnjenja po stopnjah manjša, zato se z enosmernim tokom takrat ne splača več polniti, saj traja predolgo. In ker se pri nas na teh polnilnicah obračunava čas polnjenja, tudi cenovno ni smiselno.

Po spominu se mi zdi, da je bil prejšnji ioniq malo bolj lahkoten v rokah, kar bi bilo glede na povečanje mase seveda logično, so bile pa na testnem primerku nameščene zimske pnevmatike, zato je občutek še bolj ’spužvast’ v ovinkih. Saj že prejšnji ioniq ni bil ekstra vozniški in tudi novi ni, vse prevečkrat se zdi nekoliko nemiren pri večjih hitrostih, se pa čisto spodobno zapodi v ovinek zaradi nizkega težišča in predvsem zaradi obilice navora v celotnem območju vrtljajev takoj odločno pospešuje. Ravno zato si lahko na cesti z njim kar hiter, če hočeš. Ampak, kolikor poznam voznike tovrstnih avtov, je vsem bolj važno, da s polno baterijo prevoziš čimveč kilometrov in tukaj sem imel večino časa povprečje okoli 16 kilovatnih ur na 100 kilometrov, na avtocesti pa dobrih 19.

Avto je še vedno dober, enako družinsko uporaben kot prej, prtljažnik je podobno velik kot pri starem i30, le da je precej bolj plitek, pogled nazaj pa je še vedno okrnjen zaradi deljene šipe na zadnjih vratih, da je oblika bolj aerodinamična z usmernikom zraka na sredini. Največja prednost ioniqa je, da kljub najmodernejšemu pogonu deluje za uporabnika zelo nezahtevno in lahkotno ter z bolj zmogljivo baterijo še malo bolj uporabno. Testni stane 40 jurjev z vso dodatno opremo, potem pa je vaša končna cena odvisna še od subvencije države. Baterija bi bila seveda lahko še bolj zmogljiva, ampak bi bil po drugi strani avto še težji in dražji, zato je vseeno pohvalno, da se je Hyundai potrudil narediti avto, ki energijo v bateriji kar najbolje izkoristi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki hyundai ioniq electric premium
vrsta motorja električni
baterija 38,3 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) 100 (136)
največji navor v Nm 295
menjalnik samodejni, enostopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4470 x 1820 x 1475
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 357
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1650 (320)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po WLTP) v kWh 13,8
poraba na testu v kWh 16,0
cena osnovnega vozila v EUR 26.990 (*2.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 39.000
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 40.950

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 11. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |