Renault wind
Mednarodna premiera
Smo ponosni? Seveda smo, saj gre za zelo poseben avtomobil, ki se bo prodajal v majhnih količinah, vendar bo ogromno pomenil za ugled znamke. Jasno je, da se z osnovno ceno slabih 17 tisoč evrov nikoli ne bo prodajal za med, bo pa privlačil ogromno pogledov in bil visoko na marsikaterem seznamu želja.
Francozi pravijo, da gre za kupe-roadster. Kupe, ker je agresivno oblikovan, roadster pa, ker ima samo dva sedeža in ker se sedi nizko in športno. Pravijo tudi, da nima konkurence, če že, pa je od vseh lažji in bolj čvrst, da ga je večje veselje preganjati čez ovinke. Zato je notranjost športna kolikor je lahko tista iz twinga, na osnovi katerega je narejen. Po velikosti se umešča med omenjenega malčka in večjega clia (3,60, 3,83 in 4,03 metra), preden so ga 'splavili', pa so opravili kar nekaj raziskav med tipičnimi kupci takšnih vozil, da bi se čimbolj približali njihovim željam. Ugotovili so, da avtomobil ne rabi biti nujno všeč vsem, vendar bodo o njem še dolgo govorili, zato mora biti opazen in zanimiv, hkrati pa tudi uporaben. Platnena streha naj bi bila preveč občutljiva in notranjost posledično izpostavljena nepridipravim, zato mora biti trda, moč motorjev pa je v drugem planu, čeprav mora od sebe dati nekaj življenja, ko je to potrebno.
No, v windu sta na voljo dva bencinska motorčka, manjši je prisilno polnjen in ima 1,2 litra ter 74 kW (100 KM), večji (iz twinga RS) pa 1,6 litra in 98 kW (133 KM). Preizkusili smo oba in ugotovili, da je močnejši bistveno boljša izbira, ker lepše deluje skozi celotno območje vrtljajev in ima privlačnejši športen zvok, z nobenim od njiju pa ne boste podirali hitrostnih rekordov, čeprav končne zmogljivosti niti niso tako slabe (končna hitrost 190 in 201 km/h, pospešek 10,5 in 9,2 s). Zahvala gre lahko gradnji, saj imata le 1131 oziroma 1173 kilogramov, da je karoserija res čvrsta, pa so dosegli s številnimi ojačitvami. Eno lahko vidite celo v prtljažniku, kjer se nahajata prečni povezavi. Slednji je morda tudi ena od prednosti winda, saj ne glede na položaj strehe meri 270 litrov, kar sploh ni tako majhna številka in bi morala ustrezati potrebam dopustov za dva. Merilniki spominjajo na motociklistične, sedeža sta športna, občutek za volanom pa je športen, ker se sedi nizko in ker je bok visok, vetrobransko steklo pa blizu glavama.
Najbolj zanimiv del tega športnega malčka je seveda streha. Po zaslugi zanimivega odpiranja se le-ta enostavno prekucne nad zadek, vse skupaj pa traja samo 12 sekund. Mehanizem je preprost in zanesljiv, saj sama streha tehta le slabih 22 kilogramov, vi pa morate takrat z zategnjeno ročno zavoro stati in držati gumb. Na voljo je pet barv in dva paketa opreme z dvema motorjema, ki se imenujeta chic in sport chic, vendar o tem več prihodnji teden, ko bo že domača predstavitev, ceni pa znašata 16.990 (chic TCE 100) in 19.490 evrov (sport chic 1,6 16V 133). Da je atraktiven, je jasno, kako ga bodo sprejeli kupci, pa bo odvisno od razmer na trgu, saj so ravno takšni avtomobilčki za dušo najbolj odvisni od tega. Slovenci seveda upamo na najboljše.
V zgornjem videu si lahko ogledate še naš obisk tovarne Revoz v aprilu, kjer poteka proizvodnja novega winda.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!