Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Novo srce za usihajoče telo

Nissan qashqai 1.3 DIG-T 160 2WD DCT tekna

Avtor prispevka: Jure Cehner
Čeprav je nissan qashqai pravi fosil med množico svežih križancev, je na trgu prodajno gledano še vedno v redu situiran. Marsikdo ob besedi križanec poleg potaknjencev še vedno najprej pomisli prav nanj.
Novo srce za usihajoče telo
Foto: Gašper Miš
20. 8. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 4

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

napol nemški motor z japonskim inženiringom ne more biti nič slabega
prožen, navora poln motor majhne prostornine
pri pazljivi vožnji je mogoče doseči res majhno porabo
podvozje je tudi za leto 2019 še vedno dovolj udobno uglašeno
zaradi nedavne vizualne prenove dobro skriva svoja leta
neskončnostopenjski menjalnik CVT se je končno poslovil
le v notranjosti se mu starostne gubice že poznajo
360-stopinjska kamera je super, ampak se prepozno vklopi
motor ima med priganjanjem nekako anemičen zvok
navkljub osvežitvam multimedijski sistem še vedno deluje zastarelo
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (14 glasov)

Ne moremo jim zameriti, saj je bil prvi sveder obsesije s križanci in za nameček še krasno sprejet širom oble, zato je v podzavesti še vedno zakoreninjen kot ’the križanec’. So mu pa šteta leta, če ne celo meseci, kajti druga generacija je upihnila že šesto svečko.

Stilske preobrazbe je nekaj časa nazaj že bil deležen, test si lahko preberete tukaj, zdaj pa so mu namenili še novo srce. Stara bencinska motorja z decilitrom manjšo prostornino in za tri deci večjo sta se poslovila, zdaj je od bencinarjev v ponudbi le še 1,3-litrski turboštirivaljnik. Ta je na voljo v dveh variantah, 140- in ’160-konjski’ oz. 103- in 117-kilovatni. Tokrat smo na test dobili močnejšo različico.

Če boste kupili novi bencinski Mercedes-Benzov razred A, boste dobili enak motor, kot brni v tem nissanu. Gre za ekonomsko smiselno potezo na straneh vseh znamk alianse Renault-Nissan-Mitsubishi in Daimler, še najbolje pa jo odnesejo ravno vozniki aktualnih qashqaija in renaulta kadjar, saj lahko v teh avtih zdaj priganjate enega boljših bencinarjev z majhno prostornino na trgu. Več kot 40.000 ur so ga pretegovali in raztegovali na vse možne načine, pričakujejo pa, da se bo v petih različnih tovarnah na svetu proizvajal v več kot milijon kosih na leto. Njegova močna točka in tudi prodajni adut je navor, in sicer že pri nižjih vrtljajih. Krivulja je zdaj bolj navpična v spodnjem področju vrtljajev in položnejša tam od 3.000 dalje, zato vrtenje v višave ni tako zadovoljivo, še posebej, ker je tudi zvok boljši v spodnji polovici možnih vrtljajev. Vse to vas sili k bolj umirjeni vožnji, ker imate moč itak na voljo dosti hitro in v bolj civilizirani prestavi.

To pa tudi pomaga pri porabi. Če se vozite res umirjeno in konstantno, bo ta lahko celo pod šestimi litri, kar smo dokazali v tem prispevku, ko smo motor vzeli pod drobnogled, sicer pa se bo gibala pri dobrih sedmih litrih. Testno povprečje tekom dveh tednov in dobrih tisoč kilometrov je sicer znašalo okroglih devet litrov, ampak zaradi velikega števila snemanj avtomobila in posledično tudi ducatov skrajnih pospeševanj le-ta ni toliko predmetna, kot je sicer pri naših testih. Upoštevati pa je potrebno še, da ima motor 160 'konjev', kar je za družinski križanec nadpovprečno. Najbolj boste uživali na avtocesti, saj se do omejitve hitro požene, takisto med prehitevanji na regionalkah brez tečnega brnenja, ker to ne bo potrebno.

Neskončnostopenjski menjalnik CVT se je tudi poslovil (*kreh* hvala bogu *kreh*) in pri tem močnejšem motorju si lahko omislite nov 7-stopenjski dvosklopčni DCT. Karakterju motorja se zelo poda, čeprav je pri speljevanju dosti živčen, včasih kar ne ve, kaj bi naredil, še posebej med prestavljanjem v vzvratno in potem hitro nazaj v prvo prestavo. Pritisneš na plin in se skoraj nič ne premakneš, potem pa še malo bolj in avto skoči kot vročični zajec. Za nameček se kamere s 360-stopinjskim pogledom pri premikanju naprej sploh ne vklopijo, dokler niste praktično že v oviri, zato previdnost pri manevriranjih na parkiriščih ni odveč.

Pod črto qashqai zdaj tako kot vizualno kot tudi motorno deluje dovolj sveže, da ima v sebi še za kakšno leto ali dve boja. 30 tisočakov pa kar pripravite, če hočete ta najmočnejši motor, samodejni menjalnik in najlepšo kozmetiko tekna. Dosti, ampak veste, da dobite do obisti preverjen in neštetokrat posodobljen japonski avtomobil, zato pogumno predvidevamo mirno spanje za kakšno desetletje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan qashqai 1.3 DIG-T 160 2WD DCT tekna
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1332
moč v kW (KM) pri vrt./min 117 (160) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 270 pri 2.000
menjalnik robotiziran, sedemstopenjski, DCT
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4394 x 1806 x 1615
medosna razdalja v mm 2646
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1445 (440)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,3/4,9/5,8
poraba na testu v l/100 km 9,0
cena osnovnega vozila v EUR 20.900
cena testnega vozila v EUR 29.150
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 30.310

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
Ni slike
VidPeter pravi:
Moj 3008 1.2 Puretech ma 130 konjev, pa je z EAT8 perfek... Se če bi mel 110 konjev bi mel dovolj powera... Thats the car fpr family not the car for driving on autobahn 280km/h and on track.... Ah some people...
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Ni fajn....to je use drek....quaskai, kadjar, grandland x, ateca......ziv dolgcas....ze za vidt je podn pol pa ma notr se motor z 116 konji kar je zelo lol
(pred 5 leti )
Ni slike
VidPeter pravi:
Fajn avto, samo glede na ceno, bi lahko ponujal malenkost boljše materiale in podobno...
(pred 5 leti )
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Podn od auta
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |