Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hitre peruti

Škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Hecno, da avtomobil, ki je v zadnjem času verjetno obrnil največ glav, ko sem se vozil z njim naokrog, ni ferrari, ni porsche, ni mclaren in ni aston martin, ima pa hitro ime. Rapid! Po zaslugi položno prisekanega zadka pa še spaceback.
Hitre peruti
Foto: Gašper Miš
14. 4. 2014 ob 19:46
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

uporabna karoserija s petimi vrati
izgled z boljšimi paketi opreme obrne marsikatero glavo
prostora je dovolj tako v kabini kot prtljažniku
notranjost je malenkost izboljšana v primerjavi z limuzino
cena je primerna glede na vse, kar kupec dobi
motor je dovolj zmogljiv za povprečnega voznika
ob nezahtevni vožnji je poraba goriva lahko majhna
menjalnik s šestimi prestavami lepo deluje
kvaliteta izdelave se zdi dobra
plastika v notranjosti je trda
v kabini hitro postane glasno pri večjih hitrostih
prtljažni prostor ima visok nakladalni rob
motor zelo neodločno vžiga in je šibek takoj nad prostim tekom
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.5 (36 glasov)
video test škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Osnovni rapid je bil v bistvu petvratna limuzina, tako da je ta sedaj petvratna kombilimuzina. Nekateri bi ga celo radi krstili kot polkaravan, podobno kot audija A3 sportback, ki nima le dodanih bočnih vrat, ampak tudi malenkost povečano medosje ter posledično več prostora v zadku. Pri novem rapidu se zato vse skupaj odraža v presenetljivo privlačnem paketu, ki lahko tudi izgleda zelo 'kul', če mu namenite nekatere dodatne pakete opreme. Meni je še posebej všeč zadnje steklo, ki je raztegnjeno vse do kljuke vrat, tako da je tudi napis rapid na njem. Spredaj oblikovno ni noben presežek, celo malo dolgočasen, je pa prepoznavno Škodin. Od blizu izgleda dražje tudi po zaslugi črne zastekljene strehe, zato je v primeru testnega rapida spaceback znotraj še bistveno bolj prijetno.

V bistvu me ob vsem skupaj še najbolj moti, da je glasen med vožnjo na avtocesti. Motor sicer še nima tako visokih vrtljajev, ampak se ga kar konkretno sliši, sploh pa veter pri 130 km/h. Jasno, pri cenejših avtomobilih je tudi manj zvočne izolacije, zato je recimo golf precej tišji. Druga stvar, ki me je malo zmotila, je dokaj visok rob prtljažnega prostora. Če imate kakšne težke predmete, je bolj nerodno, ko jih dajete čez nakladalni rob. Je pa sam prostor zelo uporaben, ker so stranice bolj pravokotne, vanj pa lahko spravite 415 litrov prtljage. Od limuzinskega rapida je za 18 centimetrov krajši in, kot zapisano, celo bolj uporaben.

In znotraj lepši, ker ima drugačen volan, ki ima tri krake in deluje bolj športno. Nova je še konzola klimatske naprave, znotraj je veliko prostora tako spredaj kot zadaj, namestitev za volanom je odlična in na voljo je veliko dodatne opreme, kar pomeni, da je takšen rapid dražji. Testni je stal 17 tisoč evrov z vsem, kar vidite na posnetkih, ampak se še vedno zdi dovolj poceni. Tudi kakovost izdelave se zdi prepričljiva in ob trdi ceneni plastiki bi moral biti rapid čez nekaj let v še vedno dobri kondiciji. Kdor želi na otip in pogled boljše materiale, naj išče pri drugih znamkah.

Po vseh testnih kilometrih vožnje sem našel samo dve zgoraj omenjeni napaki, ki niti nista veliki in to pomeni le eno, da je tole presneto dober avtomobil. Škoda nas res navdušuje v zadnjih letih. Tako z yetijem, superbom, octavio, zdaj pa še z rapidom spaceback. Tudi če ima bencinski motor le 1,2 litra, je v bistvu za povprečnega voznika čisto dovolj zmogljiv; 77 kilovatov ima, to je 105 'konjev'. Malo neodločno vžiga in z mesta se ne premakne tako kot večji motorji, takoj po tem pa že lepo potegne in se z veseljem tudi zavrti. Na testu je povprečno porabil 7,8 litra na 100 km, kar je čisto sprejemljivo, z nežno nogo se da zbiti pod 7. Menjalnik zelo lepo deluje in ima šest prestav, tudi pelje se prav prijetno in ima zelo dobro nastavljeno podvozje, ki je ravno prav trdo in udobno za večino voznikov. Ni pa tako hiter, kot bi mogoče kdo pomislil ob imenu rapid. Tukaj je recimo golf z malo bolj naprednim vzmetenjem zadaj še boljši.

Ja, Škoda je spet presenetila. V bistvu z drobtinicami, ki jim jih daje matična firma Volkswagen, vedno znova naredi dober avto. Golfa rešujejo samo še prestiž in boljši materiali, za vse ostalo pa je večini kupcev bolj malo mar. Naj le ostane tako, ker s tem racionalni vozniki še vedno dobite eno najboljših razmerij med ceno in dobljenim.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda rapid spaceback 1.2 TSI elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1197
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 5.000
največji navor v Nm pri vrt./min 175 od 1.550 do 4.100
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4304 x 1706 x 1459
medosna razdalja v mm 2602
prtljažnik v litrih 415
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1170 (460)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 10,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,9/4,6/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 10.998
cena testnega vozila v EUR 16.039
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 17.606

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 16. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |