Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Porsche driving experience 2018

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Porscheju, ki letos praznuje 70 let od predstavitve prvega modela, nas enkrat letno razvajajo na prav posebnem dogodku driving experience. Ta ponuja temeljit vpogled v svet stuttgartskega inženiringa.
Porsche driving experience 2018
Foto: Gašper Miš, Porsche
16. 4. 2018 ob 20:30
Komentarjev: 0

Začetki Porschejeve zgodbe segajo še dosti dlje, v čas med obema vojnama. Čeprav je Ferdinand Porsche podjetje ustanovil že leta 1931 in potem dolgo proizvajal vozila za druge znamke, boste prvi model, ki v logotipu skriva podobo konja s stuttgartskega grba, našli šele po vojni leta 1948. Takrat so svetu predstavili model 356, ki je pod pokrovom skrival štirivaljni zračno hlajeni bokserski motor.

Pobudnik ideje zanimivo ni bil Ferdinand, pač pa njegov sin Ferry. Ta na povojnem trgu nikakor ni našel avtomobila, ki bi mu bil zares všeč, zato se je odločil, da ga naredi sam. Ker si je pred tem že lastil številne hitre avtomobile, vse od alf pa do BMWjev, je ob lastništvu hrošča s kompresorskim motorjem spoznal, da je vožnja majhnega avtomobila z zadostno količino moči prijetnejša, predvsem pa bolj zabavna, kot če bi imel v lasti velik avtomobil z zmogljivim motorjem. Ideja je bila tako zelo preprosta, trgu ponuditi majhen avtomobil, ki bo obenem tudi zabaven. Za osnovo so zato vzeli kar hrošča, ki so ga pred tem izdelovali sami, in zasnovali prvi prototip, ki je kasneje postal model 356. Na trgu se je obdržal dolgih 17 let, ob treh pomladitvah pa skupaj prepričal malce več kot 75.000 kupcev.


Danes je 17 let v svetu avtomobilizma nepredstavljivo dolga doba, kot kaže pa je bila tudi takrat, saj so še pred koncem proizvodnje zasnovali model, ki bi moral na zadku nositi oznako 901. Pri Peugeotu so z rezervacijo trimestnih številk z ničlo v sredini poskrbeli, da je ni nikoli, zato od leta 1963 poznamo legendarni 911. Zdi se, da se od takrat zgodovina stuttgartske znamke vrti le še okrog tega modela, pa čeprav imajo danes v ponudbi še modele 718 boxster, 718 cayman, cayenne, macan in panamera.

Z dogodkom Driving experience želi Porsche tako obstoječim kot potencialnim novim kupcem, na srečo pa tudi nam novinarjem, odpreti vrata v svet stuttgartskega inženiringa. Kakšno stanje vlada v uredništvu, ko v poštni nabiralnik prileti takšno vabilo, raje ne bom razlagal, zato še sam ne vem, po kakšnem čudnem naključju sem se moral dogodka udeležiti že tretjič. Na srečo mi tudi tokrat ni bilo hudo, saj je karavana, ki nas je popeljala preko tuhinjske doline, štela 10 vozil, v skupni vrednosti več kot milijon evrov, pod pokrovom pred in za nami pa je rezgetalo približno 4.000 lipicancev.


Po kratki predstavitvi in hitri, a obenem poučni lekciji o pomembnosti pravilne nastavitve položaja za volanom so nas organizatorji ločili v dve skupini, v vsaki pa smo se imeli moč rokovati tudi z legendarno devetstoenajstico. Če sem lani najprej sedel za volan brutalnega turbo S-a, ki je poveljeval drugi skupini, sem letos začel z brezstrešnim modelom 911 GTS, ki razvije 331 kilovatov moči, torej okroglih 450 'konjičkov'. Sledil je prestop v najmanjši, a prav nič manj zabavnejši 718 cayman S z 257 kilovati, oziroma 350 'konji', z velikima turbopolninkoma pa sta se bohotila kar 404-kilovatna, torej ’550-konjska’ panamera sports turismo in njihov največji terenski predstavnik cayenne.

Da govorimo o precej pestrem naboru vozil, najbrž ni potrebno posebej poudarjati, je pa vseeno zanimivo, da je največ nasmehov na obraz voznikov pričaral prav najmanjši in najšibkejši 718 cayman S. To je lep dokaz, da je imel Ferry Porsche pred več kot 70 leti še kako prav, zato lahko danes na krilih njegove ideje petični kupci posežete po zares odličnih strojih, navadni smrtniki pa vam lahko enkrat letno lastništvo vsaj konkretno zavidamo.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 9. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |