Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kristalizacija

Ford focus 2,0 TDCI titanium

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Zadnja prenova focusa je imela povsem jasen namen; skristalizirati situacijo ter dokončno okarakterizirati avtomobil tako kot je treba. Torej, focus je s posnemanjem potez večjega mondea pridobil nekaj elegance, posodobljeni detajli na njem pa so njegovo zgodbo prevesili športnosti v prid.
Kristalizacija
Foto: Pavel Furlan
8. 10. 2008 ob 11:54
Komentarjev: 0

Prav karakterizacija je prinesla v focusa polno mero športnosti. Namensko, saj naj bi se zanj odločali predvsem kupci, ki se največ vozijo sami ali v dvoje; družine si lahko vse to, kar dobrega ponuja Ford na tej platformi, privoščijo raje v modelu C-max, ki je prostornejši in uporabnejši. Focus še vedno ostaja povsem klasična kombilimuzina s petimi vrati, v kateri se najbolje počutita njegov voznik in sovoznik. V zadnji verziji navzven spremenjen le v agresivnejši a tudi markantnejši obraz, ki je lasten zadnjim hišnim trendom in kot tak precej bolj všečen in razpoznaven ter na zadku s konkretneje poudarjenimi prehodi na pločevini in novim dizajnom luči, kljub isti celotni bočni silhueti, bolj kupejevsko usmerjen. Primanjkljaj gre čutiti le pri navidezno večji oddaljenosti od tal in še ta je odvisna od velikosti platišč ter višine pnevmatik, na katerih stoji focus.

Notranjost je v osnovi enaka kot pred prenovo a polna izboljšav, novosti in svežine ter deležna krepko boljših materialov in boljše izdelave. Novi merilniki se spogledujejo z Audijevim dizajnom in unikatnostjo dodatnih hišnih prijemov, profilirana temno siva obloga sredinske konzole pa odlično sovpada s focusovim karakterjem. Ergonomija za volanom focusa ostaja enaka, torej odlična. Mogoče velja omeniti le spodrsljaj pri gradnji sedežev. Kompaktno trde a udobne sedeže so tu nadomestili športni sedeži, napravljeni iz precej mehkejše pene, ki so kratkomalo za sedenje precej slabši kot predhodni. A se sedeži odkupijo z dobrim bočnim oprijemom in izdatno nastavljivostjo. In na žalost se Ford kar noče in noče posloviti od neprijetnih trdih plastičnih oblog na vratih, ki so v območju notranje kljuke popolnoma brez podpore in se tam tapiserija prav grdo ugreza ob pritisku nanjo. Človek pa bi si želel tudi boljšo zvočno izolacijo, saj zna biti šum vetra kot tudi hrup motorja v kabini precej moteč. Paket titanium poleg temno sive barvne kombinacije notranjosti prinaša z avtomobilom cel kup opreme, ki obsega osem zračnih mehov, sistem stabilnosti vozila, parkirne senzorje, nastavitev trdote vrtenja volanskega obroča, športno podvozje, osemnajstpalčna kolesa, gretje prednjega vetrobranskega stekla, pametne brisalce, dvokanalno klimatsko napravo, Sonyjevo avdionapavo z MP3 in USB-predvajalnikom, povezavo bluetooth ter potovalni računalnik.

Testni focus predstavlja najzmogljivejšo dizelsko različico, ki jo je moč dobiti v takšni kombinaciji. Preverjeni dvolitrski turbodizelski motor z oznako TDCI in v tem primeru s 136 KM (100 kW) moči ter 360 Nm navora ima v sebi dovolj potenciala, da se tak focus pelje skoraj po vseh željah voznikov. Dovolj velika zaloga moči, predvsem pa široko območje največjega navora v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom omogočata precej dinamično vožnjo. Slabost pogonskega sklopa je le v območju najnižjih motornih vrtljajev; meja pod 1750 vrtljaji/min je kritična, saj je od tu dol zaradi lahkega vztrajnika in posledično majhne vztrajnosti motorja ter mirovanja turbine motor dobesedno mrtev. Nasprotno; prav zaradi majhnih vztrajnosti se motor od kritičnih vrtljajev navzgor zato s polno močjo zelo hitro zavrti do dovoljenih 4500, kjer se vmeša lučka za prestavljanje navzgor. Poraba zna pri odločnejši nogi preseči 10 litrov/100km, normalno pa se giblje okrog 7,5 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov. Pregovorno odlično podvozje focusa je temu motorju pisano na kožo. Lega na cesti je zelo dobra v vseh situacijah, vodenje natančno in kontrolirano. O stabilnosti ne gre izgubljati besed, le pri udobju velja omeniti dva režima, katera se pri focusu opazi. Mehko blaženje je prijetna lastnost ob zmerni vožnji, togost in klenost pa ob ostrih manevrih hvalevredna. Prav tu se izkaže v najlepši luči.

Če je mimo focusa zaradi njegove povprečnosti do prenove šlo skoraj preveč kupcev, gre verjeti, da bo sedaj (in vsekakor je tudi že) situacija drugačna, saj je posodobitev avtomobila prinesla tisto, kar je focusu do sedaj manjkalo. Kristalizacija je zagotovo uspela.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 2,0 TDCI
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1997
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 320 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4227x 1839 x 1500
medosna razdalja v mm 2640
prtljažnik v litrih 396
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1391 (559)
največja hitrost v km/h 203
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,0/4,5/5,5
poraba na testu v l/100 km 8,0
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 19.670
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |