Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Rešitev za mesta?

Toyota yaris hybrid sol

Avtor prispevka: Anže Jereb
Hibridi nam zadnja leta v takšni ali drugačni obliki lezejo pod kožo. Lahko so vam všeč, lahko pa tudi ne, a dejstvo je, da ne gre za muho enodnevnico, ampak za premišljen koncept zmanjševanja izpusta škodljivih snovi v okolje. Toyota je tukaj najpomembnejši igralec.
Rešitev za mesta?
Foto: Anže Jereb, Miha Kokalj
12. 3. 2013 ob 11:04
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

hybrid izgleda bistveno bolj moderno in prijetno od običajnega yarisa
barva merilnikov je očem prijetna
funkcija brake pri menjalniku je zelo dobrodošla
preglednost je dobra, kar je pri mestnem avtomobilu še kako pomembno
zadnja bočna vrata se široko odprejo in omogočajo lahek vstop
vmesnik Toyota touch je lahkoten za uporabo in funkcionalen
pogonski sklop zagotavlja veliko prožnost
poraba goriva in izpusti emisij so zelo majhni
doseg na električni pogon je zanemarljiv
motor se 'dere' pri vsakršnem močnejšem pritisku stopalke za plin
sidrišča isofix so postavljena neuporabno globoko
bencinski motor se tudi pri nežnejšem pospeševanju takoj vklopi
funkcija 'eco' nima opaznega učinka
smerniki ne znajo trikrat utripniti
zaviranje zahteva precej natančnosti
parkirna kamera med vožnjo ni skrita in se hitro umaže
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (28 glasov)
video test toyota yaris hybrid sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Njihovi hibridi so namreč daleč najbolj prepoznavni, s širjenjem palete pa želijo prepričati tudi največje skeptike. Za tiste, ki tarnate, da je hibridna tehnologija sicer super, ampak še vedno močno predraga, imajo Japonci odgovor. V bistvu dva odgovora. Prvi je novi hibridni auris, ki ima v primerjavi s podobno zmogljivim dizelskim aurisem zelo konkurenčno ceno, drugi pa še cenejši yaris hibrid.

Yaris hybrid resda ni avtomobil za tiste, ki pri nakupu vedno gledate na ceno najcenejše različice in vas odstopanja navzgor ne zanimajo, je pa lahko dobra alternativa za vse tiste, ki bi imeli takšnega malčka (katerekoli znamke), mu dodali samodejni menjalnik, parkirno kamero ter kup druge dodatne opreme in se potem še odločili za dizelski motor, ker bo tako bolj varčen. V tem primeru boste za avtomobil zlahka odšteli šestnajst, sedemnajst ali več tisočakov. In za takšen znesek lahko dobite tudi alternativo v obliki yarisa hybrid. Govorim o zneskih, ki so dovolj visoki, da zanje dobite že avtomobil segmenta višje, a je potrebno v ozir vzeti dejstvo, da tudi yarisa, tistega najcenejšega, dobite za precej manj. Podobno opremljen in z bencinskim agregatom pa bo stal le okoli dva tisočaka manj od hibrida.

Takšen, kot ga vidite na fotografijah, stane nekaj manj kot osemnajst tisoč evrov, a ima bogatejšo opremo sol, ki vključuje še prostoročno povezavo bluetooth, usnjen volan in prestavno ročico, sistem Toyota touch s 6,1-palčnim zaslonom na dotik, parkirno kamero in še nekaj dodatkov, osnovnega yarisa hybrid pa dobite že za 16.300 evrov. A doplačilo za opremo sol ni veliko, vsaj glede na količino uporabnih stvari, ki jih dobite z njim, je pa s ceno šestnajstih tisočakov osnovni yaris daleč najcenejši hibrid na trgu. V segmentu jih sicer ni veliko, pravzaprav je njegov neposredni tekmec le jazz hybrid, ki ponuja bistveno več prostora in manj prepričljiv hibridni sklop, je pa dobre štiri tisočake dražji. In to ni malo za ta razred.

Seveda morate biti vsaj malo eko-frika, da boste posegli po takšnem hibridu. Zgolj zaradi ugodne porabe goriva ga večina ne bo izbrala, ker lahko izberete tudi dizelskega yarisa, ki bo porabil verjetno še manj. A dizli niso tako prijetni, zlasti tisti z majhno prostornino ne, ker je njihova prožnost še bolj opazno pogojena s pričetkom delovanja turbinskega polnilnika. Pri majhnih vrtljajih in hitrostih niso tako prožni, kot nemara marsikdo meni. Obenem so bistveno manj čisti. Tudi če pustimo izpust ogljikovega dioksida zaenkrat ob strani, pa čeprav je z 79 izpuščenimi grami vsak kilometer yaris hybrid svojevrsten rekorder, so trdni delci in saje tisti, ki zastrupljajo okolje, in tukaj je hybrid v veliki prednosti.

Seveda pa mora biti odločitev za tovrstni pogon tehtna, predvsem najprej pomislite, kje se boste največ vozili. Hibrid je v mestih namreč zakon in občutno bolj varčen od bencinskega ali celo dizelskega yarisa. Vsaj polovico časa se boste vozili na elektriko, na semaforjih stali v tišini, ker se bo bencinski motor ugasnil, s tem pa obenem tudi varčevali. Ampak po mestih je hibrid zanimiv še zaradi samodejnega menjalnika, kar pomeni, da na nenehno pritiskanje in spuščanje sklopke lahko pozabite, po poskočnosti z mesta pa mu itak ni para, ko elektromotor pokaže ves svoj navor že z mesta. Pospeševanje je prav prijetno in hitro pa še tiho obenem, če boste pospeševali le nekaj sekund. In med semaforji dejansko dlje ne boste pritiskali stopalke za plin. Pa še poraba bo zlahka pod šestimi litri, manj celo od dizelskega yarisa.

Avtocesta je največji sovražnik yarisa hybrid.

Sam sem se s tem hibridom večinoma vozil po avtocesti, ki je najslabše možno okolje zanj, in zato se je poraba ob koncu testa zaključila pri 6,6 litra. Če so vaše poti večinoma po avtocestah, potem hibrida ne vzemite. Pravzaprav boste potem verjetno itak vzeli večji in udobnejši avtomobil in ne yarisa. Poleg tega, da poraba na avtocesti ni majhna, je avtomobil tudi malce nadležen. Njegov brezstopenjski samodejni menjalnik namreč povzroča, da se pri vsakem pospeševanju motor prav nadležno dere. Pri konstantnih 130 km/h je lahko dovolj tih, vsako prehitevanje pa vam bo načelo živce in to je tudi edina večja hiba takšnega hibridnega yarisa.

Sicer pa je pod pokrovom tega avtomobila 1,5-litrski bencinski motor, skupaj z elektromotorjem pa pridelata 74 kilovatov. Manj od priusa ali aurisa, ki v podkožju skrivata 1,8-litrski agregat in več moči, a je slednje pravzaprav povsem dovolj. Še bolj fino pa je, da so baterije skrili kar pod zadnji sedež in ne jemljejo uporabnega prostora, hibridni yaris pa je tudi le 90 kilogramov težji od običajnega, kar pomeni, da še vedno ostaja lahkoten in prijeten. Zazdel se mi je celo malce bolj čvrst in prepričljiv v zavojih, verjetno zato, ker so blažilniki trši.

Pa ostalo? No, okolje je prav prijetno, motilo me je le, da smerniki ne znajo trikrat utripniti in se prav neradi po zavoju izključijo, včasih me je zmotilo še zaviranje, kjer je kar težko biti natančen. Zgolj zato, ker se energija zaviranja akumulira v baterije in to se pozna pri natančnosti. Sicer pa mi je že navzven yaris hybrid bolj všeč od običajnega, ta malce futurističen dizajn mu pristoji, tudi znotraj je osvetlitev v bolj prijetnih barvah. Čeprav hibridi na mojem osebnem spisku niso ravno visoko na lestvici, se mi je zdel ta yaris kar fin. Aha, ne smem pozabiti še na funkcijo menjalnika B oziroma brake. Z njeno pomočjo motor bistveno bolj zavira in obenem prinaša več energije v baterije. Tega se voznik hitro privadi in po mestu skoraj ni potrebno zavirati z delovno zavoro.

Torej, za koga je takšen yaris? Za vse tiste, ki potrebujete bolje opremljenega malčka in ste zanj pripravljeni odšteti nekaj več in za vse tiste, ki vas razveseli majhen izpust CO2 ter drugih škodljivih delcev. Seveda pod pogojem, da večino vaših voženj sestavljata mesto in podeželje, avtocest namreč yaris hybrid ne mara.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki toyota yaris hybrid sol
vrsta motorja bencinski in električni, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1497
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 4.800 
največji navor v Nm pri vrt./min 280 pri 0 - 4.400 
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3885 x 1695 x 1510
medosna razdalja v mm 2510
prtljažnik v litrih 286
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1090 (380)
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 11,8
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,7
poraba na testu v l/100 km 6,6
cena osnovnega vozila v EUR 11.380
cena testnega vozila v EUR 17.600
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.980

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |