Po uspehu CX-5, ki so jih naredili že več kot milijon, so Japonci zelo samozavestni še z manjšim CX-3, za katerega verjamejo, da bo uspešnica na azijskih in evropskih cestah. 150 tisoč jih nameravajo prodati do konca leta po vseh svetu, od tega 38 tisoč v Evropi, v Sloveniji pa 200, ker bo dobava v prvem letu precej omejena. Med krizo se je prodaja Mazde zelo zmanjšala, zato v zadnjem času beleži izjemno rast; v lanskem letu se je povečala za kar 56 odstotkov, tako da naj bi letna prodaja leta 2017 spet presegla številko 800.000. Ciljev ne bo težko doseči z atraktivno in eno najmlajših palet modelov med vsemi znamkami.
Mali CX-3 izziva z izgledom, ki kar izžareva dinamiko. Je pa zgrajen na platformi nove mazde2, zato imata enako medosno razdaljo 2.570 mm. Zaradi dobrega vtisa, ki ga je na testu pustila dvojka, tudi od njenega 'napihnjenega' brata pričakujemo veliko. Ta je seveda s 155-milimetrsko oddaljenostjo od tal prirejen za občasne izlete z urejenih cest, berite pločnikov. Značilne družinske poteze so tudi tukaj začinjene z led lučmi spredaj in zadaj, dvema izpušnima cevema pri vseh različicah, na 'hribovske' ambicije pa opozarjajo tudi črne plastične obrobe blatnikov in enako črni stebrički B, C in D. Z dolžino 4.275 mm je še vedno krajši od povprečnih predstavnikov v 'golfovem' razredu, zato ga ne bo težko stlačiti v vedno premajhne parkirne prostore, hkrati pa tudi z višino 1.535 mm ohranja podlago za dovolj dobro aerodinamiko, elegantno podobo in majhno maso.
Tole je zdaj že peti model po vrsti s tehnologijo skyactiv, s katero varčujejo pri masi, da ohranijo agilnost in pomagajo rešiti svet. Še vedno zavračajo trenutno popularni 'downsizing', torej zmanjševanje prostornine motorjev in obešanje turbin, kar pri Volanu podpiramo, saj je vožnja s takšnim motorjem prijetnejša, z naprednimi tehnologijami pa prav nič bolj potratna. Ob splovitvi bosta zato na voljo dva dvolitrska bencinska agregata z 88 in 110 kilovati, torej s 120 in 150 'konji', in en 1,5-litrski turbodizelski. Ta je čisti novinec v družini, sicer nadgradnja šibkejšega iz mazde2, premore 77 kW, to je 105 'konjev', 270 Nm navora in spusti v ozračje samo 105 gramov CO2 na kilometer, kar pomeni, da skuri 4 litre dizla na 100 km. Pri tem in močnejšem bencinskem motorju (G150) lahko izberete tudi štirikolesni pogon 'i-activ AWD' in zanj seveda doplačate 1.800 EUR.
Pri Mazdi res hočejo, da se počutite z avtom kot eno, zato so spet ustvarili zelo prilagodljiv prostor, na primer izdatno nastavljiv volanski obroč ter po želji nizko postavljen sedež, da na koncu niti nimate občutka, da sedite v tipičnem križancu. Notranjost je zelo podobna tisti v dvojki, kar je dobro in slabo; dobro, ker je oblikovanje luštno, slabo pa, ker bo kdo pričakoval boljše materiale. Seveda ne v različici z opremo 'revolution top', ki je najbogatejša in ima celo usnjeno oblazinjenje na armaturki, ne le na sedežih. Pa vseeno: ne gre za avto višjega razreda, kljub temu da ponuja nekaj zanimivih dodatkov, kot je projekcijski zaslon.
Veseli, da niso zmehčali teže krmiljenja in tako ostaja podobno obteženo kot pri dvojki, kar je na avtocesti super in verjetno bo tam tudi največ časa, čeprav je presenetljivo vodljiv na zaprtih cestah. Kratke ovinke požira kot za šalo in že to bo prepričalo veliko voznikov na prvi testni vožnji pred nakupom. Prav tako bo kar nekaj manjših družin ta avto kupilo kot edinega pri hiši, kar pomeni, da mora imeti še kaj prostora. Čeprav izgleda, kot da je večina truda šla v oblikovanje, lahko zadaj sedimo tudi odrasli, ampak se bodo otroci počutili bolje, v prtljažnik z dvojnim dnom pa gre za 350 litrov robe. Dejstvo je, da je vsak mali karavan prostornejši in predvsem bolj pregleden, pri teh avtomobilih je zaradi širokih stebričkov preglednost nazaj vedno zelo slaba. Ampak boste pa v trendu!
CX-3 je že na kratki prvi vožnji dokazal, da je med najboljšimi. Osnovna cena bo z dvolitrskim bencinskim motorjem precej ugodnih 15.490 evrov. Doplačilo za dizelskega bo 1.800 EUR in ker so vsi motorji dokaj zmogljivi ter oprema dovolj bogata, je verjetno jasno, da bo teh avtomobilov kar nekaj tudi na naših cestah. Zakaj? Verjetno je jasno na prvi pogled.