Da lahko potrdimo, če je v trditvi vsaj kanček resnice, smo se zapeljali v neposredno bližino italijanskih Firenc, kjer se nahaja njihov nacionalni nogometni center Coverciano. Fiat z Azzurri sodeluje že 20 let, zato je bila izbira lokacije smiselna, sploh ker novinec nosi še športno ime. Govorimo o križancu 500X, ki velja za njihov najbolje globalno prodajan model, ki je samo na stari celini od lansiranja leta 2014 prepričal že več kot 500.000 kupcev. Da bo teh v prihodnje še več, so se Italijani odločili, da retro obliko zdaj še dodatno začinijo in ponudbo obogatijo s športno linijo, ki preprosto sliši na ime sport.
Ta se pridružuje že obstoječi liniji urban, ki nagovarja tiste, ki iščete bolj eleganten avtomobil, ter malce bolj robustni cross za tiste, ki radi že na daleč pokažete, da vam je za robnike bolj malo mar. 500X sport predstavlja vrh ponudbe, ki v takšni kombinaciji cilja predvsem na mlajše kupce, ki želijo, da je njihov avtomobil videti bolj dinamično, četudi se pod pokrovom ne skriva zmogljiv motor. Kdor išče točno to, pa bo moral počakati, da model v roke dobijo pri hišnem Abarthu.
Fiat 500X boste v športni preobleki na cesti hitro opazili, saj so mu v tovarni Melfi namenili bolj napihnjena odbijača, obrobe v barvi vozila, na novo so oblikovali sprednji meglenki, ne manjkata niti polna LED-žarometa. Kromiranih okrasnih elementov ni več, so jih nadomestili z mat sivimi, na boku najdemo še večja lita platišča (ta merijo 18 ali 19 palcev), na zadku pa na novo oblikovan strešni spojler in difuzor, skozi katerega v svet nič kaj diskretno kukata še dva kromirana zaključka izpušne cevi. Mimo napisov sport seveda ne gre, za še večjo vpadljivost pa bosta poskrbeli dve novi barvi (temno siva mat ter rdeča), ki ju lahko vidite na fotografijah.
Če je 500X v tej kombinaciji zunaj zelo privlačen, da ne rečem kar atraktiven, je notranjost vseeno malce bolj zadržana. Novosti je manj, ampak nič zato, ker se nam je takšna petstotica že prej zdela zanimiva, tudi kakovost materialov ni bila nikoli vprašljiva. Pri različici sport tega problema sploh ne bo, ker se lahko dobro založene pohvalijo z aluminijastimi stopalkami, aluminijasto prestavno ročico ročnega menjalnika, šivi so v rdeči barvi, plastika nad merilniki pa je lahko odeta v fino mehko in na otip prijetno alkantaro. To najdemo tudi na novem, spodaj prirezanem volanskem obroču, za nameček pa so 500X sport opremili še z novima sprednjima sedežema, ki vsaj po občutku ponujata malce več bočne opore.
Novinec bo kupcem na voljo s štirimi že znanimi motornimi različicami, od tega po dvema dizelskima in bencinskima. Prva sta člana družine Multijet II: 1,3-litrski razvije 70 (95 KM) ter 200 Nm, drugi iz 1,6 litra 88 kilovatov moči (120 KM) ter 320 Nm navora. Šibkejši bencinski motor ima le tri valje ter liter delovne prostornine, zato ponuja 88 kilovatov moči (120 KM) ter 190 Nm navora, mi pa smo preizkusili močnejši 1,3-litrski štirivaljnik z oznako Fire Fly Turbo. Razpolaga s 111 kilovati moči (151 KM) ter 270 Nm navora, kar je po Fiatovih besedah ravno prav, zato po njem pričakujejo največ povpraševanja. Medtem ko sta šibkejša predstavnika obeh polov na voljo le z ročnim menjalnikom, lahko pri močnejšem dizlu izberete še robotizirani TCT. 1,3-litrski turbobencinar je z njim povezan serijsko in kljub temu da omogoča ročno pretikanje preko obvolanskih ročic, nad njim še vedno nisem najbolj navdušen, ker ni dovolj uglajen. Zdi se, da je prepočasen in ob speljevanju preveč cuka, zato bi si pri takšni različici, ki na boku nosi oznako sport, bolj želel 9-stopenjski samodejni, še raje pa bi na njegovem mestu videl kar klasičen 6-stopenjski ročni menjalnik.
Podobno velja za pogon, ampak štirikolesnega večina vseeno ne potrebuje, zato bo sprednji najbrž kar prava izbira. Je pa pohvalno, da so pri Fiatu očitno prisluhnili kritikam javnosti, saj ima novinec izboljšan volanski mehanizem, da bo krmiljenje bolj direktno. Na račun 13 milimetrov nižjega podvozja ter večjih platišč, obutih v pnevmatike z nizkim presekom, je manj nagibanja tudi v zavojih, kar so na novinarski predstavitvi podkrepili še s podatkom, da so na ta račun za kar 26 odstotkov zmanjšali tako imenovano težavo s podkrmiljenjem, za 17 pa s prekrmiljenjem. Se pozna tudi v praksi, zato lahko za 500X zapišemo, da je po prvih kilometrih vsaj delno upravičil novo ime, je pa res, da ima Fiat za vse tiste, ki iščete vozniško ekstazo, v ponudbi še bistveno bolj prepričljive stroje. Na primer brezstrešni 124 spider.
Cene še niso znane, niti ne datum prihoda na slovenski trg, pri zastopniku pa pravijo, da v kratkem, najbrž še pred koncem letošnjega leta. Na svoj račun boste prišli tudi tisti, ki ne norite za križanci, saj bosta ponudbo okrepila še modela 500L sport in tipo sport.
Informacije o prenovljenem fiatu 500X lahko pridobite še v domači premieri.