Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Avant, ki se ne ustraši makadama

Audi A4 allroad 2.0 TDI quattro S tronic

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Vem, težka dilema, ne morete se odločiti med audijema A4 avant in Q5. Nič lažjega kot to, vmes je še A4 allroad in problem je rešen.
Avant, ki se ne ustraši makadama
Foto: Jure Cehner
10. 8. 2018 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

okraski allroad so v skladu z modernimi trendi, ko morajo vsi avti izgledati terensko
allroad niso le okraski, trebuh je bolje zaščiten, od tal pa je oddaljen kar 180 mm
štirikolesni pogon je še klasične sorte, zato odlično deluje na vseh podlagah
podvozje je najboljše med vsemi audiji A4, izjemno lepo blaži neravnine
položaj za volanom je odličen, preglednost nad prometom zdaj še boljša
voznikovo okolje je verjetno najboljše v razredu
pri allroadu je zaradi višjega podvozja lažje sesti za volan
motor in menjalnik sta lepo uglašena in dovolj zmogljiva
samo 810 evrov doplačila v primerjavi z enako opremljenim avantom
podoba klasičnega A4 je tista, ki niti pri allroadu ne zaživi tako, kot bi želeli
za več posebnosti mu manjka še nastavljivo zračno vzmetenje
v kabini ni nikjer označeno, da gre za posebno različico allroad
pogon quattro se zelo čuti med počasnim manevriranjem
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4 (22 glasov)

Allroad je pri Audiju precej znano ime zaradi fantastičnega A6 allroad. Pri A4 kar nekako ne zaživi, čeprav je z novo generacijo za samo 810 evrov več od primerljivega avanta v bistvu zelo dober nakup in ne vidim več razloga, da ne bi v prvi vrsti izbrali prav tega.

Tukaj dobite serijski pogon quattro, 34 milimetrov je višje od tal, da lažje zleze na robnik ali se pelje po nespluženem snegu, malo bolj zaščiten trebuh ima in ostale okraske. Če gremo še bolj v drobovje, kolotek je širši za 20 mm, hod vzmeti spredaj povečan za 26 in zadaj za 13 mm. To pomeni, da blatniki niso le razširjeni, ampak avto zaradi malenkost povečane višine tudi bolje čepi na cesti, vzmetenje pa z več hoda lepše pobira luknje in nasploh skrbi za udobno vožnjo.

Kljub temu da ima še offroad-program, da bolj učinkovito speljuje na slabši podlagi, pozabite na teren. Previsa sta predolga in avta je preveč škoda. Je pa prijetno v tem, ker je podvozje zdaj bolj udobno in se veliko lepše pelje po naših marsikje slabih cestah, s čimer je verjetno postal kar najbolj udoben A4. Skupna oddaljenost od tal znaša 180 mm, kar pomeni, da je le 20 mm manj oddaljen od tal kot ’terenski’ Q5, zato se vanj precej lažje vsede (čeprav morate z lepimi hlačami paziti na prag, da jih ne umažete), sploh pa je za volanom fin občutek višjega sedenja. Lepo se vidi pokrov motorja in čez kakšno streho več v prometu pred sabo.

Allroad se je odlično obnesel med vožnjo čez grbine ali po makadamu, prav navdušujoče je bilo med vožnjo spremljati, kako učinkovito podvozje požira vse, kar mu je cesta metala pod kolesa. Seveda se zato karoserija občutno bolj nagiba kot pri klasičnem avantu, več je predvsem vzdolžnega nihanja, ni pa tako moteče, da bi kdo od potnikov dobil morsko bolezen. Tudi voznik bo moral biti v tem primeru kakšen odstotek manj dinamičen kot pri nižjem avantu, ker v ovinkih malenkost bolj sili ven, ni pa to nič, česar nismo pričakovali pred testom in kar ne bi bilo skladno z zakoni fizike. Kar se terena tiče; pri motorjih TDI je pogon quattro še stare sorte (TFSI ima novejši quattro ultra, ki lahko deluje samo na sprednji kolesi), zato ga boste precej čutili med zavijanjem na mestu in speljevanjem, ko kolesa ne bodo naravnost.

Gre za mehanski prenos moči preko sredinskega diferenciala z delno zaporo, ki v osnovi prenaša naprej 40 in nazaj 60 odstotkov navora. Po potrebi se lahko razmerje spremeni tudi do 70 odstotkov v korist sprednje ali 85 v korist zadnje osi. Med ovinkanjem mu pomaga še vektoriranje navora med kolesoma na isti osi, zato s prenosom moči na podlago nima večjih težav in bodo avto prej na terenu ustavile ostale komponente, recimo kakšna plastična obroba, še prej pa strah voznika.


Kabina audija A4 je že večkrat rečeno najboljša med vso konkurenco, zato je v tem avtu zelo prijetno. Tudi če je namenjen malo bolj prašnim ali blatnim odsekom cest, boste znotraj uživali v dobrih materialih in odlični izdelavi. Vse je kot iz škatlice, pospravljeno, urejeno, gumbov je malo, voznik se zelo hitro znajde in predvsem hitro najde dober položaj za volanom. Pogrešal sem kakšno posebnost, ki bi bila značilna samo za allroad, tako pa ni niti dodatne značke, kaj šele kakšne druge malenkosti. Tudi manjši od obeh zaslonov v ponudbi ne deluje preveč moderno, ampak kdor želi, bo doplačal za večjega in digitalne merilnike. Navadili smo se, da predstavniki tega razreda niso tako prostorni kot po merah podobni a bistveno cenejši avtomobili, vseeno pa bo A4 allroad zadovoljil potrebe normalno zahtevne družine tudi s svojim 505-litrskim zelo lepo obdelanim prtljažnikom.

Motor in menjalnik sta v redu, 2.0 TDI ima samo v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG 120 kilovatov (163 KM), kar bo dovolj za večino voznikov, sploh 400 Nm navora se ne sliši slabo. Poraba na testu slabih 8 litrov je tudi še sprejemljiva ob stalnem štirikolesnem pogonu in dokaj velikem avtomobilu, si pa ne predstavljam, kako hud bi bil šele, ko bi mu dali tudi zračno vzmetenje, ki je rezervirano za A6 allroad. Pri tem se mi stalno zdi, kot da mu še nekaj manjka, da bi bil perfekten, pa ne vem še, kaj.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki audi A4 allroad 2.0 TDI quattro S tronic
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 120 (163) od 3.000 do 4.200
največji navor v Nm pri vrt./min 400 od 1.750 do 2.750
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4750 x 1842 x 1493
medosna razdalja v mm 2818
prtljažnik v litrih 505
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1715 (530)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,7/4,8/5,1
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 37.940
cena testnega vozila v EUR 46.920
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 57.758

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |