Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Tip Racing

Honda civic 2,0 type R plus

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Američani na svojih cestah ne bodo videli honde civic type R. V strokovnih krogih je bilo na to temo veliko diskusij, ampak nikomur ni povsem jasno, zakaj je temu tako. Je pa res, da je filozofija tega avtomobila daleč od pričakovanj ameriških voznikov o udobnem in velikem avtomobilu.
Tip Racing
Foto: Matej Mihinjač
28. 4. 2008 ob 12:38
Komentarjev: 0

Dolgo pričakovana vroča verzija civica je naposled tu. Vprašanje je le, če je tako dobra kot tudi izgleda. Prejšnji modeli so bili namreč tako razgrajaški, da so jih prenašali le največji zaljubljenci. Saj veste, ljubezen je slepa. Zdaj pa Honda želi ponuditi nekaj, kar ne bo namenjeno le tistim, ki prenočujejo s spalno vrečo v svojem avtu. No, na srečo ta predrzna zunanjost obljublja marsikaj. Najbolj skrite sanje avtomobilskih dizajnerjev niso preveč drugačne od tega, kar vidite tu. In človek, ki je potrdil serijsko proizvodnjo tega avta, je bil očitno na drogah. Ampak hvala bogu. Zato pa so 18-palčna platišča, ki mimogrede izgledajo majhna, še najmanj domiseln del avtomobila. V rdečo barvo pomočena oznaka Type R da prècej vedeti, da tu ni šale. Nizko spuščeni difuzorji tiščijo vozilo k asfaltu, mu izboljšujejo trakcijo in olepšujejo pleh. Za boljši stav je zadnji kolotek razširjen za 20 milimetrov, jasno pa je trše tudi podvozje.

V razredu kombilimuzin je s prihodom te honde močno završalo. Običaj v tem razredu hitrih avtomobilov je, da skoraj vsem bencinskim agregatom pri dihanju pomaga turbina ali kompresor, Honda pa še kar vztraja pri atmosferskem. Dvolitrski motor razvija 200 konjskih moči in se vrti vse do 8.300 vrtljajev v minuti. Jasno, da sprednji kolesi marsikdaj zacvilita v prazno. Ker je motor atmosferski in podprt s tehnologijo i-VTEC, je prenos moči lepo progresiven in prav nič nepredvidljiv. Navkljub svojemu športnemu pedigreju ta civic izredno dobro razpolaga z navorom že pri najnižjih vrtljajih. Malce je moteča cukajoča vožnja, ker so inženirji na motor nataknili razmeroma majhen vztrajnik. Je pa dihanje skozi ventile pošastno hitro, kar se pozna pri hitremu vrtenju. Ker je prvih pet prestav prilagojeno le pospeševanju, lahko na varčevanje z gorivom kar pozabite, saj se ja ne mislite ves čas voziti v šesti.

Z dobrima dvema zavrtljajema je volan še kako neposreden, s svojo dobro uravnoteženostjo pa predstavlja perfektno povezavo med cesto in vašimi možganskimi celicami. Ni tako brezkompromisen kot predhodnik, od katerega je tudi precej težji in ima zadaj namesto trikotne le poltogo premo, ki je dejansko korak nazaj, kar se tiče voznih lastnosti, a premik naprej, kar se tiče stroškov za tovarno in prostora zadaj. Sicer pa, še vedno je hiter in dobro, da je tako, drugače boste preveč pozornosti posvečali s spojlerjem ločeni šipi na repu, ki otežuje preglednost nazaj. Notranjost ni samo za na modno pisto, je tudi uporabna. Najlepša pa seveda rdeče razsvetljena ponoči, ko se vam po glavi motajo kabine vojaških lovcev. A roko na srce, vse se sveti kot na novoletni jelki. Prava avtomobilska mimikrija. Včasih že kar zaboli oko, a na merilnik vrtljajev vsekakor ni dobro pozabiti. Še posebej ne tu, ker skala kaže do 9.000 vrtljajev. Se jim je zmešalo? Prostornost in ergonomija sta že skorajda dirkaški, a vseeno ne špartanski. Da se le med vsemi gumbi ne boste izgubili. S ceno dobrih 30 evrskih tisočakov res ni med najcenejšimi, z močjo 200 'kavalov' ne med najmočnejšimi a vendar se zna peljati hitreje od marsikaterega tekmeca. Konec koncev je pa to bistveno, kajne?

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki honda civic 2,0 type R
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.998
moč v kW (KM) pri vrt./min 148 (201) pri 7.800
največji navor v Nm pri vrt./min 193 pri 5.600
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.270 x 1.785 x 1.445
medosna razdalja v mm 2.650
prtljažnik v litrih 456
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.338 (362)
največja hitrost v km/h 235
pospešek 0-100 km/h v s 6,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 12,7/7,0/9,1
poraba na testu v l/100 km 13,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 30.290
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |