Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Lexus LS

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Ko je Lexus leta 1989 začel svojo zgodbo in predstavil LS, je završalo. V medijih in med konkurenco. Kako lahko nekdo iz nič v trenutku predstavi enega najboljših avtomobilov na svetu?
Lexus LS
Foto: Matej Mihinjač, Lexus
5. 1. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0
mednarodna premiera lexus LS
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda je bila celotna zadeva zelo premišljeno zastavljena. Toyota, za katero je jasno, da ji ne manjkajo finančna moč in vrhunski inženirji, je več let naskrivaj analizirala trg v ZDA, navade tipičnih kupcev, vzporedno pa s številnimi prototipi (baje jih je bilo okoli 450) testirala vse možne pogoje povsod po svetu, da bi bil končni izdelek takšen, kot je tudi bil. Ob predstavitvi je LS veljal za najtišji avto na svetu, z vsako novo generacijo pa je Lexus predstavil kakšno revolucionarno tehnologijo. Prve LS 400 so Japonci v Ameriki prodajali celo za le 35 tisoč dolarjev, s čimer so bili od konkurence cenejši za kar nekaj tisočakov, Mercedes-Benz je začel v paniki zniževati ceno svojega S-a in ga opremljati s številnimi dodatki, BMW pa jih je celo obtožil, da prodajajo avtomobil pod ceno. Takrat vodilni po prodaji prestižnih limuzin v Ameriki, Cadillac, je razstavil en avtomobil in zaključil, da ga sami s takrat obstoječo tehnologijo enostavno ne zmorejo izdelati.

Popotnica je bila torej odlična in čeprav gre v avtomobilskem svetu za mlado znamko, si je v tem kratkem času ustvarila dovolj lep renome, da so pričakovanja ob lansiranju novega LSa seveda spet velika. Zato so nas prvi dan premiere posedli na zadnje sedeže, šoferji pa so nas zapeljali po deželici, kjer se lahko še decembra prav prijetno kopaš v zunanjih bazenih ali ješ dateljne kar z drevesa. Oman nas je vse po vrsti navdušil, saj je daleč najbolj raznolika arabska država z izjemno prijaznimi ljudmi, ki naj bi poosebljali japonsko gostoljubnost Omotenashi in ki je glavno vodilo znamke Lexus.

LS je še vedno eden najtišjih avtov na svetu, kar v primeru hibrida še posebej velja. Ko se pelje na elektriko, je praktično neslišen, saj so karoserijo tako učinkovito zatesnili, da bi med vožnjo vedno z lahkoto zaspal, če ne bi bil avto dejansko zelo zanimiv. Že na videz je nekaj posebnega. Poglejte hudo masko, za katero so porabili tri mesece in pol, da so jo zrisali v CADu in da se tako lepo sveti s kar, pazite to, pet tisoč različnimi površinami. Pri športnem F sport z več kot sedem tisoč! Zaradi nove platforme, ki je sicer sorodna tisti od prekrasnega LCja, le malo raztegnjena, je LS tudi precej nižji in s tem izjemno eleganten. Posebej so pazili, da bo kljub zelo nizki strehi vstop še vedno dovolj enostaven, zato se vozilo z zračnim vzmetenjem na mestu dviguje (za 40 mm), znotraj pa, da bo kljub pomičnemu strešnemu oknu dovolj prostora za glave. 5,23 metra je sicer dolg LS, torej vam je jasno, da gre za ogromen avto.

S presežki lahko nadaljujem v kabini. Ob doplačilu posebna obloga vrat je ročni izdelek in kar štiri leta so rabili, da so razvili krasno prepletene vzorce. Mojstri so trenirali origami, da lahko zdaj s svojimi spretnimi rokami izdelajo takšno umetnijo, za katero vam skupaj z vstavki iz tradicionalnega japonskega brušenega stekla Kiriko zaračunajo 13.800 EUR! Enako les, iz katerega s posebnimi postopki izvlečejo unikatne vzorce, da bo lahko vsak lastnik ponosen na nekaj 'svojega'. Za 1.800 EUR. Sploh pa ne morem mimo sedežev. Voznikov je lahko nastavljiv v kar 28 smeri, zadnji pa 22, s tem da tisti najboljši (tudi z dodatno oporo za noge ottoman) ponujajo odlično masažo shiatsu in vse se nastavlja preko tablice med sedežema. Ne bo vam hudo notri.

Zakaj je LS še poseben v primerjavi s tekmeci? Zaradi hibridnega pogona, jasno. Na voljo je sicer tudi bencinski turbošestvaljnik s 307 kW (417 'konji') in z menjalnikom z 10 prestavami, ampak sem skoraj prepričan, da se bo večina pri nas odločila za hibridni LS 500h. Bencinski motor z Atkinsonovim ciklom je V6 z 220 kW, torej 299 'konji' moči, skupaj z dvema elektromotorjema/generatorjema pa sistemska moč nanese na 264 kW, kar po naše pomeni 359 'konjev'. Pogon je lahko zadnji ali štirikolesni, do 100 km/h pa pospeši v 5,4 ali 5,5 sekunde, če se odriva z vsemi štirimi. Baterija je li-ionska in pomaknjena še bolj naprej, da je razporeditev mase zdaj praktično idealnih 51:49, samo na elektriko pa lahko v določenih pogojih vozi tudi do 140 km/h.

Lexus je dal velik poudarek voznim lastnostim. Seveda mora biti avto zelo udoben, kar z nastavljivim zračnim vzmetenjem tudi je, ampak niso pozabili na voznika, ker dobro vedo, da bo marsikateri lastnik dejansko sam vozil ta avto. Med vsemi veliki limuzinami ima najnižje težišče ter največjo trdnost karoserije, zato ga je dejansko zelo prijetno peljati tudi po zavitih cestah med gorami Omana. Za vrhunsko vodljivost si namreč lahko omislite še štirikolesno krmiljenje. Sam že ne bi imel šoferja, ga je kar škoda v takšnem avtu, velja pa omeniti, da zna marsikateri lažji ovinek odpeljati tudi sam. Sploh pa zavirati, speljevati in parkirati. Še en dokaz, da je za voznika, je ogromen, kar 24-palčni projekcijski zaslon na vetrobranskem steklu, tako da pogleda sploh ni več potrebno umikati s ceste za nobeno informacijo.

Japonski zastavonoša se že prodaja tudi pri nas za najmanj 110 tisoč evrov.

Japonski zastavonoša se že prodaja tudi pri nas za najmanj 110 tisoč evrov. Vidi in čuti se, da so mu posvetili ogromno pozornosti in izdelali avto, ki bo izstopal na cesti in obenem navduševal svoje potnike. Arabci so bili čisto navdušeni nad njim in so ves čas delali selfije z avtom ter spraševali po ceni. Baje imajo še nekaj nafte na zalogi, zato si želijo v ponudbi tudi motor V8.

Nekatere cene:

lexus LS 500h finesse - 109.200 EUR
lexus LS 500h business - 112.500 EUR
lexus LS 500h executive - 123.500 EUR
lexus LS 500h luxury - 140.500 EUR
lexus LS 500h F sport - 122.500 EUR
lexus LS 500h AWD finesse - 116.700 EUR
lexus LS 500h AWD luxury - 148.000 EUR
lexus LS 500 AWD finesse - 139.100 EUR
lexus LS 500 AWD luxury - 170.000 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |