Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Indijanska pomlad

Jeep cherokee 3.2 V6 AWD trailhawk

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Znamka postane res huda, ko za vse podobne izdelke uporabljamo njeno ime, čeprav ga ima v resnici samo original. Kar pomislite, kolikokrat ste rekli jogi vzmetnicam različnih proizvajalcev, ali pa džip, ki je zato kar poslovenjena beseda, terenskim vozilom.
Indijanska pomlad
Foto: Matej Mihinjač
22. 6. 2015 ob 22:25
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

znamka Jeep ima še vedno prestižni terenski renome
z različico trailhawk je cherokee eden najbolj, če ne najbolj zmogljiv terenec v razredu
štirikolesni pogon je zelo učinkovit v navezi s terenskimi programi
zapora diferenciala zadaj pomaga, ko konkurenca odpove
tudi na urejeni cesti se dobro pelje
prostorna kabina skrbi za dovolj potniškega udobja
če bencin ne bi bil ovira, bi bila motor in menjalnik fina izbira
dober uporabniški vmesnik, ki komunicira z gumbi in zaslonom na dotik
voznik nima težav z namestitvijo za volanom in se dobro počuti med vožnjo
bencinski V6 je za današnje čase preveč požrešen in ga verjetno ne bo izbral nihče
menjalnik kljub devetim prestavam ne deluje tako dobro kot pri konkurenci z osmimi
zvočna zatesnitev bi bila lahko boljša, ker postane vožnja s hitrostjo glasna
prtljažni prostor je glede na mere majhen in plitek
marsikoga bo oblika šokirala, ker je vajen ravnih linij predhodnikov
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.2 (26 glasov)
video test jeep cherokee 3.2 V6 AWD trailhawk
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda, jeep je sinonim za vrhunske terenske lastnosti in zato marsikdo, ki vozi terenca, pogovorno pravi, da vozi džipa, čeprav ima na svojem dvorišču dejansko nissana. In če zadaj piše trailhawk, potem gre za hud stroj, ki tudi konkretne hribe prežveči za šalo. Cherokee je prav tako legendarno ime v ameriški ponudbi terenskih vozil in zadnji je spustil marsikatero čeljust. Oblika je namreč vse kaj drugega od tistega, kar smo bili vajeni v preteklosti.

Mene je prvič šokiral. In drugič tudi. Spredaj je tako netipičen jeep, da je marsikdo na prvih slikah mislil, da je samo neka fotomontaža. Če ne bi imel značilne maske s sedmimi pokončnimi režami, bi ga mimogrede pripisali kakšni korejski znamki, ampak se ne bom toliko vtikal v obliko, ker sem se nanjo hitro navadil in ker je nekaterim celo zelo všeč. Bolj pomembno je, da gre za kar konkreten avtomobil, ki je v primerjavi s predhodnimi modeli podlegel sodobnim trendom, ko morajo biti tudi linije malo bolj surovih avtomobilov zaobljene. V bistvu samo trailhawk, ki je najbolj izvencestno usmerjena različica, izgleda 'terensko', ampak k sreči izgled odraža dejanske zmogljivosti. Trailhawka boste prepoznali še po terenskih dodatkih, kot so vlečna kljuka v rdeči barvi, zaščitne obrobe, napisi, za palec večja oddaljenost od tal in podobno, le druga platišča bi bila bolj primerna za teren, ker je takšnih preveč škoda. Na testnem so bila že po nekaj tisoč kilometrih zelo 'lepo' opraskana.

Znotraj kraljuje velik osrednji zaslon, ki je občutljiv na dotik in ponuja praktično vse, kar tudi gumbi pod njim, in še veliko več. Je pregleden in dokaj enostaven, morda bi bil lahko še malo bolj odziven, ampak nasploh pusti dober vtis. Res je super, da ima uporabniški vmesnik še namenske gumbe za razliko od Francozov, ki so jih kar ukinili pri nekaterih avtomobilih, da ni potrebno odmikati pogleda s ceste med vožnjo. Počutje v notranjosti je kar ameriško. Tudi tukaj vse deluje veliko, masivno in oblika kar lepo skriva prave mere tega jeepa. Kabina je zato prostorna, potniki se bodo v takšni bogato opremljeni različici dobro počutili, je pa res, da na pogled privlačno usnje ni naluknjano, zato bo na sedežih poleti verjetno veliko potenja. Žal je prtljažni prostor skromen, predvsem visoko dno omejuje uporabnost, ko je vsak liter pomemben. Zaradi zaobljenosti je težje kot nekoč določiti, kje so vogali avtomobila, se pa zelo dobro sedi. Sedeži so mehki in voznikov ima dobro nastavljivo ledveno oporo. Nasploh je vožnja kar prijetna, čeprav bi morala biti zvočna zatesnitev še boljša med hitrejšo vožnjo.

Prava osvežitev je bil jeepov motor, ki je za naše razmere tako netipičen, da verjetno ne bodo nobenega prodali v Sloveniji. Bencinski je, ja. V6, 3,2 litra delovne prostornine in 200 kilovatov, to je 273 'konjev'. Moči je v bistvu ravno prav, sploh ne tako veliko, kot se bere. Cherokee dobro potegne, sam motor ima prijeten zvok šestvaljnika in na terenu se večinoma obnese bolje, ker ima že iz prostega teka več navora, samo ... ja, poraba je tista, ki bo vse odvrnila, tudi če je bencin malo cenejši zadnje mesece. Pod 12 litrov na 100 kilometrov kar pozabite, ob pogostih izletih na hribovite ceste pa še kar nekaj litrov več. Če ne plačujete sami za gorivo, ga kar vzemite, vam bo všeč! Sploh, ker z njim pride samodejni menjalnik s kar 9 prestavami, tako da ne boste nikoli vedeli, v kateri je. Hecno je tudi to, da v 9. prestavo skoraj nikoli ne prestavi, celo če sami menjalniku ukažete, se sicer pojavi številka 9, vrtljaji pa nič ne padejo, ker elektronika smatra, da je bolj smiselno prestavo nižje. Vseeno gre za verjetno najboljši menjalnik, ki je bil kadarkoli vgrajen v jeepe, po drugi strani pa vem za določene 8-stopenjske, ki se v določenih evropskih avtomobilih obnesejo še bolje, tako da število prestav ni nujno merilo za superiornost.

Čeprav takšen cherokee tehta krepko čez dve toni, vožnja ni utrujajoča. Seveda z njim ne boste divjali, ampak je dobro vedeti, da se čisto spodobno pelje naravnost in tudi ovinkov ga ni strah. Nagibanja karoserije je nekaj več kot pri uveljavljeni evropski konkurenci, vendar je tudi samo blaženje malenkost bolj udobno. Volan ni 'ameriško odtujen', kar me je zelo pozitivno presenetilo, in če sem bil zadovoljen z voznimi lastnostmi na urejeni cesti, sem bil nad tistimi na terenu navdušen. Kot pravi terenec ima cherokee seveda štirikolesni pogon. Po novem ima lahko tudi samo sprednjega, ampak, lepo vas prosim, jeep pa sprednji pogon?

Preseneča, da ima novi cherokee toliko različnih opcij pri pogonih. Poleg sprednjega imate namreč lahko štirikolesnega, ki se imenuje 'active drive I' in deluje kot večina sodobnih sistemov: ves navor na sprednji kolesi, ko je treba in ko senzorji zaznajo, da se sprednja os vrti hitreje od zadnje, pa še nazaj, da se vrtita enako hitro. Ampak to ima že skoraj vsak večji križanec, zato je pri tej različici še reduktor, da lahko počasi pleza čez največje prepreke in že s tem bi bil terensko eden od najbolj, če ne celo najbolj zmogljiv v razredu, no, pa so mu za vsak slučaj dodali še zaporo zadnjega diferenciala. Meni se v času testa z njim ni uspelo zakopati v blatu in snegu, dokler sem se držal poti, ki bi jim lahko vsaj približno rekli kolovoz, čeprav niti voza ne vidijo. Vem, da vozniki takšnega avtomobila ne bodo nikoli zapeljali na takšen teren, kot sem sam, zato je dejansko za večino kupcev enostavno preveč zmogljiv. Je že fino vedeti, da zmore, ampak večini bo celo samo sprednji pogon dovolj, kaj šele osnovni štirikolesni. Podlaga je bila sicer odličen poligon za test pogona, ker so se lepo izmenjevale skale, pesek, sneg in blato. V takšnem primeru je kar težko izbrati primeren program iz nabora 'selec-terrain', ki so na voljo z gumbom ob prestavni ročici, ampak, ko sem se ustavil na strmem klancu, kjer je imelo praktično vsako kolo različen oprijem, se je lepo čutilo, kaj vse danes zmore elektronika, ko zavira kolesa, na katerih je preveč navora, hkrati pa mehanika prenaša moč na kolesa z oprijemom, da se jeep nekako potegne iz neugodne situacije, na kateri bi večina novodobne 'šminke' lepo obstala.

Za avtomobil, ki stane 56 tisoč evrov, so morda prave terenske lastnosti res v zadnjem planu, je pa fino, da jeep na tem področju še vedno izstopa. Sploh je fino, da se presenetljivo dobro pelje tudi na urejenih podlagah, zato gre za enega boljših kompromisov zadnjega časa. Če vam je seveda na pogled všeč in če imate pri Petrolu kakšno skrivno pipico za bencin.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki jeep cherokee 3.2 V6 AWD trailhawk
vrsta motorja bencinski, šestvaljni, V-oblike, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 3239
moč v kW (KM) pri vrt./min 200 (273) pri 6.500
največji navor v Nm pri vrt./min 315 pri 4.300
menjalnik samodejni, devetstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4626 x 1904 x 1722
medosna razdalja v mm 2719
prtljažnik v litrih 412
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 2036 (459)
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 8,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 13,9/7,7/9,6
poraba na testu v l/100 km 13,7
cena osnovnega vozila v EUR 29.990
cena testnega vozila v EUR 52.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 55.900

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |