Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Mazda3

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Še danes se spomnim, ko sem bil navdušen nad prvo mazdo3. Deset let nazaj je bilo to pa je spomin še vedno svež. In takrat sem kar čutil, da bo uspešnica, saj je ta model dejansko postal najbolj uspešen Mazdin avtomobil vseh časov.
Mazda3
Foto: Matej Mihinjač
23. 9. 2013 ob 11:38
Komentarjev: 2
video mednarodna premiera - mazda3
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Torej, številka 3. To je tretja generacija, tako da je zdaj tudi v samem imenu veliko simbolike. Pa tudi prodali so jih 3,6 milijona do danes in dobili kar 136 takšnih in drugačnih nagrad, tako da ni bila všeč le kupcem. Na nadaljevanje tako uspešne zgodbe nekega modela se je zato treba še posebej dobro pripraviti in Mazda nas prepričuje, da je še kako pripravljena.

Najprej z obliko. Po zelo uspešnem sprejemu nove mazde6, ki je dejansko eden najlepših velikoserijskih avtomobilov v tem trenutku, so Mazdini oblikovalci vedeli, da tudi s trojko in oblikovalskim jezikom 'kodo' ne bodo brcnili v temo. Avtomobil izgleda privlačno, ker je pokrov motorja dolg, zadek dokaj kratek, od spredaj s širokimi lučmi in globoko masko sploh izgleda nastopaško. Tudi zadaj je podobna zgodba, če gre za bolje opremljeno različico z dvema izpušnima cevema. Seveda ne bo samo izgled tisti, ki bo prodajal novo trojko, je pa zelo pomembno, da je avtomobil kupcu všeč, da se lahko z njim izraža.

Notranjost je na videz enostavna in ostaja malo bolj športna. Ročica menjalnika je še vedno lepo blizu roke, ročna zavora prava. Celo projekcijski zaslon ima lahko po novem za najbolj pomembne informacije, vse ostalo pa se izpisuje na 7-palčnem osrednjem zaslonu (statičen, občutljiv na dotik) ter upravlja z gumbom med sedežema. Cenejše različice imajo 5,5-palčnega. Pri Mazdi vse skupaj zasnujejo na okroglih gumbih, da lahko z napravami upravljate slepo med vožnjo, kar je seveda bistveno boljša rešitev za varno vožnjo kot pa neodzivni gumbi na dotik, ki postajajo tako popularni v zadnjem času. Sicer sta pri mazdi3 na voljo dve različici merilnikov, kar je seveda odvisno od paketa opreme. Pri cenejših še zdaleč ne izgledajo tako moderno kot pri boljših.

Še bolj popularna pa postaja povezljivost in če nov avtomobil nima osnovnih načinov za povezovanje z vašim pametnim telefonom, ga veliko kupcev niti povohalo ne bo. Ja, avtomobili res postajajo pravi računalniki na kolesih, toliko vsega že imajo notri. Mazda3 na primer dva USBja pa seveda internetno povezavo, preko katere lahko poslušate kar 40 tisoč radijskih postaj iz oblaka, sistem pa se imenuje MZD connect.

Ne vem pa, kaj naj si mislim nad Mazdinim pristopom pri razvoju motorjev. Oni temi pravijo 'rightsizing' namesto 'downsizinga''. Torej primerne delovne prostornine namesto zmanjševanja. V bistvu sem navdušen, da so šli v čisto drugo smer kot vsi ostali in se igrali predvsem s kompresijskim razmerjem. Tehnologije so združene pod imenom skyactiv in smo jih v praksi že preizkusili pri mazdah 6 ter CX-5. V primeru bencinskih agregatov so nas kar prepričali. Kot rečeno, vsi ostali proizvajalci so se lotili zmanjševanja prostornine motorjev ter uporabe turbopolnilnikov in vozniki smo se že kar navadili nad nenaden prirast moči, pri mazdi pa je potrebno motor malo bolj zavrteti, če hočete, da gre hitreje. Meni je to všeč, ker daje malo bolj športen občutek, motor je bolj odziven in lepše ter bolj zvezno vleče skozi celotno območje vrtljajev. Pri Mazdi pa pravijo, da je v vsakodnevnih situacijah celo varčnejši od na papirju boljših. Lep primer naj bi bil čisto nov 1,5-litrski bencinski agregat s 100 'konji', ki je osnovni motor v ponudbi in v praksi čisto dovolj zmogljiv, s tovarniško obljubljeno povprečno porabo le 5 litrov na 100 km. Pomaga tudi izboljšana aerodinamika z aktivno masko, ki zapira reže pri večjih hitrostih, sicer pa je avtomobil enako dolg kot predhodnik, le malo širši in nižji je.

Sam sem vozil nov dvolitrski agregat s 120 'konji', ki naj bi bil najbolj prodajan in ki je dejansko odlična izbira z le malenkost večjo porabo, vrh ponudbe pa predstavlja še močnejši motor s 165 'konji'. Dizelski je samo eden, 2,2-litrski s 150 'konji', kar zna biti hendikep za navdušence nad dizli, čeprav večini vedno priporočamo bencinarje, ker se malo Slovencev vozi tako veliko, da bi se jim splačalo. Sploh zato, ker stanejo že ob nakupu 2 tisoč evrov več. Osnovna mazda3 z 1,5-litrskim motorjem bo namreč pri nas stala malenkost manj kot 14 tisoč evrov, prodaja pa bo stekla konec oktobra. S svojo obliko in občutkom med vožnjo lepo izstopa iz povprečja razreda, zato zna tudi v tretje prepričati veliko dinamičnih voznikov z družinami.

še nekatere cene nove mazde3:

mazda3 G100 emotion (1,5-litrski bencinski motor, 100 KM) - 13.990 EUR
mazda3 G100 challenge - 16.290 EUR
mazda3 G100 challenge limuzina - 16.290 EUR
mazda3 G120 challenge (2,0-litrski bencinski motor, 120 KM) - 17.290 EUR
mazda3 G120 revolution top - 22.690 EUR
mazda3 G120 revolution top AT (samodejni menjalnik) - 24.490 EUR
mazda3 G165 revolution top (2,0-litrski bencinski motor, 165 KM) - 23.690 EUR
mazda3 CD150 challenge (2,2-litrski dizelski motor, 150 KM) - 20.290 EUR
mazda3 CD150 revolution - 22.990 EUR
mazda3 CD150 revolution top AT - 27.490 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
Furai pravi:
mmmm pa spet ti tsi in dg-nevem kaj. Vsi tolk kritizirate Mazdo, da se ni odločila za downsizeing. po moje ste bolj kot to ljubosumni, da je naredila tak fenomenalen avto. Mene npr. pri turbinah moti tisto piskanje in žvižganje. Imam priliko vozit VW Turana dizel s turbino in na dolge razdalje me prav znervira ker stalno žvižga. Igor ti pa kar daj 3000-5000 tisoč več za Audia jaz pa bom dal toliko manj za boljši avto in še na dopust bom privoščil za ta znesek. Pa bova oba srečna. :-)
(pred 1 desetletji )
Ni slike
igor pravi:
Včasih je bila mazda kr športn avtek ja. ok pustimo tiste penzič in mlada mamica variante. amapk v osnovi je bil ok na cesti. to sedaj pa je spet šalabajz. kakšna notranjost je to ?? jaz res ne razumem. pa kva je tako težko izdelat mazdo 3 mps diesel in bencin. in v bolj pohlevne različice vgradit nek tsi z dsg-jem???? a je to tako težko?? a je tako težko kupit audija a3 in pogledat kako je narejen?? če moram dat 3000 k tej ceni da dobim audija a3, potem nimam kaj razmišljat .pa če je razlike 5000 še vedno nimaš kaj razmišljat!! 5000 je sicer velik ampak odtehta definitvno!!
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |