To so na primer audi Q3, BMW X1, jaguar E-pace, mercedes-benz GLA, petvratni range rover evoque, kasneje še lexus UX. Novinec tudi v kompaktni obliki ohranja vse ključne Volvove elemente, kot so opcijska LED-žarometa s svetlobnim podpisom v obliki Thorovega kladiva, značilna motorna maska, mogočne bočne linije, še najbolj pa izstopa z obliko C-stebrička. Z njo želi biti XC40 bolj mladosten, zato ponuja izbiro med številnimi barvami karoserije, tudi živahnimi. Kupci lahko posežete še po dvobarvni različici s streho v kontrastni barvi in litih platiščih v velikosti med 17 ter 21 palcev.
Tudi notranjost so preprosto povzeli po vzoru novejših hišnih modelov, na tem mestu pa še posebej poudarjajo skandinavski dizajn, kar načeloma pomeni čiste linije ter kakovostne in svetle materiale, pri čemer so nekateri narejeni iz reciklirane plastike. Prav vse različice modela XC40 so že serijsko opremljene z 9-palčnim zaslonom na dotik ter 12-palčnimi digitalnimi merilniki, seveda pa lahko izbirate še med številno dodatno opremo, kjer med drugim najdemo veliko panoramsko streho, napredno ozvočenje Harman Kardon, podlago za brezžično polnjenje mobilnih naprav in še marsikaj. Opcijsko sta na voljo še sistema Apple Car Play in Android Auto, to pa velja tudi za sistem Volvo on car, ki na nekaterih tujih trgih med drugim že omogoča tako imenovani 'car-sharing' na daljavo.
Kar se prostornosti tiče, ga novinec za velikost vozila ponuja presenetljivo veliko. Bi lahko rekli, da celo največ med tekmeci, zato bosta lahko zadaj brez težav sedla tudi dva visokorasla. Še sredinski sedež se nam je zdel povsem sprejemljiv, je pa zato prtljažnik z osnovnimi 460 litri med najmanjšimi. Pa varnost? Pri Volvu ni bila nikoli vprašljiva, kar velja tudi za mali XC40. Zaradi velikosti ni prav nič prikrajšan, zato ponuja praktično vse najnaprednejše varnostne ter asistenčne sisteme, nekatere serijsko, druge pa opcijsko kot del paketa intellisafe.
Novinec v Volvovi ponudbi predstavlja tudi prvi model, ki je postavljen na novo kompaktno modularno platformo CMA; ta bo kasneje služila še ostalim prihajajočim članom družine 40. Mali skandinavski SUV si lahko kupci sprva omislite v eni izmed dveh dvolitrskih motornih različic - turbodizelski D4, ki razvije 140 kilovatov moči (190 KM), ter turbobencinski T5 s 182 kilovati (247 KM). Obe sta na voljo izključno v povezavi s štirikolesnim pogonom ter osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Vsi, ki ste si zaželeli sprednji pogon ali ročni menjalnik, boste morali počakati vsaj do pomladi. Takrat bo ponudbo okrepila še turbodizelska različica D3 s 110 kilovati moči (150 KM), na voljo z obema oblikama pogona in menjalnika, in še dve turbobencinski. Prva z oznako T4 ter 140 kilovati (190 KM), pri kateri bo pogon lahko tako sprednji kot štirikolesni (menjalnik pa v vsakem primeru osemstopenjski samodejni), ali pa različico T3, ki bo s 115 kilovati (156 KM) najšibkejša. Tam bo pogon sprednji, menjalnik pa ročni. Kako priljubljene bodo različice s štirikolesnim pogonom, za zdaj ni znano. Čeprav radi poudarjajo, da gre za pravi SUV, v naslednjem stavku že priznavajo, da se bo še najbolje znašel na istem terenu kot vsi njegovi najbližji tekmeci, torej na trdem asfaltu.
Celo paketa opreme bosta sprva na voljo le dva. To sta momentum in športni R-design, ki ga vidite na fotografijah, spomladi pa se ponudbi pridružujeta še dva, in sicer osnovni kinetic ter bogato opremljeni inscription. Za najcenejši XC40 boste tako primorani za zdaj odšteti najmanj 43.619 (XC40 D4 AWD A momentum, 8-st. sam.), za najdražji pa 49.162 evrov (XC40 T5 AWD A R-design, 8-st. sam.). Kasneje, ko bo ponudba popolna, pričakujte, da bo najcenejši turbobencinski T3 s sprednjim pogonom, šeststopenjskim ročnim menjalnikom ter paketom kinetic lahko vaš že za slabih 30 tisočakov. Pri zastopniku znamke so za letos uspeli zagotoviti približno 100 vozil, povpraševanje po njem pa bo številko najbrž preseglo. To na dolgi rok pomeni, da bo trenutno najmlajši model obenem postal tudi njihov najbolje prodajan. Pravijo, da želijo z njim v osnovi nagovoriti predvsem mlajše kupce, se pa zavedajo, da bodo zaradi visoke cene v povprečju vseeno starejši od 50 let.
Cene:
volvo XC40 D4 AWD A momentum, 8-st. sam. (140 kW) – 43.619 EUR
volvo XC40 D4 AWD A R-design, 8-st. sam. (140 kW) – 46.930 EUR
volvo XC40 T5 AWD A momentum, 8-st. sam. (182 kW) – 45.755 EUR
volvo XC40 T5 AWD A R-design, 8-st. sam. (182 kW) – 49.162 EUR