Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

V sodelovanju z naravo

Ford fiesta 1.6 TDCi econetic

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Fordove fieste so dobri avtomobili. Ne glede na to, katero različico si izberete. Mi smo tokrat preizkusili njeno posebno različico, ki sliši na ime econetic. Torej takšno, ki med vsemi najbolj ugaja naravi.
V sodelovanju z naravo
Foto: Anže Jereb
28. 1. 2011 ob 15:48
Komentarjev: 0
video test ford fiesta 1.6 TDCi econetic
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Fiesta econetic je pravzaprav povsem enaka ostalim sestricam. Ravno tako dobro izgleda, ravno tako dobro, oziroma kar nadpovprečno dobro je opremljena ter kljub spogledovanju z ekologijo solidno motorizirana in prav spodobna za vožnjo. Ne, fiesti res ne gre kaj dosti očitati, saj je eden izmed boljših avtomobilov v svojem razredu. Ličen, dinamičen dizajn znova in znova prepričuje kupce, saj vsebuje ravno pravšnjo zmes mladostniške razigranosti, odraslega karakterja, ter suverene zanesljivosti, ki si jo ljudje želijo. Od zunaj fiesta prepriča s svojimi športnimi potezami pa čeprav ji 'ekološko' majhna 14-palčna platišča niso ravno v ponos.

Od znotraj pa navdušuje z dopadljivo oblikovano razgibano kabino, ki je za povrh še večbarvna; v testnem primerku kombinacija malina vijolične na osnovni črni podlagi. Znova velja pohvaliti tudi izbor in kvaliteto materialov ter končno izdelavo avtomobila. Pa tudi založenost z opremo. Na njenem spisku je vključen indikator optimalnega prestavljanja, zadnji strešni spojler, samodejna klimatska naprava, avdionaprava z vmesnikom bluetooth, glasovno upravljanje, ogrevani prednji sedeži, električno ogrevano prednje steklo, delno v usnje oblečen volanski obroč ter komplet varnosti s šestimi zračnimi blazinami in ESP-jem. No, če je opremljenost nadpovprečna, pa je porazdelitev in ergonomičnost stikal in tipk vse prej kot enostavna in logična. Prav tako bo vsakogar jezilo dejstvo, da avtomobil ne premore niti indikatorja z lučko, kaj šele merilnik temperature za ogretost motorja.

Ker gre za mestni avtomobilček, tu prostora ni na pretek. Dobro je s prostornostjo poskrbljeno za voznika in sovoznika in obratno; vedno bodo zaradi pomanjkanja le-tega trpeli tisti na zadnji klopi. Zato pa zanimivost: v prtljažnik se da namreč pospraviti kar nekaj prtljage. Sicer se v fiesti odlično sedi in odlično se jo vozi. Okretnost in agilnost sta njeni vrlini. Prva vsled krajše medosne razdalje, majhnega rajdnega kroga ter izredno lepo vrtečega se volanskega obroča v rokah. Druga  pa vsled njenega pogona ter suverenega podvozja. Varčni 1,6-litrski turbodizelski agregat z oznako TDCi zmore tokrat 70 kilovatov ter 205 Nm navora pri 1750 vrtljajih na minuto. Ta je povezan z ročnim petstopenjskim menjalnikom, kar je za namen takšnega avtomobila povsem dovolj.

Pogon je skonstruiran tako, da je ob vožnji, ki jo v veliki večini primerov opravimo s takšno fiesto, najučinkovitejši. Se pravi, malce daljša prestavna razmerja zaradi dovolj zaloge motornega navora omogočajo vožnjo pri nižjih vrtljajih, kar pomeni manj porabljenega goriva na isti dolžini poti. No, vse to dobro funkcionira tja do hitrosti 120 km/h, ko je poraba avtomobila z do petimi litri plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov sorazmerno majhna. Večje hitrosti zaradi 'samo' pete prestave terjajo svoj davek in dober liter več bo povsem sprejemljiv pri porabi. Sicer pa je prožnost tega agregata lastnost, ki jo velja pohvaliti, z eno samo izjemo, nizki vrtljaji (pod 1500 na minuto) so za ta pogon strup, saj je avtomobil v tem območju za vožnjo anemičen in tako neuporaben. To oznanja s 'cukanjem' in robatim šklopotanjem. Prav tako je robat v mrzlih jutranjih dneh, dokler se ne ogreje.

Vse ostalo pri vožnji razveseljuje. Fiesta je odlično vodljiva, zelo stabilna, zna biti hitra, se hitro ustavlja, je solidno protihrupno izolirana (z izjemo piskov obtekanja zraka pri največjih hitrostih, ki jih zmore doseči) ter vedno udobna za vožnjo, četudi je tokrat podvozje nastavljeno nižje v prid boljši aerodinamiki vozila. Morda je prav zato še bolj prikupna, kot smo na začetku pričakovali. In preizkus je uspel. Res, da smo obljubljenih 3,7 litra porabljenega dizla na naših vožnjah vedno presegli, ampak nič hudega; takšna fiesta zadovolji uporabnika še bolj na vseh drugih področjih, zato zadovoljstvo v sodelovanju z naravo ostaja. In takšnih avtomobilov si lahko pravzaprav le želimo.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford fiesta 1,6 TDCi econetic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1560
moč v kW (KM) pri vrt./min 70 (95) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 205 pri 1750
menjalnik petstopenjski, ročni
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3950 x 1722x 1433
medosna razdalja v mm 2489
prtljažnik v litrih 281/965
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1155 (400)
največja hitrost v km/h 178
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,6/3,2/3,7
poraba na testu v l/100 km 5,7
cena osnovnega vozila v EUR 11.770
cena testnega vozila v EUR 15.050
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 16.875

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |