Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jezna osa

Abarth 595 1.4 T-jet 16v 180 competizione

Avtor prispevka: Anže Jereb
Če večina današnjih športnih malčkov nagovarja veliko število različnih kupcev, mali abarth 595 competizione ostaja zelo nišen avtomobil. Ljubili ga boste ali pa sovražili.
Jezna osa
Foto: Gašper Miš
24. 8. 2017 ob 9:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

izgledu ne gre oporekati, 595 je nabrit in hudo atraktiven
logotipi škorpijona, nenavadna ročica za pomik sedeža, detajli so super
sprednja sedeža znamke Sabelt sta vrhunska
132 kilovatov moči ni brutalnih, vseeno pa konkretno sunejo
zvok je najboljša stvar avtomobila, zlasti pokanje ob prestavljanju
štiri izpušne cevi, a se hecate? Odlično!
robotiziran menjalnik je dober le za na odpad, v ta avtomobil ne sodi
volanski obroč je prevelik in zmanjša užitek v vožnji
tudi obračalni krog je nesramno velik, 595 pa hudo neokreten
smerniki utripajo ob vsakem močnejšem pritisku zavore
podkrmiljenja je preveč, nos konkretno sili iz zavoja
trideset tisočakov za takšen majhen avtomobil ni malo
3,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.4 (5 glasov)

Saj veste, kako vam ljubitelji italijanskih znamk vedno hitijo razlagati, da so ta vozila strastna in izžarevajo nekaj, česar nemška ne bodo nikoli. Morda je res nekaj na tem, pač drugačna so, nekaj italijanskega temperamenta se vidi v njih. To je jasno takoj, ko fiatu 500 ali kateremukoli drugemu predstavniku kakšno napakico lažje odpustiš, kot bi jo sicer. Takšen abarth 595 competizione jih ima veliko, nekaj manjših, kjer zamižiš na eno oko in rečeš, 'ah, ja, je vseeno', nekaj pa takšnih, ki te konkretno zmotijo. Zato je tole dober indikator, kako velik privrženec znamke ste.

Ni vse slabo, zelo veliko je tudi dobrih lastnosti, prva je njegov izgled. Abarth 595 competizione ni zadržan, ni mu nerodno, ko ga na ulici opazujejo vsi po vrsti in svojo majhnost kompenzira z glasnostjo. Štiri izpušne cevi namreč pričarajo tako zanimivo zvočno kuliso, da se bo za njim obrnil skoraj vsakdo. Frekvenca pošteno diši po tisti, ki jo iz sebe spravi osemvaljni motor kakšnega ferrarija, le precej manj glasno je vse skupaj. Oblikovno pa skoraj še bolj udarno, zlasti v takšni 'rumena modena' barvi.

Skratka, njegov prvi atribut je izgled. Res je zanimiv, nastopaški in simpatičen, zato te takoj zasvoji. Le toliko je zadržan, da nikogar ne bo motil, a vseeno dovolj zašiljen, da ga nihče ne bo spregledal. Znotraj je podobna zgodba. Sedeža znamke Sabelt sta hudo atraktivna in konkretno objameta hrbet. Detajli, kot so nešteti emblemi škorpijona in nenavadna ročica za poklop naslonjal naprej, pa velik zaslon, na katerega se ob kontaktu iz garaže pripelje abarth, vse skupaj lepo zaokroži vizualni nastop.

Podkrepi ga tudi motor. 1,4-litrski turbobencinar v tem primeru razvije 132 kW moči oziroma 180 'konjičkov'. Pri 5.500 vrtljajih, kar pomeni, da ga je malo le potrebno zavrteti in to počne z velikim veseljem, ob tem pa ušesne mešičke preplavlja s prijetno zvočno simfonijo. In s pokanjem ob menjavi prestav navzgor. Če zadenete ravno prave vrtljaje ob menjavi, je brbotanje iz izpuha zelo glasno. In zvok zasvoji. Tudi sicer je motor dober, lepo zvezno pospešuje, dovolj silovito, ker avtomobilček tehta le malo več kot tono in sto kilogramov. Do sem vse lepo in prav, so pa seveda tudi lastnosti, pri katerih imam zadržke.

Glavni tokrat je robotiziran petstopenjski menjalnik. Je daleč najslabša stvar avtomobila, vsekakor toplo priporočam, da izberete ročnega. Ta je prvak v polžjem prestavljanju, menjava zahteva skoraj sekundo, v tem času pa bo vaša glava izgubila silo potiska ob pospeševanju in pokimala naprej, potem pa zopet cuknila nazaj. Neprijetno je, še v navadnem umirjenem fiatu 500 bi me takšen menjalnik motil, tukaj pa se mi zdi grozen. In le pet prestav ima, zato se motor na avtocesti pri 130 km/h vrti že s 3.400 vrtljaji in je za dolge poti absolutno preglasen.

Moti me tudi povsem prevelik volanski obroč. Saj ne vozim tovornjaka, pa čeprav je obračalni krog skorajda takšen. Na praznem parkirišču sem želel zapeljat v parkirni prostor in sem moral svoj položaj popraviti, ker sem zapeljal preko črte. Obračalni krog je večji od tistih v dve številki večjih avtomobilih. Prav neverjetno je, kako slabo okreten je abarth 595. Aja, volanski obroč. Seveda, prevelik je, v takšno majhno bombico bi sodil bistveno manjši, pri tem se zdi, da zajame polovico armaturne plošče.

Ko si boste abarth 595 competizione kupili, boste nastavili sedež in problem bo rešen. Oziroma, problema ne boste niti opazili. Pri naših menjavah voznikov v uredništvu pa smo bentili nad tem, da si naslonjala ne moreš nastaviti, če prej ne odpreš vrat, ker je velik vrtljiv gumb dejansko stisnjen med sedež in vrata, za roko pa ni dovolj prostora. Tudi sedi se previsoko, ker je sicer odličen sedež znamke Sabel nameščen na fiksno višino. In če kdo slučajno premišljuje o tem, da bi s svojo novo igračko lahko prevažal še otroke, pozabite. Moja dva sta takoj izvedla udar in z glasnim kričanjem sporočala, da nimata prostora za noge.

Niti lega na cesti me ne prepriča. Za začetek je avtomobil izjemno trd, takšno asketsko udobje bo zmotilo večino, a mene niti ni. Je športen, naj bo trd, sem si mislil. Ampak, potem naj se tudi pelje tako, pa se ne. Nos sili iz zavoja za vsako figo, podkrmiljenje je absolutno preveč očitno in tole je daleč od male nabrite bombice, s katero boste napadali zavoje. Kdor pogleduje proti takšnemu nastopaču, seveda ne gleda še fieste ST, a vseeno lahko omenim, da ob bistveno večji meri udobja ponudi občutno več užitka v zavojih. Za deset tisočakov manj boste dobili avtomobil, ki bo takšen 595 competizione na cesti osramotil.

A, še to: tudi ne razumem, zakaj mora športno nastrojen malček ob vsakem le malenkost močnejšem potisku zavore panično utripati z vsemi smerniki. Razumem, da je opozarjanje ostalih pomembno, a ne pri takšnem avtomobilu, ker potem utripam vsakič, ko malce hitreje pripeljem do ovinka in močneje pritisnem na zavoro.

Vse našteto pa ni nujno pomembno. Privržencev opombe ne bodo zmotile, niti opazili jih ne bodo, ker se bodo raje prepuščali užitkom super privlačnega izgleda in jezno ropotajočega motorja. In to bo dovolj. Celo sam poznam takšnega ljubitelja in ob mojem naštevanju napak je bil tiho, potem pa dejal le 'kaj?' in zgodbo zaključil.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki abarth 595 1.4 T-jet 16v 180 competizione
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 132 (180) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 3.000
menjalnik robotiziran, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3660 x 1627 x 1485
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 185
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1145 (280)
največja hitrost v km/h 225
pospešek 0-100 km/h v s 6,7
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,9/4,9/6,0
poraba na testu v l/100 km 9,3
cena osnovnega vozila v EUR 12.790 (*1.000 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 25.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.010

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |