Začetki Porschejeve zgodbe segajo še dosti dlje, v čas med obema vojnama. Čeprav je Ferdinand Porsche podjetje ustanovil že leta 1931 in potem dolgo proizvajal vozila za druge znamke, boste prvi model, ki v logotipu skriva podobo konja s stuttgartskega grba, našli šele po vojni leta 1948. Takrat so svetu predstavili model 356, ki je pod pokrovom skrival štirivaljni zračno hlajeni bokserski motor.
Pobudnik ideje zanimivo ni bil Ferdinand, pač pa njegov sin Ferry. Ta na povojnem trgu nikakor ni našel avtomobila, ki bi mu bil zares všeč, zato se je odločil, da ga naredi sam. Ker si je pred tem že lastil številne hitre avtomobile, vse od alf pa do BMWjev, je ob lastništvu hrošča s kompresorskim motorjem spoznal, da je vožnja majhnega avtomobila z zadostno količino moči prijetnejša, predvsem pa bolj zabavna, kot če bi imel v lasti velik avtomobil z zmogljivim motorjem. Ideja je bila tako zelo preprosta, trgu ponuditi majhen avtomobil, ki bo obenem tudi zabaven. Za osnovo so zato vzeli kar hrošča, ki so ga pred tem izdelovali sami, in zasnovali prvi prototip, ki je kasneje postal model 356. Na trgu se je obdržal dolgih 17 let, ob treh pomladitvah pa skupaj prepričal malce več kot 75.000 kupcev.
Danes je 17 let v svetu avtomobilizma nepredstavljivo dolga doba, kot kaže pa je bila tudi takrat, saj so še pred koncem proizvodnje zasnovali model, ki bi moral na zadku nositi oznako 901. Pri Peugeotu so z rezervacijo trimestnih številk z ničlo v sredini poskrbeli, da je ni nikoli, zato od leta 1963 poznamo legendarni 911. Zdi se, da se od takrat zgodovina stuttgartske znamke vrti le še okrog tega modela, pa čeprav imajo danes v ponudbi še modele 718 boxster, 718 cayman, cayenne, macan in panamera.
Z dogodkom Driving experience želi Porsche tako obstoječim kot potencialnim novim kupcem, na srečo pa tudi nam novinarjem, odpreti vrata v svet stuttgartskega inženiringa. Kakšno stanje vlada v uredništvu, ko v poštni nabiralnik prileti takšno vabilo, raje ne bom razlagal, zato še sam ne vem, po kakšnem čudnem naključju sem se moral dogodka udeležiti že tretjič. Na srečo mi tudi tokrat ni bilo hudo, saj je karavana, ki nas je popeljala preko tuhinjske doline, štela 10 vozil, v skupni vrednosti več kot milijon evrov, pod pokrovom pred in za nami pa je rezgetalo približno 4.000 lipicancev.
Po kratki predstavitvi in hitri, a obenem poučni lekciji o pomembnosti pravilne nastavitve položaja za volanom so nas organizatorji ločili v dve skupini, v vsaki pa smo se imeli moč rokovati tudi z legendarno devetstoenajstico. Če sem lani najprej sedel za volan brutalnega turbo S-a, ki je poveljeval drugi skupini, sem letos začel z brezstrešnim modelom 911 GTS, ki razvije 331 kilovatov moči, torej okroglih 450 'konjičkov'. Sledil je prestop v najmanjši, a prav nič manj zabavnejši 718 cayman S z 257 kilovati, oziroma 350 'konji', z velikima turbopolninkoma pa sta se bohotila kar 404-kilovatna, torej ’550-konjska’ panamera sports turismo in njihov največji terenski predstavnik cayenne.
Da govorimo o precej pestrem naboru vozil, najbrž ni potrebno posebej poudarjati, je pa vseeno zanimivo, da je največ nasmehov na obraz voznikov pričaral prav najmanjši in najšibkejši 718 cayman S. To je lep dokaz, da je imel Ferry Porsche pred več kot 70 leti še kako prav, zato lahko danes na krilih njegove ideje petični kupci posežete po zares odličnih strojih, navadni smrtniki pa vam lahko enkrat letno lastništvo vsaj konkretno zavidamo.