Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Oprema za lažje življenje

Renault megane 1.5 dCi GT line

Avtor prispevka: Volan
Gledalec Iztok si je odločil življenje precej olajšati, zato je posegel po polno opremljenem renaultu megane. Pravi, da ga ni čez udobje. Če mu vsa ta tehnologija gre na roko, boste izvedeli tokom intervjuja.
Oprema za lažje življenje
Foto: Iztok Tolar
23. 1. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 0
video tvoj volan renault megane - Iztok Tolar
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Iztok Tolar ima renaulta megane. Resda se komajda lahko zapeljemo kilometer, brez da bi srečali kakšnega, vendar točno takih je pa res malo. Pa začnimo lepo po vrsti. Ima dizelski agregat z litrom in pol delovne prostornine in 81 kilovati oz. 110 'konji', njegova posebnost pa je združitev samodejnega menjalnika EDC in športne linije GT line. Poleg tega pa je še naphan z vso opremo. 

Gremo kar k pomembnih stvarem. Kako se vozi?

Tukaj bom težko povedal kaj zares oprijemljivega, ker moji čuti, kar se vožnje tiče, niso zelo izpiljeni. Sicer pa se vozilo upravlja z lahkoto, tudi zvok motorja je dobro pridušen in ga v kabino praktično ni slišati tudi pri večjih hitrostih. Izolacija je res super. Menim tudi, da se dobro drži ceste, v kolikor moje amatersko mnenje lahko šteje. Verjetno imajo s tem tudi veliko opraviti nove pnevmatike. Ker ima ta megane varčen motor, pri živahnejši vožnji hitro opazim, če imam v avtu še sopotnike. Poraba naj bi bila po tovarniških podatkih nekje okrog štiri litre, vendar računalnik prikazuje povečini številko šest.

Avtomatski menjalnik EDC zelo lepo deluje, ko se ga enkrat navadiš. Praktično ne občutiš in niti se ne sliši, kdaj zamenja prestavo. Edino pri hitrem pospeševanju med vožnjo kar traja nekaj časa, preden se odloči menjati v nižjo prestavo, tako da je potrebno med prehitevanjem to upoštevati. Ročni način menjave prestav tudi za športni način vožnje praktično ni potreben, razen za počasno vožnjo po snegu ali slabi gorski cesti. Takrat je tudi pametno izklopiti ESP sistem.

V vožnji prav uživam, predvsem pa ob vsej avtomatiki nimam veliko dela in se lahko posvetim razmeram na cesti, hkrati pa sem manj utrujen. Všeč mi je, kam gre tehnologija.Se kar veselim trenutka, ko nas bodo avti sami vozili. 

Omenil si nam, da avto kar prekipeva z vso opremo. Kaj vse si si privoščil?

Avto odklepa kartica s prostoročnim upravljanjem, kar je v redu, saj jo imam lahko v žepu ali torbici in za odklepanje ali zaklepanje ni potrebno pritiskati gumbov. Je pa pri meganu doplačilna oprema, ki jo kar mastno zaračunajo. Sprednji sedeži so športni in se mi zdijo solidni, z dosti bočne opore, sem si pa privoščil električno gretje, ker avto pogostokrat parkiram zunaj. Ni ga boljšega od tople zadnjice pri desetih stopinjah pod ničlo.

Izvedba z opremo GT line ima armaturo v mehki imitaciji usnja, notranjost pa je obogatena z rdečo črto in športnim volanom v usnju z rdečimi šivi, kar mi je zelo všeč. Prikazovalniki so analogni, na digitalnem delu pa si lahko nastavim tudi prikaz hitrosti, kar je zame lažje, saj že potrebujem dvojne oči oz. očala.

Radio ima tudi možnost povezave prek bluetooth s telefonom, kar je načeloma uporabno, še posebej za poslušanje glasbe. Povečini dandanes ves svoj glasbeni repertoar nosimo s sabo na svojih pametnih telefonih, tako da za poslušanje v avtu snemanje na ploščke oz. kopiranje na razne spominske enote sploh ni več potrebno. Vzpostaviš povezavo s telefonom in prek namenskih gumbov ob volanu upravljaš z glasbo, kar je res super.

Zadaj ima kamero, tako da lepo vidim, kaj bi vse bi lahko zbil. Je pa potrebno pri vzvratni vožnji uporabljati tudi stranska ogledala za nadzor na bočnih straneh, tako da zanašanje izključno na vzvratno kamero ni priporočljivo. Senzorji za parkiranje so praktični predvsem pri bočnem parkiranju, zna pa že nadležno piskati, tudi čisto brez potrebe. Nič kaj prijetno, ker je zvok precej prodoren. 

V tem avtu je tudi Renaultov sistem Visio, ki opozarja, če nenamerno, se pravi brez uporabe smernika, zapeljem čez črto, hkrati pa omogoča tudi samodejni izklop dolgih luči, kar pa ne deluje najbolje. Nehote koga oslepiš. Sistem se izklopi s stikalom za vzvratnim ogledalom.

Vsa ta tehnologija resnično poenostavi življenje. Kaj pa te na avtu moti?

Ne moti toliko mene kot moje potnike, vendar prostora za noge med sprednjimi in zadnjimi sedeži je res premalo, kar sicer mislim, da pogrešajo vsi lastniki meganov. Drugih pripomb, ki bi me resnično motile, kar se tiče notranjosti, nimam. Armaturka je sicer lepa, četudi estetsko malce manj intuitivna, ampak kakšen gumb bi pa vseeno lahko bil manj. Pa oznake za njih bi lahko bile večje. Če njih postavitev ne bi poznal na pamet, bi imel brez očal že kar precej težav z iskanjem pravega. Ampak očala so moj stalni popotnik, tako da tudi s tem ni pretiranih težav. Aja, in gumbi za upravljanje ob volanu so zelo nerodno razporejeni.

Te je avto kdaj pustil na cedilu in če, v kakšni situaciji?

Ta avto ne, saj je nov. So se pa takšne in podobne neljube dogodivščine že dogajale, vendar bolj poredko, ker stalno spremljam stanje svojega avta in ga tudi redno vzdržujem. Na primer, še na "stari" cesti pred Kozino se mi je nekoč strgal klinasti jermen, ko smo šli na morje, pa še čoln na prikolici smo tovorili poleg. Vozi sem prejšnjo generacijo renaulta megane. Seveda ni bilo v bližini nobenega avtomehanika, le trgovina z avtodeli, tako da mi je prijazni lastnik trgovine, ki je bil k sreči tudi avtomehanik, kar pred trgovino zamenjal jermen. Če to bere, se mu še enkrat lepo zahvaljujem.

Vse te tehnikalije pa kdaj tudi niso dovolj, še posebej za kakšno vožnjo po snegu, zato je pametno biti pripravljen.

Katera je poleg očitnega užitka v vožnji tista najbolj izstopajoča pozitivna izkušnja z avtom?

Ko te avto v najtežjih razmerah ne pusti na cedilu. Z meganom sicer takšne izkušnje še nisem imel, sem jo pa imel z renaultom R5, in sicer nekega zimskega popoldneva, ko sem se vračal domov. Res je močno snežilo in pot me je peljala čez hrib in nekaj mi je reklo, da bo boljše, če že pod hribom namestim verige. Cesta na hrib je bila zasnežena in neplužena, tako da sem z avtom kar rinil sneg. Petko si verjetno težko predstavljate kot plug in nekako tako klavrno je prizor tudi izgledal. V enem ovinku pa je bilo kar precej napihanega snega, tako da je kar zaplavala, se za trenutek ustavila, potem pa pogreznila v sneg. Ampak k sreči so kolesa zagrabila in srečno sem odpeljal naprej.Verjetno se lahko zahvalim pnevmatikam z dobrim profilom.

Katere avte si imel v svoji lasti pred tem?

Imel sem kar nekaj avtov, ker sem že od nekdaj precej vezan na lastni prevoz. Najprej seveda dva fička, malce kasneje zastavo 128 in nato 101, naprej pa renaulte R5, 19, clia druge generacije, kangooja druge in tretje generacije ter pred tem meganom sem imel še prejšnji model le-tega. Kakor vidite, ni skrovnost, da so mi všeč renaulti. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault megane 1.5 dCi 110 EDC GT line
vrsta motorja dizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 81 (110)
menjalnik avtomatski, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
največja hitrost v km/h 190
pospešek 0-100 km/h v s 12,1
povprečna poraba v l/100 km 6
cena novega vozila v EUR 21.400
zdajšnja vrednost v EUR kakšen evro manj

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |