Veste, kateri je najlepši karavan na cestah? Vam kar povem, da ne bo dvoma: volvo V60. Je višek elegance in čistega oblikovanja na štirih kolesih, podoben večjemu V90, ampak lepši, bolj skladen in malo bolj dinamičen.
Vem, da ni samo izgled pomemben, ampak sem prepričan, da vas bodo navdušile tudi LED-luči in zelo lepo urejena kabina. Mogoče kar preveč in bo kdo rekel, da je dolgočasna, ampak to je za ljudi s stilom. Za tiste, ki bodo z veseljem doplačali za najbogatejši paket opreme inscription, da bodo uživali v prefinjenih materialih, na odličnih sedežih, ki so pri volvih vedno vredni pohvale (tokrat usnjeni, spredaj sta ogrevana in prezračevana ter z nastavljivo bočno oporo), gledali pa bodo velik, kar 12,3-palčni zaslon z merilniki ali, med vožnjo še bolje, projekcijo na šipi spredaj.
Če bo komu postalo dolgčas, bo lahko izbiral med 4 različnimi temami merilnikov, kljub temu pa prostor na zaslonu ostaja malenkost neizkoriščen. Prikazanih bi lahko bilo več informacij, ampak je verjetno tako bolj varno. Še v sončnem vremenu boste na merilnike videli brez težav, tudi če se rolo panoramske strehe ob žgočem soncu ne bo zaprl samodejno. Multimedijski sistem je podoben kot pri ostalih modelih in domuje v zelo odzivnem 9-palčnem zaslonu, vendar je na voljo toliko različnih nastavitev, da je najprej potrebno spoznavanje z njim, da ga boste med vožnjo lahko suvereno uporabljali. Lahko pa seveda številne funkcije uporabljate preko glasovnih ukazov.
V60 je kar konkreten avto, 4 metre 76 je dolg, 18 centimetrov krajši od V90, s katerim si sicer deli platformo, zato je celo na zadnji klopi zdaj prostora dovolj za odrasle. Sicer je strop dokaj nizek, ampak je sedenje vseeno prijetno. Še prtljažnik je konkretno zrasel, za točno 99 litrov, tako da je s 529 litri zdaj celo največji med prestižno konkurenco, kot je serija 3, A4 in razred C. Z zlaganjem naslonov se poveča na 1.441 litrov in praktično nima nakladalnega roba, premikanje manjših stvari med vožnjo pa boste enostavno preprečili z vgrajeno dvižno prepreko.
Prva lastnost, ki sem jo opazil pri novem V60, je, kako zelo umirjen značaj ima ta avto. Saj ne, da sem pričakoval kaj drugega, ampak me veseli, da ohranjajo svojo posebno vlogo med prestižno konkurenco in se ne trudijo izdelovati avtomobilov, ki vse stavijo na dinamično vožnjo, obenem pa pozabijo na udobje in vsakodnevno uporabnost. Pri tem boste dobili točno to, užitek v sproščenih potovanjih in nezahtevni uporabi, četudi boste morali potem kdaj zamižati na eno oko. V testnem konkretno zaradi velikih 19-palčnih platišč, čeprav v načinu comfort še vedno ni pretrd.
Nič dramatičnega nimam v mislih tukaj, je pa res, da je občutek na volanu pač malo slabši, ker je servo premehak, podvozje pa v bistvu zelo dobro sledi željam. Tehtnica pokaže zajetnih 1.824 litrov, kar se pozna v ovinkih, ampak tu je še samodejni menjalnik. Ta je precej samovoljen, včasih prestavi, ko ne želite, včasih pa predolgo traja, da se kaj zgodi. Sicer lahko sami prestavljate s prestavno ročico, ampak potem bi bil lahko tudi ročni. Boljša rešitev bi bili obvolanski ročici, ki pa sta rezervirani samo za opremo R-design. Celo preglednost je zaradi dobre postavitve ogledal odlična in če vas bodo pri pogledu nazaj motili dvignjeni vzglavniki, jih boste lahko podrli s pritiskom na gumb.
Motor je tudi zanimiv, če ga opišem z eno besedo. Oznaka T6 na zadku v tem primeru pomeni štiri valje, dva litra prostornine, turbo in še kompresor. Ja, kar oboje ima, da stisne iz razmeroma majhnega motorja kar 228 kilovatov, to je 310 ’konjev’. Sliši se zelo obetavno, ampak je spet pomembno zavedanje, da je to volvo. 400 Nm navora med 2.200 in 5.400 vrtljaji že pomeni, da lepo vleče in da pospeši do 100 km/h v 5,8 sekunde, občutek pa je daleč od športnega. Najprej, ker je zvočno dobro zatesnjeno, in drugič, ker motor ne sune, ampak samo lepo vleče. To je za tiste, ki imajo radi nekaj zaloge moči, če bo kdaj res treba pohoditi plin, ker bo sicer tudi poraba velika. Sicer 11 litrov za dobrih 300 bencinskih ’konjev’ še ni tako hudo, nikakor pa ni malo.
Kar priznajte, kdaj ste nazadnje videli tako skladno oblikovan avto z odrezanim zadkom, ki se poklanja staremu V70.
Za umirjeno požiranje asfalta in tiho rezanje zraka na avtocestah je volvo V60 fantastičen avto. Sploh, če želite to početi v stilu. Kar priznajte, kdaj ste nazadnje videli tako skladno oblikovan avto z odrezanim zadkom, ki se poklanja staremu V70. Volvo je še vedno sinonim za varnost, zato zna V60 sam zavirati v sili, prepozna kolesarje, pešce in večje živali, ohranja celo vozni pas in prepreči morebiten odvzem prednosti pri zavijanju levo. K temu dodajte še elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon in bo takoj jasno, da s to opremo stane preko 60, testni pa preko 68 tisočakov, kar pa smo tudi pričakovali, kajne?
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volvo V60 T6 AWD A inscription
vrsta motorja
turbobencinski in kompresorski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj