Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Egoizem brez primere

Opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
Verjetno nisem edini, ki ima rad tople dneve brez oblaka in seveda vožnjo zgoraj brez. Čeprav sopotnice nad slednjim včasih niso najbolj navdušene, vedno obstajajo zanimive alternative.
Egoizem brez primere
Foto: Anže Jereb
13. 4. 2015 ob 8:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

odlično podvozje skrbi za udobno vožnjo tudi po cestnih nepravilnostih
akustično zaščitena streha se odlično obnese v vseh vremenskih razmerah
streha se odpre in zapre med vožnjo do hitrosti 50 km/h
ugodna cena v primerjavi z bolj eminentnimi konkurenti
s cascado se lahko brez težav peljejo tudi štirje potniki
prtljažnik bo ob zaprti strehi navdušil s 380 litri prostornine (ob spuščeni samo 280)
naluknjano usnje se dobro obnese tudi v vročih mesecih in ne speče ob stiku s kožo
motor že pri nizkih vrtljajih ponuja dovolj navora ...
... vendar je precej požrešen z gorivom
masa in zajetnost avtomobila preprečujeta športnost med ovinki
armaturna plošča se premalo razlikuje od ostalih modelov
voznikovo okolje s preveč gumbi ni ergonomsko dovolj dovršeno
3,7
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (25 glasov)
video test opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Mehanske, da smo si na jasnem. Takšne, ki so ne glede na razpoloženje in uro pripravljene spustiti zgornji del brez glavobola. Ena takšnih je Oplova cascada, ki je kot nalašč za vse, ki ne želite, da vas kdo spregleda. In vas tudi težko bo, saj je cascada ogromen in zelo opazen kabriolet, še toliko bolj, če je odet v posebno barvo. Pri Oplu so se potrudili in ponudili kabriolet, ki dobro izgleda z vseh strani. Zelo pompozno pa se pojavi tudi v ogledalu avtomobilov pred sabo, saj je s 4,7 metra dolžine velik avtomobil, ki nikakor ne skriva ambicij po mešanju štrenov bolj prestižni konkurenci.

V vsakem primeru ima veliko dobrih lastnosti, zaradi katerih cascadi lahko uspe. Ena boljših je platnena streha, ki se odpre v sedemnajstih sekundah do hitrosti 50 kilometrov na uro. Če opazite skupino mladih deklet ob cesti, boste imeli vedno dovolj časa, da boste streho spustili še preden vas bodo opazile. Po drugi strani pa je mogoče streho odpreti ali zapreti tudi s ključem na daljavo, kar pritegne še dodatno pozornost pred lokalom. V vsakem primeru pa se splača doplačati nekaj evrov za akustično zaščito strehe, zaradi katere tudi pri večjih hitrostih ne boste poslušali le vetra, saj tesni vrhunsko.

V notranjosti cascada ne ponuja nobene revolucije, armaturna plošča in merilniki so že znani iz ostalih Oplovih modelov in tudi gumbov na armaturni plošči je (pre)veliko. V vsakem primeru pa je vse skupaj lepo izdelano in tudi materiali so dovolj kakovostni, da v notranjosti ne boste slišali nobenega pokanja in škripanja. Cascada ponuja veliko prostora, saj lahko tudi na zadnjih sedežih dovolj udobno sedita dva ne previsoka potnika. Če ju ni, je seveda bolje namestiti protivetrno zaščito. Tudi odlagalnih prostorov za drobnarije ni malo, celo prtljažnik se lahko pohvali s kar 380 litri prostora ob dvignjeni strehi, sicer ga je za 100 litrov manj. Za večino kupcev in v prvi vrsti za voznike pa sta pomembna sprednja sedeža, ki sta naravnost vrhunska. Poleg ogrevanja omogočata tudi hlajenje v najbolj vročih dneh, kar sicer ni najbolj zdravo, naluknjano usnje pa vsaj malo ublaži opekline, če pozabite zapreti streho na soncu. O ergonomski zasnovi sedežev je bilo že dovolj napisanega, veseli, da je tudi bočnega oprijema dovolj za kakšen hitreje odpeljan ovinek.

Cascada se namreč super izkaže ravno izven mesta, na odprtih cestah, kjer teče zelo uglajeno. Seveda zaradi velikosti ne gre pričakovati pretirane dinamičnosti, sploh ne v kratkih zavojih. So pa daljši in manj ostri popolnoma druga zgodba, saj je cascada že po naravi bolj potovalno naravnan avtomobil, in tukaj pride do izraza tudi napredno podvozje z vpetjem 'hiperstrut' iz serije OPC, da je nagibanja in podkrmiljenja čim manj. Občutek na volanu ni slab, je pa ves čas jasno, da gre za dokaj veliko in predvsem težko vozilo kljub prostorninsko majhnemu motorju. Ravno ta je morda glavni 'krivec' za občasne želje po praznih cestah, da mu malo poženete bencin po žilah. V kabrioletih je tako ali tako najbolje imeti bencinski motor, da se pri rdeči luči v križišču ne zadušite in da ne ropota kot traktor, ker bi štoparka hitro pomislila, da slabo vzdržujete svojega konjička.

Motor ima kljub majhni prostornini lepo lastnost, da je navora dovolj že v nizkih vrtljajih, se pa vselej zdi, da je moči nekaj manj, ker avtomobil tehta več kot 1.700 kilogramov.

Torej; testna cascada se je pohvalila z novim 1,6-litrskim turbobencinskim motorjem SIDI, ki smo ga že preizkusili v šibkejši različici, tokrat pa je proizvedel okroglih 147 kilovatov, torej 200 'konjev', na kar je na zadku opozarjal rdeč napis turbo. Motor ima kljub majhni prostornini lepo lastnost, da je navora dovolj že v nizkih vrtljajih. Cascada se tako bolje počuti ob umirjeni nastopaški vožnji, kar se bo poznalo pri porabi, da bo v mejah normale, recimo pod 9 litri na 100 prevoženih kilometrov. Večje hitrosti in težka noga bodo zahtevali svoj davek ob porabi preko 11 litrov, kar ni malo.

Dobra plat cascade je še cena, če jo primerjamo z enako veliko a precej bolj prestižno konkurenco. 24 tisočakov boste odšteli za vstopni model, z najzmogljivejšim bencinskim motorjem 28. Če boste dodali še za dobrih 7 tisočakov dodatne opreme, kot jo je premogla testna, bo cena že 36 tisočakov. Pod črto razmerje cena/dobljeno ni slaba, prestižnejša konkurenca pri teh cenah še niti na voljo ni, res pa mora zato toliko bolj prepričati svoje potencialne kupce, ki v takšnem rangu pač ne iščejo opla. V kombinaciji z najzmogljivejšim bencinskim motorjem morda delajo napako, razen če bodo štoparka in njeni kolegici vihale nosove. Ampak potem se s cascado raje vozim sam.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki opel cascada 1.6 SIDI turbo cosmo
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 vent
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 280 od 1.650 do 3.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4696 x 1839 x 1433
medosna razdalja v mm 2695
prtljažnik v litrih 280
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.701
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 9,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/5,8/6,8
poraba na testu v l/100 km 9,6
cena osnovnega vozila v EUR 24.360
cena testnega vozila v EUR 28.710
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 36.340

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |