Allroad je pri Audiju precej znano ime zaradi fantastičnega A6 allroad. Pri A4 kar nekako ne zaživi, čeprav je z novo generacijo za samo 810 evrov več od primerljivega avanta v bistvu zelo dober nakup in ne vidim več razloga, da ne bi v prvi vrsti izbrali prav tega.
Tukaj dobite serijski pogon quattro, 34 milimetrov je višje od tal, da lažje zleze na robnik ali se pelje po nespluženem snegu, malo bolj zaščiten trebuh ima in ostale okraske. Če gremo še bolj v drobovje, kolotek je širši za 20 mm, hod vzmeti spredaj povečan za 26 in zadaj za 13 mm. To pomeni, da blatniki niso le razširjeni, ampak avto zaradi malenkost povečane višine tudi bolje čepi na cesti, vzmetenje pa z več hoda lepše pobira luknje in nasploh skrbi za udobno vožnjo.
Kljub temu da ima še offroad-program, da bolj učinkovito speljuje na slabši podlagi, pozabite na teren. Previsa sta predolga in avta je preveč škoda. Je pa prijetno v tem, ker je podvozje zdaj bolj udobno in se veliko lepše pelje po naših marsikje slabih cestah, s čimer je verjetno postal kar najbolj udoben A4. Skupna oddaljenost od tal znaša 180 mm, kar pomeni, da je le 20 mm manj oddaljen od tal kot ’terenski’ Q5, zato se vanj precej lažje vsede (čeprav morate z lepimi hlačami paziti na prag, da jih ne umažete), sploh pa je za volanom fin občutek višjega sedenja. Lepo se vidi pokrov motorja in čez kakšno streho več v prometu pred sabo.
Allroad se je odlično obnesel med vožnjo čez grbine ali po makadamu, prav navdušujoče je bilo med vožnjo spremljati, kako učinkovito podvozje požira vse, kar mu je cesta metala pod kolesa.
Allroad se je odlično obnesel med vožnjo čez grbine ali po makadamu, prav navdušujoče je bilo med vožnjo spremljati, kako učinkovito podvozje požira vse, kar mu je cesta metala pod kolesa. Seveda se zato karoserija občutno bolj nagiba kot pri klasičnem avantu, več je predvsem vzdolžnega nihanja, ni pa tako moteče, da bi kdo od potnikov dobil morsko bolezen. Tudi voznik bo moral biti v tem primeru kakšen odstotek manj dinamičen kot pri nižjem avantu, ker v ovinkih malenkost bolj sili ven, ni pa to nič, česar nismo pričakovali pred testom in kar ne bi bilo skladno z zakoni fizike. Kar se terena tiče; pri motorjih TDI je pogon quattro še stare sorte (TFSI ima novejši quattro ultra, ki lahko deluje samo na sprednji kolesi), zato ga boste precej čutili med zavijanjem na mestu in speljevanjem, ko kolesa ne bodo naravnost.
Gre za mehanski prenos moči preko sredinskega diferenciala z delno zaporo, ki v osnovi prenaša naprej 40 in nazaj 60 odstotkov navora. Po potrebi se lahko razmerje spremeni tudi do 70 odstotkov v korist sprednje ali 85 v korist zadnje osi. Med ovinkanjem mu pomaga še vektoriranje navora med kolesoma na isti osi, zato s prenosom moči na podlago nima večjih težav in bodo avto prej na terenu ustavile ostale komponente, recimo kakšna plastična obroba, še prej pa strah voznika.
Kabina audija A4 je že večkrat rečeno najboljša med vso konkurenco, zato je v tem avtu zelo prijetno. Tudi če je namenjen malo bolj prašnim ali blatnim odsekom cest, boste znotraj uživali v dobrih materialih in odlični izdelavi. Vse je kot iz škatlice, pospravljeno, urejeno, gumbov je malo, voznik se zelo hitro znajde in predvsem hitro najde dober položaj za volanom. Pogrešal sem kakšno posebnost, ki bi bila značilna samo za allroad, tako pa ni niti dodatne značke, kaj šele kakšne druge malenkosti. Tudi manjši od obeh zaslonov v ponudbi ne deluje preveč moderno, ampak kdor želi, bo doplačal za večjega in digitalne merilnike. Navadili smo se, da predstavniki tega razreda niso tako prostorni kot po merah podobni a bistveno cenejši avtomobili, vseeno pa bo A4 allroad zadovoljil potrebe normalno zahtevne družine tudi s svojim 505-litrskim zelo lepo obdelanim prtljažnikom.
Motor in menjalnik sta v redu, 2.0 TDI ima samo v kombinaciji s 7-stopenjskim menjalnikom DSG 120 kilovatov (163 KM), kar bo dovolj za večino voznikov, sploh 400 Nm navora se ne sliši slabo. Poraba na testu slabih 8 litrov je tudi še sprejemljiva ob stalnem štirikolesnem pogonu in dokaj velikem avtomobilu, si pa ne predstavljam, kako hud bi bil šele, ko bi mu dali tudi zračno vzmetenje, ki je rezervirano za A6 allroad. Pri tem se mi stalno zdi, kot da mu še nekaj manjka, da bi bil perfekten, pa ne vem še, kaj.
1 / 28
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
audi A4 allroad 2.0 TDI quattro S tronic
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj