Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hyundai ioniq

Domača premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Te dni je na naše ceste zapeljal hyundai ioniq, ki se od ostalih vozil te znamke močno razlikuje po obliki, še posebej pa po pogonskem sklopu. Glede na ustaljeno floto je torej res pravi posebnež.
Hyundai ioniq
Foto: Anže Jereb
31. 1. 2017 ob 11:30
Komentarjev: 0

Pravzaprav so trije posebneži. Ioniq je že sedaj na voljo kot povsem električno vozilo ali kot klasični hibrid, jeseni pa pričakujemo še priključni hibrid, flota torej pokriva precej širok krog potencialnih uporabnikov. Oblikovno se vse tri različice med seboj nekoliko razlikujejo, vseeno pa je enaka oblikovna osnova lansko leto prejela nagrado za najboljši oblikovalski dosežek v kategoriji vozil Red Dot Award. Precej domiselna oblika je tudi aerodinamična, saj količnik zračnega upora Cd znaša le 0,24, obenem pa so v skladu s filozofijo vozila uporabili tudi materiale, ki čim manj vplivajo na okolje. Denimo lesni in vulkanski prah, sladkorni trs in sojino olje, torej ekološke materiale, vse skupaj pa začinili še z bio-barvami.

O modelu ioniq je veliko napisal že Matej v tej mednarodni premieri, zato tokrat ponavljam le najpomembnejše. Večina kupcev se bo po vsej verjetnosti odločila za hibrid in v tem primeru dobila klasično Hyundaijevo masko na nosu vozila, za razsvetljevanje okolice pa v tem primeru skrbijo ksenonski žarometi. Tudi dve posebni barvi sta na voljo le za hibrid, obe različici modela ioniq pa v notranjosti ponujata 7-palčni zaslon, tudi varnostni mehanizmi so povsem enaki. Govorim o opozorilniku pred naletom, pred nenamerno menjavo voznega pasu in ostalim, vse je seveda stvar izbranega paketa opreme.

Hibrid ima pod pokrovom 1,6-litrski bencinski agregat, pri katerem poudarjajo, da je najbolj termalno učinkovit v razredu, ponuja pa 77 kW moči oziroma 105 'konjev' ter 147 Nm navora. Pomaga mu še elektromotor z močjo 32 kW in 170 Nm navora, pomembna pa je skupna sistemska moč, ki znaša dobre 103 kW in 265 Nm navora. Baterija je litij-ionski polimer kapacitete 1,56 kWh, v praksi pa to pomeni, da se zgolj na elektriko lahko peljete le nekaj kilometrov, ob primernih pogojih neslišno nekaj trenutkov lahko potujete celo s 120 kilometri na uro. Zanimivo se mi zdi, da je menjalnik v tem primeru dvosklopčni in ne brezstopenjski, kakršnega denimo uporablja toyota prius.

Električni ioniq boste prepoznali po zaprti sprednji maski in bolj futurističnem izgledu, za svetlobo pa v tem primeru skrbijo LED-luči. Baterija ima kapaciteto 28 kWh, ob deklarirani porabi 11,5 kWh to pomeni, da doseg znaša 280 kilometrov. V praksi bo manj, a najverjetneje vseeno blizu dvestotice. Skupne moči je 88 kW oziroma 120 'konjičkov', navora 295 Nm, največja hitrost pa tako znaša 165 km/h. Med vožnjo lahko izbirate med tremi programi načina delovanja sistema (sport, normal, eco), obenem pa tudi med štirimi stopnjami intenzivnosti delovanja regeneracije zavorne energije, kar se mi zdi veliko bolj pomembno in smiselno. Na 100-kilovatni vtičnici se bo baterija 80-odstotno napolnila v pičlih 23 minutah, doma, na klasični, pa bojda v devetih urah, čeprav najbrž vseeno ne tako hitro.

Pri cenah gre takole. Za električnega boste s strani države dobili polno subvencijo v višini 7.500 EUR, zato bosta spodaj napisani vrednosti postali bolj denarnici prijazni. Pri hibridu pa trenutno ponujajo 2.000 EUR popusta, ki ga spodnje cene že upoštevajo. Priključni hibrid bo, kot rečeno, na voljo jeseni, glede prodajnih številk pa so tokrat bolj zadržani, saj s tovrstnimi vozili še nimajo izkušenj.

Cene:

hyundai ioniq premium električni – 35.000 EUR
hyundai ioniq impression električni – 37.500 EUR
hyundai ioniq hibrid style – 22.990 EUR
hyundai ioniq hibrid premium – 25.490 EUR
hyundai ioniq hibrid impression – 28.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 28. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |