Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Šesta generacija

Seat ibiza 1,4 16V sport

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Vse se je začelo leta 1984, ko so Španci na 'mondialu' v Parizu s ponosom svetu prvič na ogled postavili ibizo. Avtomobil, katerega je Seatu oblikoval Giorgio Giugiaro, tehniko pa prispeval inženirski oddelek Porscheja, je ponujal mnogo za takrat. Tako značajsko športnega, kot tudi uporabnega. Na španski način, seveda. Auto emoción, bi rekli.
Šesta generacija
Foto: Pavel Furlan
24. 11. 2008 ob 20:00
Komentarjev: 0

Danes, po štirinajstih letih lahko rečemo, da se je ibiza skozi ves ta čas uspešno uveljavljala in dokazovala. Po druženju s šesto generacijo, ki je šele pred kratkim zapeljala na ceste, lahko temu ponovno pritrdimo. Res je, vsaka nova generacija ibize predstavlja pri Seatu prelomnico na nekaj novega, precej boljšega in drugačnega. Šesta generacija prinaša predvsem nov hišni stil, nove oblikovalske prijeme ter novo filozofijo, s katero bi Seat rad obdržal ali povečal svoj tržni kos torte.

Občutki pa ostajajo mešani. Športnost pri avtomobilu nedvomno ostaja na prvem mestu; ko gre za zunanji izgled in tudi ko se dotaknemo notranjosti. Kroj ostrih linij na pločevini postaja trendovski, veliki razpoznavni detajli so dobrodošli. Prijetnost ibize je korektna; všečna spredaj in s strani, na suhoparnost zadka se je potrebno pač privaditi. Agresivnost posameznih detajlov pa ugodno vpliva na ibizino športno noto. No, kot celota je navzven homogena in zna zadovoljiti, le na robovih ji manjka kakšen manjši modni dodatek v obliki spojlerja ali pragu, da bi ji lahko rekli, da je seksi. Vpričo sedemnajstpalčnih koles ter čustveno rdeče barve, ki je krasila testni primerek.

Notranjost ibize ubira svojo pot. Pohvalno je, da ne sledi globalnim trendom, pač pa jo Seat razvija samostojno, po lastnih občutkih. Tudi tukaj jim je uspelo. Takoj je jasno, da v ibizi inženirji niso niti v kabini niti v prtljažniku ustvarjali prostorskega čudeža, pač pa so notranjost uredili kompaktno in v stilu karakterja avtomobila. Sodoben pristop je razviden iz njene oblike, uporabljenih materialov, barvnih kombinacij ter končne obdelave površin. Vključno z lično izdelanimi detajli tipk ter res privlačno grafiko merilnikov. Vso modernost notranjosti pa nekako zagrinja občutek 'medicinske sterilnosti' zaradi obilice umetnih mas, ki obdajajo potnike v avtomobilu.

Zato pa se ibiza odkupi z odličnimi školjkastimi sedeži, ko gre za opremo sport, majhnim in za vrtenje všečnim usnjenim volanskim obročem, dobro preglednostjo in precejšnjo opremljenostjo. Seatu gre vseeno zameriti par stvari, ki so nove z ibizo vred. Digitalizirani merilnik nivoja goriva je 'neviden', indikator temperature motorja manjka, v francoskem stilu za volan postavljena ročica za upravljanje avdionaprave je preveč oddaljena od prstov, logika nastavljanja prezračevanja kabine je nelogična. Največ kritike pa gre na račun kot klobasica tenke in surovo plastične ročice ročne zavore.

Ko gre za vožnjo, se ibiza pričakovano izkaže v najboljši luči. Športno podvozje, ki je serijsko v tem paketu opreme, zna biti zelo udobno in hkrati kleno; odlična vodljivost je v ibizinih genih, stabilnost v smeri ji je pisana na kožo, neželenega nagibanja ni niti pri najostrejših vijuganjih. Zaradi tega je dobro počutje za volanom še boljše, vožnja ob ustrezno motorizirani ibizi pa bi bila čisto veselje. Ustrezno motorizirani, ker je takšna motorizacija, kot si jo lasti testno vozilo, enostavno neposrečena.

1,4-litrski bencinski agregat deluje kljub svojim 85 KM vselej podhranjeno, bodisi ob speljevanjih, na klancih ter pri prehitevanjih pri povsem normalnih hitrostih. Motor nima veselja do vrtenja, v spodnjem območju vrtljajev deluje za povrh še leno. Zgolj takšnih zmogljivosti ne bi smeli pustiti takšni ibizi. Še dobro, da so prve tri prestave v ročnem petstopenjskem menjalniku izračunane precej kratko in s tem vsaj delno zadovoljijo tisto, kar kupec pri avtomobilu pričakuje že v osnovi. A tudi na področju izbire motorjev je že in bo v prihodnje seznam še zajetnejši, zato se ni bati, da ne bi našli prave kombinacije, ki bo napravila ibizo takšno kot mora biti.

Avtomobilska čustva nadaljujejo svojo pot in šesta generacija ibize je že del njih. Ponovno uspešno. Za začetek seveda. Uporabno in zaenkrat le značajsko športno.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat ibiza 1,4 16V
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1390
moč v kW (KM) pri vrt./min 63 (85) pri 5000
največji navor v Nm pri vrt./min 130 pri 3600
menjalnik petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4052x 1693 x 1415
medosna razdalja v mm 2469
prtljažnik v litrih 292
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1028
največja hitrost v km/h 175
pospešek 0-100 km/h v s 12,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,2/5,1/6,2
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 12.790
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |