Je pa vseeno zanimivo prebrati, da Castrol ne izdeluje le olj, ki jih vsake toliko časa privoščimo svojim jeklenim konjičkom. Njihova zgodba sega že v leto 1899, ko je takrat Charles Wakefield podjetje ustanovil pod imenom C. C. Wakefield & Company. V vseh letih se je seveda spremenilo marsikaj, tudi ime, izvirna filozofija podjetja pa ostaja nespremenjena. Mogoče tudi zato njihove izdelke danes najdemo na kar 140-ih svetovnih trgih, od teh pa jih na približno 100-ih zastopajo tretje osebe. Pri nas je to skupina GMT, ki ima v lasti tudi podjetje ADEL, skupaj z njim pa po državi že kar 44 poslovalnic. Da bi to sodelovanje proslavili, so poslovne partnerje in nas povabili na prav poseben dogodek, ki so ga preprosto poimenovali kar Castrol driving experience. Da nam ne bo hudega, smo razbrali že iz vabila, saj je letošnji potekal na našem prvem pravem dirkališču Gaj v Cerkljah ob Krki.
Celo vreme nam je bilo tisto nedeljo naklonjeno. Za začetek so nas lepo razvrstili v sedem skupin s po prav toliko osebami. O tem, da Britanci niso le aktivni na področju avtomobilizma, motociklizma in težke mehanizacije, pač pa tudi na področju navtike, letalstva in še marsičesa drugega, so nas kaj hitro podučili, zato smo dan začeli z nekajminutnim helikopterskim poletom. Vsekakor zanimiva izkušnja, za katero so poskrbeli pri podjetju Helicop, ki ima v lasti lahek štirisedežni helikopter robinson R44 raven II. Ta brez težav doseže celo hitrosti nad 200 kilometrov na uro oziroma 110 vozlov, kot bi se temu reklo pravilno.
Zavidljiva hitrost, ki bi bila čisto odveč na drugi točki dnevnega reda in ki nas je posadila za volan predelanega fiata punto. Z njim smo se preizkusili v karseda nadzorovanem lovljenju zadka, ob tem pilili predvsem lastno potrpljenje ter natančnost in skrbeli, da stožci, med katere smo se zapodili, niso leteli vse povprek. Ponovno smo lahko preizkusili še novi Škodin kodiaq in Volkswagnov amarok v njunem naravnem okolju, za piko na i pa se za nekaj trenutkov prepustili še osemvaljni simfoniji dirkalnega amaroka, namenjenega najtežjim preizkušnjam, kot je naprimer reli Dakar.
Dopoldne se je počasi prevešalo v popoldne, mi pa smo nadaljevali le še bolj adrenalinsko. Najprej za volanom pokalnih renaultov twingo. Če bi nanje gledali le z vidika številk, bi rekli, da niso prav nič posebnega, ker njihovi litrski atmosferski motorji razvijejo le malo več kot tovarniških 70 'konjičkov', menjalnik pa je povsem klasičen petstopenjski ročni. Vse prej kot klasična je seveda izkušnja za volanom. Podobnosti s takšnim, kot ga vozi vaša soseda in so ji ga dobavili direktno iz novomeškega Revoza, se tu namreč končajo. Twinga pošljejo na konkretno shujševalno dieto, kjer se za začetek znebijo vse nepotrebne krame. Dodajo se dirkaška kletka, školjkasta sedeža in šesttočkovna varnostna pasova, pnevmatike so 'semislick', dodobra sta predelana tudi podvozje in izpušni sistem, rezultat pa je prava zabava v malem, kakršno lahko tudi vam pripravijo fantje iz ekipe Lema Racing.
Če menite, da twingo vseeno ni za vas, brez skrbi, imajo v ponudbi tudi zmogljivejše stroje. Eden takšnih je dirkalni clio cup 4, za volan katerega smo se skobacali takoj za dirkanjem s twingi. Govorimo o tovarniški predelavi, šeststopenjskem sekvenčnem menjalniku in 1,6-litrskem turbobencinskem motorju, ki tako kot pri serijskem cliu R.S. trophy, razvije 220 konjskih moči. Kaj dosti drugega skupnega pa s serijskim tu ni, zato takšen clio zavoje na dolenjskem dirkališču požira kot za šalo. Najmočnejši dirkalnik, v katerem smo sedeli tisti dan, pa je nosil Seatov logotip. Leon cup racer se imenuje in vse našteto naredi le še bolj superiorno. Nič čudnega, ko pa ima pod pokrovom nameščen 2,0-litrski turbobencinski TSI, ki razvije kar 330 konjskih moči in 400 Nm navora. Z robotiziranim menjalnikom DSG je precej hiter, 5,2 sekunde potrebuje do stotice, zato so nas tokrat raje posadili na sovozniški sedež, pa vam vseeno zaupam, da ni bilo prav nič dolgčas.
Za konec, pa naj se sliši kot ena tistih poceni reklam, s katerimi nas bombardirajo z vseh strani, tudi to še ni bilo vse, zato smo lahko nedeljski športni dan zaključili za volanom še nekaterih hitrih avtomobilov, med katerimi ni manjkal niti brezstrešni ferrari F430 spider, na voljo sta bila dva bavarska BMW-ja M4, maserati ghibli in mercedes-benz CLS shooting brake. Bi vam rad kaj več napisal predvsem o prvem, pa nama tokrat ni bilo usojeno. Imam pa zato zelo dober razlog, da počakam, da bo leto naokoli, in me v nabiralniku pričaka podobno vabilo. Nekdo se pač mora žrtvovati za ekipo in poiskati podatek, na katerem vesoljskem plovilu bodo še uporabili Castrolovo mast!