Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Drznost pod kožo

Renault laguna 2,0 dCi 4Control dynamique

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Zdi se, da se je Renault v zadnjem času veliko bolj kot drzni obliki posvetil kakovosti in tehniki, ki jo vgrajuje v svoje avtomobile. Včasih so njihovi avtomobili že od daleč z obliko opozarjali na nekakšno prehitevanje časa, danes pa so postali takšni, da bi bili všeč širšemu krogu kupcev. Zato je potrebno ponuditi nekaj več drznosti pod pločevino, kjer pri laguni pride do izraza sistem 4Control.
Drznost pod kožo
Foto: Matej Mihinjač
28. 10. 2009 ob 13:53
Komentarjev: 0
test renault laguna 2.0 dCi 4Control dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Gre za štirikolesno krmiljenje, ki je krasna tehnološka domislica za velike avtomobile, da bi bili ti bolj dinamični in uporabni. Renault je želel novo laguno privzdigniti med najboljše v razredu, zato svojo moč kaže tudi s takšnimi rešitvami, ki pa očitno potrebujejo še nekaj časa, da jih kupci vzamejo za svoje. Prej je bil sistem 4Control rezerviran le za športni različici GT, sedaj pa je na voljo tudi pri paketu opreme dynamique z močnejšima motorjema v ponudbi (2,0T 205 in 2,0 dCi 180). V Franciji si ga lahko kupci po novem omislijo tudi pri dCi 130 in dCi 150, ker so pokazali zelo veliko zanimanje za bolj učinkovito krmiljenje koles.

Ne gre za nov izum, ker so podobne sisteme že uporabljali večinoma japonski proizvajalci v osemdesetih in devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Kljub kasnejšim poskusom Američanov in Evropejcev pa se zdi, da je šele sedaj pod Renaultom zamisel zaživela tako kot mora, seveda ob podpori sodobne elektronike. Če je bil osnovni namen doseči boljšo varnost in stabilnost, jim je odlično uspelo. Vendar ne gre pričakovati revolucionarnih sprememb, saj fizikalni zakoni še vedno veljajo tako kot so prej, zato so hitrosti lahko nekaj večje, ne pa dirkaške. Po občutku je avtomobil bistveno lepše vodljiv in če mene vprašate, bi se moral takole lahkotno peljati vsak večji avtomobil! Tudi parkiranja ali obračanja so po zaslugi sistema 4control precej olajšana, saj takšna laguna potrebuje med zidovi le toliko prostora kot za dve številki manjši clio. Zadeva deluje tako, da do 60 kilometrov na uro električni mehanizem ob zadnji premi kolesi zasuka za največ 3,5 stopinje, nad 60 pa za boljše vodenje in stabilnost v isto smer kot prednji.

Najprej se vam zdi, kot bi uhajal zadek, ker tako hitro zavije, sčasoma pa se navadite in pač dodajate manj volana. Pri pretiravanju se čuti, da je avtomobil še vedno gnan le na prednji kolesi, vendar mu zadnji bolj ubogljivo sledita kot pri običajni laguni, le gume s cviljenjem takrat opozarjajo, da vozite že na meji zdrsa. Če želite, da je motor dizelski, je trenutno edina opcija tale s 131 kilovati. Gre za enega najmočnejših dvolitrskih turbodizlov, zato zmogljivosti niso slabe, pa tudi poraba z več kot osmimi litri po drugi strani ni tako majhna. Z umirjeno vožnjo se jo da zbiti tudi pod sedem litrov, čeprav si je potem bolje omisliti katerega od šibkejših motorjev. Zelo privlačna je na pogled prestavna ročica iz kovine, ki jo boste grdo gledali v mrzlih ali vročih dneh, ko se tako ohladi ali ogreje, da bi jo najraje držali z rokavico. So pa gibi zelo prijetni in natančni, s čimer se tudi Renault vsaj pri nekaterih modelih končno odmika od tradicionalno zatikajočih menjalnikov.

Laguna ima po zaslugi petih vrat tudi zelo uporaben prtljažnik, ki ga ni težko povečati za prevoz večjih predmetov, vrata pa se odpirajo visoko in široko. S paketom opreme dynamique dobite praktično vse, kar potrebujete za udobna križarjenja, vključno z odličnima sedežema spredaj. Le volan je povsem brez razloga prisekan, čeprav je ta trend opaziti pri veliko novih avtomobilih. Neroden je namreč med preprijemanjem in parkiranjem. Kot edina prednost se je do sedaj izkazalo le lažje sedanje za volan, če ste večje rasti. Izgleda pa fino, prav tako kot celotna notranjost, ki jo krasijo tudi kvalitetni materiali. Ob vsej tehniki, ki je v laguno vgrajena, bi lahko vsaj zaslonu med merilniki namenili večjo ločljivost in ponudili hkratni izpis več informacij kot le eno.

Laguna, sploh takšna kot testna s štirikolesnim krmiljenjem, je odličen avtomobil, ki prepriča praktično vsakogar, ki sede za njen volan in se zapelje vsaj kakšen kilometer. Vendar žal premalo kupcev pritegne ravno s tistim, kar je danes tako pomembno – obliko. Čeprav so pri dynamique luči zatemnjene, izpušne cevi dvojne in lita platišča privlačna, ji namreč manjka nekaj, zaradi česar bi si jo kupci želeli na prvi pogled. Tako pa se bodo morali navduševati nad drugačno vrsto drznosti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna 2,0 dCi 4Control dynamique
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 131 kW (180 KM) pri 3750
največji navor v Nm pri vrt./min 400 Nm pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4695 x 1811 x 1445
medosna razdalja v mm 2756
prtljažnik v litrih 450/1377
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1539 (550)
največja hitrost v km/h 222
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 8,6/5,5/6,5
poraba na testu v l/100 km 8,1
cena osnovnega vozila v EUR 19.700
cena testnega vozila v EUR 27.350
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 28.750

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |